07 / 02 / 2012

Konferencja SocialmediaStandard 2012

W dniach 2-3 lutego uczestniczyliśmy w Konferencji SocialmediaStandard 2012, która miała miejsce w wyjątkowo mroźnej w tych dniach Warszawie. Organizatorem wydarzenia był serwis Internet Standard, zajmujący się między innymi tematyką biznesu internetowego i e-commerce. SocialmediaStandard 2012 to druga edycja konferencji SocialmediaStandard, która zastąpiła organizowaną w poprzednich latach Community Standard i jest odpowiedzią na rosnące znaczenie mediów społecznościowych w Polsce.

Misją konferencji jest propagowanie wiedzy na temat wpływu mediów społecznościowych na każdy aspekt działań biznesowych. Wydarzenie to skupia ludzi z branży social media oraz przedsiębiorców zainteresowanych promocją swojej firmy w serwisach społecznościowych. Omawiane są najnowsze, polskie i światowe, trendy, zarówno w wykorzystaniu serwisów social media jak i ich prowadzeniu.

W tym roku, prelekcje zaproszonych ekspertów i dyskusje panelowe skupiały się na trzech głównych obszarach: możliwości zarabiania dzięki serwisom społecznościowym, ryzyku związanym z bezpieczeństwem w serwisach społecznościowych oraz społecznościach, jako formie nowego rodzaju rozrywki.

Konferencja rozpoczęła się wystąpieniem dra Jana Zająca. Zapoznał on uczestników z wynikami najświeższego raportu Social Media Standard oraz przedstawił swoje zdanie w sprawie dokumentu ACTA, który w ostatnim czasie elektryzuje społeczność polskich internautów.

Pierwsza sesja czwartkowych prezentacji, zatytułowana Rynek, skupiała się na wyjaśnieniu mechanizmów działania stron biznesowych w mediach społecznościowych. Prelegenci tłumaczyli komu, i czy w ogóle, opłaca się być w social mediach, jakie stosować narzędzia do budowy relacji ze społecznością, jak mierzyć efekty swoich działań. Krzysztof Dobrzyński z NK.pl przekonywał o sile gier na platformach społecznościowych. Na przykładzie rodzimego serwisu wyjaśniał, czemu ludzie szukają rozrywki w social mediach oraz jak można na tym zjawisku zarobić. Pierwszy panel zakończył się prezentacją Yuri Drabenta, która zrobiła na nas wrażenie nie tylko pod względem merytorycznym, ale także ekspresyjnością samego prelegenta. Yuri, posługując się fanpage'ami Jezusa i Lil Wayne'a, pokazał nam co zrobić, by w kilka sekund uzbierać tysiące like'ów pod wpisem na Facebooku oraz jak sformułować post, by wywołał on lawinę komentarzy.

W ramach sesji Modele biznesowe, mieliśmy okazję poznać doświadczenia młodych przedsiębiorców, którzy postanowili swoje biznesy rozkręcić w Internecie. Pokazali oni, że pasja, zaangażowanie, dobry pomysł i social media, to połączenie gwarantujące sukces. Udowodnili, że social media nie są tylko dla dużych marek i że nawet bez pieniędzy można wypromować własny biznes tak, by w krótkim czasie zaczął generować satysfakcjonujące zarobki.

Ostatnich prelekcji pierwszego dnia konferencji wysłuchaliśmy w dwóch grupach. Część z nas dowiadywała się jak zwiększyć zyski przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, jak sprawić, że firmowa witryna będzie przenikać się z serwisami społecznościowymi, dzięki czemu internauci łatwiej do niej dotrą i poinformują o niej swoich przyjaciół oraz czy obecność w social media ma wpływ na wyniki wyszukiwania. Druga grupa uczestników konferencji przysłuchiwała się rozważaniom na temat perspektyw i przyszłości social media.

Elementem kończącym czwartkowy program konferencji był panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli najbardziej znanych mediów społecznościowych w Polsce. Rafał Agnieszczak z Fotki.pl, Michał Białek z Wykopu, Radosław Krwaczyk z Salon24.pl i Krzysztof Sobieszak z NK zastanawiali się, czy social media to dojrzały rynek. Dyskutowali o tym, jak dzisiaj wygląda monetyzacja serwisów, jaki obraz sieci społecznościowych mają marketerzy i czy media społecznościowe stały się już stałym elementem planów mediowych?

Dzień drugi rozpoczęła prezentacja przedstawicieli Internet Designers, którzy na przykładzie case study Monster Jam pokazali, jak zarządzać komunikacją kryzysową eventu w prawdziwym evencie za pomocą fanpage'a. Udowodnili, że intensywna komunikacja z fanami pomaga przezwyciężyć sytuacje kryzysowe oraz pozyskać jakościowy feedback dotyczący metod promocji. Następnie Inez Białobrzeska z Livebrand próbowała przekonać nas, że Facebook jest kobietą, jednak większość słuchaczy chyba pozostała nieprzekonana. W pełni przekonywująca była natomiast Marta Soja, odpowiedzialna za kampanię TP SA na Facebooku. Wprowadziła nas w tajniki działania fanpage'u Serca i Rozumu, rozdała kilka maskotek i zapewniła, że TP nadal będzie walczyć z Allegro o pozycję numer jeden w rankingu polskich marek w królestwie Zuckerberga.

Po zapoznaniu się z metodami działania Serca i Rozumu, po raz kolejny podzieliśmy się na dwie grupy, po to by w tym samym czasie uczestniczyć zarówno w następnych prelekcjach, jak i warsztatach z praktycznego wykorzystania social mediów do promocji marki. Część wykładowa obejmowała trzy prezentacje. Pierwsza z nich dotyczyła budowania zaangażowania konsumentów w świat marek w środowisku online, kolejna tłumaczyła, jak skutecznie budować wizerunek w serwisach społecznościowych, a ostatnia wyjaśniała jak poruszać się w gąszczu przepisów prawnych, tak by nie wpaść w tarapaty przez działalność w Internecie.

Ostatnia sesja na Konferencji SocialmediaStandart 2012 zatytułowana była „Mierzę to!” i miała na celu określenie wartości, jaką media społecznościowe wnoszą do współczesnej komunikacji, szczególnie. W pełni się z paniami zgadzamy!

Konferencja SocialmediaStandard 2012 nie tylko dostarczyła nam wielu praktycznych informacji o social mediach, ale była także, a może przede wszystkim, świetną okazją do nawiązania nowych kontaktów i dobrym polem do dyskusji na branżowe tematy. Dziękujemy Internet Standard i IDG Poland za dobrą organizację i do zobaczenia za rok ;)

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej