Marcin Walczak
Marcin Walczak

SaaS, przyszłość sprzedaży e-Commerce B2B

7 min. czytania

Szacuje się, że do końca 2022 roku 86% procent firm, w pewnym stopniu, będzie korzystać z rozwiązań Software as a Service (SaaS). Najnowsze informacje wskazują, że już teraz ponad 60% firm e-Commerce decyduje się na rozwiązanie SaaS, ponieważ zależy im na elastyczności i szybkiej reakcji na zmiany biznesowe. Dlaczego dostarczanie usługi w postaci chmury obliczeniowej jest przyszłością sprzedaży e-Commerce B2B?

Systemy, usługi i aplikacje udostępniane przez internet w modelu SaaS zyskują na popularności w zawrotnym tempie. Coraz więcej firm B2B na całym świecie zauważa niemalże nieograniczone korzyści rozwojowe płynące z tego rozwiązania i decyduje się na wdrożenie oprogramowania jako usługi w chmurze. Pomimo że są one nadal pożądane i adekwatne do bardzo zaawansowanych i nieszablonowych rozwiązań e-Commerce, to coraz więcej dużych firm B2B inwestuje w oprogramowanie SaaS (w chmurze). Badanie IDC wskazuje, że wydatki na usługi biznesowe oparte na chmurze przekroczą 1 trylion dolarów do 2024 roku.

Platformy sprzedażowe B2B w SaaS znacznie pomagają podczas złożonych operacji sprzedażowych, co przekłada się na satysfakcję klienta biznesowego. Jest to również ogromne wsparcie dla producentów i dystrybutorów, ponieważ systemy SaaS pozwalają szybko i tanio wdrażać nowe strategie sprzedaży internetowej. Coraz więcej firm decyduje się na rozwiązania chmurowe, dlatego w 2ClickShop na bieżąco analizujemy i implementujemy funkcjonalności oraz śledzimy trendy odpowiadające na potrzeby naszych klientów. powiedział Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop

Jakie korzyści płyną z wdrożenia SaaS w e-Commerce B2B? 

Podczas przejścia z dedykowanego rozwiązania na model SaaS, najczęściej wskazuje się następujące czynniki:

  • Niskie koszty wdrożenia i realizacji

  • Krótki Time To Market

  • Gotowe i kompleksowe rozwiązanie

  • Elastyczność

  • Automatyczne aktualizacje 

  • Integracje z marketplace’ami

SaaS dosłownie oznacza dostarczanie oprogramowania jako usługi, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z oprogramowania dostarczanego przez dostawcę za pośrednictwem internetu. Z systemów SaaS można korzystać z dowolnego miejsca na świecie, a tym samym umożliwia to zdalny dostęp do najpotrzebniejszych narzędzi, bez potrzeby przebywania w firmie. Takie rozwiązanie zapewnia też elastyczność i ułatwia adaptację do zmieniających się warunków biznesowych. Ponadto jedną z najważniejszych funkcji Software as a Service jest wyeliminowanie kłopotów związanych z bezpieczeństwem i aktualizacjami. Ponieważ dostarczanie bezpiecznego systemu jest priorytetem dla dostawcy SaaS, klient może mieć pewność, że jego dane są dobrze chronione. SaaS pozwala na szybkie, bezpieczne i efektywne, szczególnie pod względem kosztowym, przeprowadzenie transformacji cyfrowej sprzedaży B2B. 

Liderzy branży coraz chętniej korzystają z SaaS 

Doskonałym przykładem wsparcia działań biznesowych poprzez wdrożenie systemu B2B w chmurze jest firma Topmet, lider w branży oświetleniowej, który skorzystał z rozwiązania opartego na usłudze 2ClickShop Cloud. Strategia dalszej, dynamicznej ekspansji międzynarodowej oraz wymagania rynku były kluczowymi determinantami do wdrożenia nowoczesnego rozwiązania e-Commerce B2B. W wyniku prac projektowo-wdrożeniowych powstała nowoczesna i skalowalna platforma w formacie Software as a Service, która po zastąpieniu dotychczasowego systemu zamówień aktywnie wspiera transakcje klientów biznesowych Topmet w 70 krajach na 6 kontynentach.

Najbardziej cenimy system 2ClickShop za to, że automatyzuje naszą sprzedaż, głównie poprzez funkcjonalności, które umożliwiają klientowi samodzielność. (...) spoglądając już przez pryzmat eksportu na różne rynki i strefy czasowe, możemy powiedzieć, że rozwiązanie (chmurowe przyp.red.) pozwoliło klientom skorzystać z usług w dowolnych godzinach. Klient w platformie B2B posiada wszystkie potrzebne informacje, pliki do pobrania, pełną informację produktową i aktualne stany magazynowe. Platforma 2ClickShop Cloud to narzędzie, które łączy wszystkie potrzebne dane, dzięki temu możliwe jest prowadzenie statystyk i analiz sprzedażowych, ale również działań marketingowych. Powiedział Marek Wiśniewski, Prezes firmy Topmet

Nowoczesna i skalowalna platforma e-Commerce B2B w modelu SaaS, stworzona przez zespół 2ClickShop dla firmy Topmet, zaledwie w kilkanaście dni od uruchomienia, zapewniła liderowi w branży oświetleniowej aż 50-ciu nowych klientów B2B oraz pozwoliła na wkroczenie w nowe rynki zagraniczne. Więcej o tym wdrożeniu znajduje się w naszym wywiadzie.

Czy warto wybrać rozwiązanie chmurowe w handlu elektronicznym B2B? 

Warto pamiętać, że istnieje znacząca różnica między potrzebami e-Commerce B2B i B2C. Dlatego też zaimplementowane moduły muszą być dopasowane do segmentu sprzedaży biznesowej tak, aby skalowały się wraz z rozwojem firmy. Na przykład, jeżeli polityka firmy klienta skupia się na ekspansji międzynarodowej, wówczas zespół 2ClickShop zintegruję platformę e-Commerce B2B z modułem ułatwiającym realizację wyznaczonego celu.

Częstą obawą klientów, która wpływa na podjęcie decyzji o zmianie lub rozbudowie platformy, są wysokie koszty wdrożenia systemu B2B. Dzięki oferowanej przez 2ClickShop Cloud kompleksowej opiece, indywidualnemu podejściu do potrzeb klienta, konkurencyjnej cenie i najkrótszemu na rynku Time to Market, proces wdrożenia przebiega niezwykle płynnie. Pozwala to na szybkie rozpoczęcie sprzedaży przy jednoczesnym dbaniu o dane klientów i bezpieczeństwo.

Determinantem przy wyborze platformy e-Commerce B2B w modelu SaaS, jest jego skalowalność - jest to model, który sprawdzi się zarówno w małych firmach jak i tych, które sprzedają tysiące produktów dziennie.


Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub potrzebujesz doradztwa w zakresie stworzenia sklepu internetowego w modelu SaaS, zachęcamy do skontaktowania się z nami.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej