SaaS, przyszłość sprzedaży e-Commerce B2B
Szacuje się, że do końca 2022 roku 86% procent firm, w pewnym stopniu, będzie korzystać z rozwiązań Software as a Service (SaaS). Najnowsze informacje wskazują, że już teraz ponad 60% firm e-Commerce decyduje się na rozwiązanie SaaS, ponieważ zależy im na elastyczności i szybkiej reakcji na zmiany biznesowe. Dlaczego dostarczanie usługi w postaci chmury obliczeniowej jest przyszłością sprzedaży e-Commerce B2B?
Systemy, usługi i aplikacje udostępniane przez internet w modelu SaaS zyskują na popularności w zawrotnym tempie. Coraz więcej firm B2B na całym świecie zauważa niemalże nieograniczone korzyści rozwojowe płynące z tego rozwiązania i decyduje się na wdrożenie oprogramowania jako usługi w chmurze. Pomimo że są one nadal pożądane i adekwatne do bardzo zaawansowanych i nieszablonowych rozwiązań e-Commerce, to coraz więcej dużych firm B2B inwestuje w oprogramowanie SaaS (w chmurze). Badanie IDC wskazuje, że wydatki na usługi biznesowe oparte na chmurze przekroczą 1 trylion dolarów do 2024 roku.
Platformy sprzedażowe B2B w SaaS znacznie pomagają podczas złożonych operacji sprzedażowych, co przekłada się na satysfakcję klienta biznesowego. Jest to również ogromne wsparcie dla producentów i dystrybutorów, ponieważ systemy SaaS pozwalają szybko i tanio wdrażać nowe strategie sprzedaży internetowej. Coraz więcej firm decyduje się na rozwiązania chmurowe, dlatego w 2ClickShop na bieżąco analizujemy i implementujemy funkcjonalności oraz śledzimy trendy odpowiadające na potrzeby naszych klientów. powiedział Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop
Jakie korzyści płyną z wdrożenia SaaS w e-Commerce B2B?
Podczas przejścia z dedykowanego rozwiązania na model SaaS, najczęściej wskazuje się następujące czynniki:
-
Niskie koszty wdrożenia i realizacji
-
Krótki Time To Market
-
Gotowe i kompleksowe rozwiązanie
-
Elastyczność
-
Automatyczne aktualizacje
-
Integracje z marketplace’ami
SaaS dosłownie oznacza dostarczanie oprogramowania jako usługi, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z oprogramowania dostarczanego przez dostawcę za pośrednictwem internetu. Z systemów SaaS można korzystać z dowolnego miejsca na świecie, a tym samym umożliwia to zdalny dostęp do najpotrzebniejszych narzędzi, bez potrzeby przebywania w firmie. Takie rozwiązanie zapewnia też elastyczność i ułatwia adaptację do zmieniających się warunków biznesowych. Ponadto jedną z najważniejszych funkcji Software as a Service jest wyeliminowanie kłopotów związanych z bezpieczeństwem i aktualizacjami. Ponieważ dostarczanie bezpiecznego systemu jest priorytetem dla dostawcy SaaS, klient może mieć pewność, że jego dane są dobrze chronione. SaaS pozwala na szybkie, bezpieczne i efektywne, szczególnie pod względem kosztowym, przeprowadzenie transformacji cyfrowej sprzedaży B2B.
Liderzy branży coraz chętniej korzystają z SaaS
Doskonałym przykładem wsparcia działań biznesowych poprzez wdrożenie systemu B2B w chmurze jest firma Topmet, lider w branży oświetleniowej, który skorzystał z rozwiązania opartego na usłudze 2ClickShop Cloud. Strategia dalszej, dynamicznej ekspansji międzynarodowej oraz wymagania rynku były kluczowymi determinantami do wdrożenia nowoczesnego rozwiązania e-Commerce B2B. W wyniku prac projektowo-wdrożeniowych powstała nowoczesna i skalowalna platforma w formacie Software as a Service, która po zastąpieniu dotychczasowego systemu zamówień aktywnie wspiera transakcje klientów biznesowych Topmet w 70 krajach na 6 kontynentach.
Najbardziej cenimy system 2ClickShop za to, że automatyzuje naszą sprzedaż, głównie poprzez funkcjonalności, które umożliwiają klientowi samodzielność. (...) spoglądając już przez pryzmat eksportu na różne rynki i strefy czasowe, możemy powiedzieć, że rozwiązanie (chmurowe przyp.red.) pozwoliło klientom skorzystać z usług w dowolnych godzinach. Klient w platformie B2B posiada wszystkie potrzebne informacje, pliki do pobrania, pełną informację produktową i aktualne stany magazynowe. Platforma 2ClickShop Cloud to narzędzie, które łączy wszystkie potrzebne dane, dzięki temu możliwe jest prowadzenie statystyk i analiz sprzedażowych, ale również działań marketingowych. Powiedział Marek Wiśniewski, Prezes firmy Topmet
Nowoczesna i skalowalna platforma e-Commerce B2B w modelu SaaS, stworzona przez zespół 2ClickShop dla firmy Topmet, zaledwie w kilkanaście dni od uruchomienia, zapewniła liderowi w branży oświetleniowej aż 50-ciu nowych klientów B2B oraz pozwoliła na wkroczenie w nowe rynki zagraniczne. Więcej o tym wdrożeniu znajduje się w naszym wywiadzie.
Czy warto wybrać rozwiązanie chmurowe w handlu elektronicznym B2B?
Warto pamiętać, że istnieje znacząca różnica między potrzebami e-Commerce B2B i B2C. Dlatego też zaimplementowane moduły muszą być dopasowane do segmentu sprzedaży biznesowej tak, aby skalowały się wraz z rozwojem firmy. Na przykład, jeżeli polityka firmy klienta skupia się na ekspansji międzynarodowej, wówczas zespół 2ClickShop zintegruję platformę e-Commerce B2B z modułem ułatwiającym realizację wyznaczonego celu.
Częstą obawą klientów, która wpływa na podjęcie decyzji o zmianie lub rozbudowie platformy, są wysokie koszty wdrożenia systemu B2B. Dzięki oferowanej przez 2ClickShop Cloud kompleksowej opiece, indywidualnemu podejściu do potrzeb klienta, konkurencyjnej cenie i najkrótszemu na rynku Time to Market, proces wdrożenia przebiega niezwykle płynnie. Pozwala to na szybkie rozpoczęcie sprzedaży przy jednoczesnym dbaniu o dane klientów i bezpieczeństwo.
Determinantem przy wyborze platformy e-Commerce B2B w modelu SaaS, jest jego skalowalność - jest to model, który sprawdzi się zarówno w małych firmach jak i tych, które sprzedają tysiące produktów dziennie.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub potrzebujesz doradztwa w zakresie stworzenia sklepu internetowego w modelu SaaS, zachęcamy do skontaktowania się z nami.