Promujesz swoją markę w social media? Nie popełniaj tych błędów!
Promocja sklepu i produktów, które sprzedajesz jest bardzo ważna. Nie od dziś wiadomo, że jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki to prowadzenie kanałów social media, jednak wbrew powszechnemu przekonaniu wcale nie jest to takie proste. Jeśli nie zaufałeś jeszcze specjalistom i prowadzisz profile w social media sam sprawdź, czy nie popełniasz poniższych błędów.
To, co publikujesz na swoich kanałach social media jest tak samo ważne jak strona internetowa, wizytówki, katalogi i inne materiały graficzne. Jakiej grafiki są jakości i co prezentują ma wpływ na to, jak oceniają cię Twoi odbiorcy. Niechlujne i niewyraźne grafiki, mogą być utożsamiane z pracą jaką wykonujesz, dlatego przeczytaj kilka naszych rad, których praktyk należy unikać, a które jak najszybciej należy wprowadzić w życie.
Niska jakość zdjęć, to wbrew pozorom bardzo ważny błąd. Jesteśmy przyzwyczajeni, że zdjęcia, które oglądamy są pięknie wykadrowane, czyste i pozbawione pikseli. Nikt nie udostępni Twoich zdjęć na swoim profilu jeśli będą one złej jakości.
Dodatkowo, tekst musi być czytelny – zbyt małe litery na grafice, nieczytelna czcionka lub zbyt dużo informacji wprowadza chaos komunikacyjny.
Jeśli nie masz możliwości wykupienia zdjęć ze stocka lub po prostu nie podoba Ci się ten rodzaj fotografii zainwestuj w dobrego fotografa lub skorzystaj z wielu stron w Internecie, które oferują darmowe zdjęcia wyśmienitej jakości. Oto kilka przykładów stron, na których znajdziesz piękne, darmowe fotografie:
To jakie zdjęcia publikujesz świadczy o Twojej marce. Zwracanie uwagi na najmniejsze szczegóły daje do zrozumienia potencjalnemu klientowi, że robisz tak, w każdym aspekcie firmy. Social media mają Ci pomoc, a nie utrudnić kontakt z klientem lub podważyć autorytet – dlatego też zwróć szczególną uwagę na to, jakie zdjęcia publikujesz.
I tu płynnie przechodzimy do drugiego zagadnienia: jak wyglądają Twoje zdjęcia, czy są chaotyczne, źle skadrowane czy raczej czyste i staranie skomponowane? Zdjęcia, które dobrze wyglądają na stronie internetowej niekoniecznie sprawdzą się na profilach social media. Nawet najwyraźniejsze zdjęcie samego produktu nigdy nie zainteresuje obserwatorów tak mocno, jak artystyczna fotografia, czy żywy kontent.
Zadbaj też o to, aby wszystkie Twoje grafiki zawierały jakiś wspólny element. Nie musi być to logotyp, może być spójny kadr, klimat. Coś, co będzie wyjątkowe i charakterystyczne tylko dla Ciebie Postaw na spójną i jasną komunikację, która będzie odzwierciedlała myślenie o marce. Fani obserwują profil, dlatego że lubią produkt lub utożsamiają się ze stylem życia jaki promujesz - z całą ideologią marki. Połóż szczególny nacisk na to, aby w natłoku informacji i zdjęć jaki jest w social mediach, Twoje były spójne i łatwo było je rozpoznać i zidentyfikować z marką.