Zwiększ zyski z e-sprzedaży – postaw na sprzedaż wielokanałową
Sprzedaż wielokanałowa oznacza dystrybucję produktów poprzez wiele kanałów, ciągle poszukiwanie nowych rozwiązań, optymalizowanie wszystkich dróg dotarcia do klienta. Opłacalność integracji różnorodnych kanałów dostrzeżono już podczas prowadzenia wyłącznie sklepów stacjonarnych. Ehandel tylko ten proces przyspieszył i usprawnił.
Udostępnienie możliwości robienia zakupów w wielu kanałach jest odpowiedzią na aktualne nawyki kupujących. Konsument przechodzi między kanałami i korzysta ze zróżnicowanych narzędzi.
Przykładowo przegląda i kupuje produkty online, a następnie odbiera je w sklepie stacjonarnym i odwrotnie. W związku z tym obecność firmy w sieci przynosi zyski ze sprzedaży online oraz wpływa na wzrost sprzedaży w kanałach tradycyjnych.
Rozwiązanie e-commerce
Przyszłość należy do firm, które oferują swoje produkty zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Coraz więcej klientów dokonuje zakupów online. E-commerce jest jednym z dynamiczniej rozwijających się kanałów sprzedaży. Rok 2013 był kolejnym, w którym polski rynek handlu elektronicznego osiągnął fenomenalne tempo wzrostu, bo na poziomie około 15,3 proc.
Przy sprzedaży wielokanałowej szczególne znaczenie ma skuteczna integracja, zwłaszcza w jak najkrótszym czasie. Aktualnie jeszcze większość platform dostępnych na polskim rynku komunikuje się z programami ERP na zasadzie wymiany plików, według ustawionego harmonogramu aktualizacji. Przy równoległej sprzedaży wielokanałowej stanowi to znaczący problem. Wprowadzenie integracji Real-time (czyli w czasie w rzeczywistym) z ERP to przyszłość i przełom w funkcjonowaniu e-biznesu. Zapewnia kontrolę nad obsługą procesów sprzedaży w kanałach tradycyjnych, realizacją zamówień z e-sklepu, aukcji internetowych czy systemów B2B i ERP. 2Click Real-Time Exchange Data rewolucjonizuje procesy sprzedaży wielokanałowej offline i online, eliminuje pomyłki, automatyzuje procesy od zamówienia do rezerwacji i fakturowania w programie ERP.
Sprzedaż wielokanałowa jest przyjaznym rozwiązaniem dla klienta oraz dla sprzedawcy pod warunkiem, że wszystkie kanały są odpowiednio zintegrowane. Obecnie multichannel retailing można potraktować jako możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej, jednak dynamiczny rozwój e-commerce sprawi, że niedługo będzie to standard i konieczność.