17 / 07 / 2014

Zwiększ zyski z e-sprzedaży – postaw na sprzedaż wielokanałową

Sprzedaż wielokanałowa oznacza dystrybucję produktów poprzez wiele kanałów, ciągle poszukiwanie nowych rozwiązań, optymalizowanie wszystkich dróg dotarcia do klienta. Opłacalność integracji różnorodnych kanałów dostrzeżono już podczas prowadzenia wyłącznie sklepów stacjonarnych. Ehandel tylko ten proces przyspieszył i usprawnił.

Udostępnienie możliwości robienia zakupów w wielu kanałach jest odpowiedzią na aktualne nawyki kupujących. Konsument przechodzi między kanałami i korzysta ze zróżnicowanych narzędzi.

Przykładowo przegląda i kupuje produkty online, a następnie odbiera je w sklepie stacjonarnym i odwrotnie. W związku z tym obecność firmy w sieci  przynosi zyski ze sprzedaży online oraz wpływa na wzrost sprzedaży w kanałach tradycyjnych. 

Rozwiązanie e-commerce

Przyszłość należy do firm, które oferują swoje produkty zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Coraz więcej klientów dokonuje zakupów online. E-commerce jest jednym z dynamiczniej rozwijających się kanałów sprzedaży. Rok 2013 był kolejnym, w którym polski rynek handlu elektronicznego osiągnął fenomenalne tempo wzrostu, bo na poziomie około 15,3 proc. 

Przy sprzedaży wielokanałowej szczególne znaczenie ma skuteczna integracja, zwłaszcza w jak najkrótszym czasie. Aktualnie jeszcze większość platform dostępnych na polskim rynku komunikuje się z programami ERP na zasadzie wymiany plików, według ustawionego harmonogramu aktualizacji. Przy równoległej sprzedaży wielokanałowej stanowi to znaczący problem. Wprowadzenie integracji Real-time (czyli w czasie w rzeczywistym) z ERP to przyszłość i przełom w funkcjonowaniu e-biznesu. Zapewnia kontrolę nad obsługą procesów sprzedaży w kanałach tradycyjnych, realizacją zamówień z e-sklepu, aukcji internetowych czy systemów B2B i ERP. 2Click Real-Time Exchange Data rewolucjonizuje procesy sprzedaży wielokanałowej offline i online, eliminuje pomyłki, automatyzuje procesy od zamówienia do rezerwacji i fakturowania w programie ERP.

Sprzedaż wielokanałowa jest przyjaznym rozwiązaniem dla klienta oraz dla sprzedawcy pod warunkiem, że wszystkie kanały są odpowiednio zintegrowane. Obecnie multichannel retailing można potraktować jako możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej, jednak dynamiczny rozwój e-commerce sprawi, że niedługo będzie to standard i konieczność.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej