12 / 11 / 2013

Zakupy z Google już w Polsce

Od dłuższego czasu wszystkie znaki na niebie i ziemi, a w szczególności te w wyszukiwarce Google, wskazywały na pojawienie się w najbliższym czasie nowej usługi – Zakupy Google. W czwartek (6.11.2013 r.) Polska dołączyła do grona krajów, w którym będą obsługiwane reklamy Google Product Listing Ads (PLA).

Nowa forma reklamy Google PLA jest bardzo podobna do powszechnie działających do tej pory porównywarek cen, takich jak Ceneo lub Nokaut. Jednak w odróżneniu od nich po wpisaniu nazwy produktu  w wyszukiwarkę, po prawej stronie będą pokazywały się nazwy i zdjęcia produktów wraz z aktualną ceną brutto.

Nowa forma reklamy Google PLA jest bardzo podobna do powszechnie działających do tej pory porównywarek cen, takich jak Ceneo lub Nokaut. Jednak w odróżneniu od nich po wpisaniu nazwy produktu  w wyszukiwarkę, po prawej stronie będą pokazywały się nazwy i zdjęcia produktów wraz z aktualną ceną brutto. Zakupy Google (ang. Google Shopping) działa już w kilku wybranych krajach, z dużym powodzeniem.  W Polsce od pewnego czasu były prowadzone testy z największymi sklepami internetowymi.  Na dzień dzisiejszy usługa reklamowa PLA jest dostępna dla wszytskich e-sklepów.

Każdy sklep internetowy będzie mógł przedstawić swoją ofertę, w wynikach wyszukiwania Google. Usługa niestety nie jest bezpłatna i działa w oparciu o kampanie AdWords, w rozliczeniu PPC, czyli opłaty za kliknięcie.

Google vs. reszta porównywarek cenowych?

Wiele osób podziela zdanie, że od momentu oficjalnego wejścia nowej usługi Google może znacznie obniżyć się efektywność typowych porównywarek cen produktów. W gruncie rzeczy głównym źródłem pozyskiwania odwiedzin przez te porównywarki są wysokie pozycje na liście wyszukiwań, po wpisaniu zapytania dotyczącego konkretnego produktu.

Do tej pory w sieci wyszukiwania Google nigdy nie pojawiały się obrazki, które prowadziłyby bezpośrednio do konkretnej strony/karty produktu. Oczywiście można tworzyć reklamy, które wyświetlają się w formie banerów graficznych jednak będą one działać tylko i wyłącznie w sieci reklamowej.

Biorąc pod uwagę fakt, iż ludzie znacznie częściej skupiają swoją uwagę na obrazku niż na tekście, odwiedzalność e-sklepu, do którego prowadzą reklamy z listą produktów z pewnością będzie o wiele większa. Poza tym zanim użytkownik podejmie decyzję o odwiedzeniu konkretnego e-sklepu będzie mógł porównać ceny oraz otrzyma informacje o dostępności produktu.

Merchant Center, AdWords - czyli jak wystawić swoje produkty w wynikach wyszukiwania Google?

Mając dostępne narzędzia takie jak Google Merchant Center oraz konto AdWords jesteśmy w stanie przygotować listę produktów, które mają być promowane poprzez Zakupy Google.  Poniżej filmik instruktażowy: 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej