Bartosz Szwak
Bartosz Szwak

Systemy PIM – efektywnie zarządzaj produktami w swoim e-Commerce!

7 min. czytania

Rosnący asortyment sklepu powiązany z wieloma kanałami sprzedaży może doprowadzić do zawrotu głowy nawet doświadczonych sprzedawców. Z pomocą przychodzą wtedy systemy PIM, szeroko wykorzystywane nie tylko w branży e-Commerce, które usprawniają pracę, ale również wprowadzają szereg udogodnień dla samych konsumentów.

Systemy PIM (ang. Product Information Management) są bardzo istotnym ogniwem każdego e-Commerce. Wspierają one sprzedawców w zarządzaniu sklepem, a ich głównym zadaniem jest przechowywanie i porządkowanie wszystkich danych produktowych. Systemy PIM pozwalają na łatwe wyszukiwanie i filtrowanie potrzebnych informacji, ich weryfikację i masową aktualizację. Jest to jeden z kluczowych systemów wspomagających każdy szybko rozwijający się e-Commerce B2B/B2C.

Jak działa PIM?

Każda zmiana wprowadzana w bazie danych PIM następuje w czasie rzeczywistym z możliwością automatycznego eksportu danych na różne kanały sprzedażowe – modyfikując opisy, obrazy, parametry oraz specyfikacje poszczególnych produktów, zmiany są aplikowane jednocześnie na stronie sklepu, platformie B2B, w cyfrowych katalogach produktów, a także porównywarkach cen czy marketplace’ach. Jednocześnie za pomocą systemu PIM można sprawnie importować dane z wielu źródeł, w tym z systemów ERP, WMS, czy innych plików bazodanowych. Takie rozwiązanie umożliwia standaryzowanie danych, które dalej mogą być propagowane na wszystkie kanały sprzedażowe firmy oraz partnerów dropshippingowych, zaledwie kilkoma kliknięciami.

W jaki sposób PIM wspomaga pracę?

Poprzez szybki rozwój strategii Omnichannel na świecie, firmy coraz częściej korzystają z możliwości sprzedaży wielokanałowej. Dobry system PIM centralizuje i integruje pracę całej firmy, a tym samym pozwala na płynną wymianę danych między działami w jej strukturze, co w rezultacie usprawnia, standaryzuje i przyspiesza pracę. PIM ułatwia też proces glokalizacji, czyli dostosowanie do lokalnych uwarunkowań, a tym samym wspiera proces ekspansji na nowe rynki. Narzędzie to pozwala na solidne zarządzanie informacjami produktowymi oraz wspomaga dostosowanie komunikacji do wielu kanałów, języków, środowisk, uwarunkowań społecznych, kulturowych i religijnych.

Na rynku jest wiele systemów PIM, z których każdy odpowiada na inne potrzeby. Najpopularniejsze to Akeneo oraz Pimcore. Dobór konkretnych narzędzi zdeterminowany jest potrzebami projektu i danej organizacji, którego przy wdrożeniach e-Commerce B2B/B2C wspiera zespół specjalistów  2ClickShop.

Jakie są zalety zastosowania PIM?

Nowoczesna, wielokanałowa sprzedaż internetowa to działanie na wielu płaszczyznach. Jeżeli zauważasz problemy z aktualizowaniem oferty, zauważasz błędy w opisach produktowych i dostrzegasz, że zaczyna brakować między nimi spójności, to prawdopodobnie Product Information Management jest rozwiązaniem dla Ciebie. 

Zastosowanie PIM w Twoim biznesie przełoży się na:

  • Wzrost zaufania klientów do Twoich produktów. – Spójne i kompletne informacje o produkcie wpływają na wzrost zaufania klienta i pozytywny wizerunek firmy. Korzystając z PIM, łatwo dodasz lub zaktualizujesz treść na wszystkich kanałach sprzedażowych. Dzięki spójnym informacjom o produkcie zmniejszy się też liczba zwrotów oraz wzrośnie współczynnik konwersji. 

  • Optymalizację czasu. – Jeżeli asortyment Twojego sklepu jest bardzo rozbudowany, ręczne wprowadzanie zmian jest czasochłonne. Korzystając z systemu PIM, zarządzasz wszystkimi niezbędnymi informacjami o produkcie z jednego miejsca.

  • Obniżenie kosztów. – Wykorzystując w pracy system PIM, znacznie obniżysz koszty związane z modyfikowaniem ofert oraz utrzymania baz danych.

  • Łatwą ekspansję na kolejne kanały sprzedaży. – PIM działa jak repozytorium, dzięki czemu  wygodnie i szybko możesz zarządzać sprzedażą wielokanałową i wprowadzać nowe kategorie produktowe z odpowiednią standaryzacją.

Warto wspomnieć, że korzystając z usług 2ClickShop, dostarczone rozwiązanie tak samo może wykorzystywać wewnętrzny PIM platformy, jak i zostać zintegrowane z zewnętrznym systemem dostępnym na rynku.

Czy PIM sprawdzi się w Twoim e-Commerce?

Dobrze dobrany system PIM potrafi obsłuży ogromne ilości danych i informacji o Twoich produktach, a następnie pomoże w uporządkowaniu ich w taki sposób, aby intuicyjnie zarządzać nimi na każdym kanale sprzedaży. Zautomatyzowane i zsynchronizowane działania są istotnym rozwiązaniem w każdej firmie, która zmierza w kierunku transformacji cyfrowej. Product Information Management nie tylko pomoże zaoszczędzić czas, ale również wpłynie pozytywnie na komunikację produktową. To jedno z wielu narzędzi oferowanych w ramach wsparcia sprzedaży B2B/B2C, które nie tylko ułatwia i automatyzuje część pracy, ale też realnie zmniejsza koszty eksploatacyjne i otwiera kolejne perspektywy na podbój nowych rynków. 


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej