Czy wygląd sklepu internetowego ma znaczenie?
Atrakcyjny design
Wygląd to klucz do sukcesu. Najważniejsze jest dopasowanie koncepcji graficznej do prowadzonej działalności. Nie każdej firmie będzie pasować bogata grafika czy animacje flashowe a to właśnie wygląd sklepu decyduje o postrzeganiu marki i kształtuje jej wizerunek. Ładny, estetyczny sklep wpływa na zwiększenie wiarygodności w oczach klientów.
Wygląd ma jeszcze większe znaczenie w przypadku sklepów z branży odzieżowej, aranżacji wnętrz czy podczas sprzedaży biżuterii. Grafika może być postrzegana przez klientów jako nawiązanie do jakości i estetyki sprzedawanych produktów. W sieci nie brakuje sklepów opartych na gotowych szablonach. Aby zaistnieć w świadomości klientów, trzeba się wyróżniać. Atrakcyjna grafika potrafi wzbudzić spore zainteresowanie.
Istotne jest także dostosowane grafiki do aktualnych trendów w projektowaniu stron. Aktualnie popularny jest trend „flat design”, czyli projektowanie, które wykorzystuje kolory, unika nadmiaru tekstur, ozdobników. Rzadko zastosowanie mają dodatkowe efekty tj. cienie czy szumy. Wiąże się to z kolejny trendem – minimalizmem. Obserwujemy upraszczanie wyglądu stron www. Mają być one szybkie i łatwe w czytaniu oraz nawigacji. Dużą popularność zyskują także strony, których nawigacja polega na przewijaniu strony w dół tzw. one site’y. Trendy te wykorzystuje się także przy projektowaniu sklepów internetowych.
Postaw na użyteczność
Szczególną uwagę trzeba zwrócić na nawigację – sklep musi cechować się pewną hierarchią i porządkiem. Oferowane produkty powinny być prezentowanie w czytelny sposób oraz być przyporządkowane odpowiednim kategoriom. Użytkownik po wejściu na stronę ma w szybki i łatwy sposób znaleźć poszukiwany produkt.
Podobnie dzieje się w przypadku sklepów stacjonarnych – odpowiednie ulokowanie produktów ma olbrzymie znaczenie. Poza tym przyjemniej robi się zakupy w uporządkowanym otoczeniu. Profesjonalnie wykonany sklep internetowy oznacza dla klienta bezpieczeństwo zakupów, budzi zaufanie.