18 / 03 / 2014

Czy wygląd sklepu internetowego ma znaczenie?

Atrakcyjny design

Wygląd to klucz do sukcesu. Najważniejsze jest dopasowanie koncepcji graficznej do prowadzonej działalności. Nie każdej firmie będzie pasować bogata grafika czy animacje flashowe a to właśnie wygląd sklepu decyduje o postrzeganiu marki i kształtuje jej wizerunek. Ładny, estetyczny sklep wpływa na zwiększenie wiarygodności w oczach klientów.

Wygląd ma jeszcze większe znaczenie w przypadku sklepów z branży  odzieżowej, aranżacji wnętrz czy podczas sprzedaży biżuterii. Grafika może być postrzegana przez klientów jako nawiązanie do jakości i estetyki sprzedawanych produktów. W sieci nie brakuje sklepów opartych na gotowych szablonach. Aby zaistnieć w świadomości klientów, trzeba się wyróżniać. Atrakcyjna grafika potrafi wzbudzić spore zainteresowanie.

Istotne jest także dostosowane grafiki do aktualnych trendów w projektowaniu stron. Aktualnie popularny jest trend „flat design”, czyli projektowanie, które wykorzystuje kolory, unika nadmiaru tekstur, ozdobników. Rzadko zastosowanie mają dodatkowe efekty tj. cienie czy szumy.  Wiąże się to z kolejny trendem – minimalizmem. Obserwujemy upraszczanie wyglądu stron www. Mają być one szybkie i łatwe w czytaniu oraz nawigacji.  Dużą popularność zyskują także strony, których nawigacja polega na przewijaniu strony w dół  tzw. one site’y. Trendy te wykorzystuje się także przy projektowaniu sklepów internetowych.

  

Postaw na użyteczność

Szczególną uwagę trzeba zwrócić na nawigację – sklep musi cechować się pewną hierarchią i porządkiem. Oferowane produkty powinny być prezentowanie w czytelny sposób oraz być przyporządkowane odpowiednim kategoriom. Użytkownik po wejściu na stronę ma w szybki i łatwy sposób znaleźć poszukiwany produkt.

Podobnie dzieje się w przypadku sklepów stacjonarnych – odpowiednie ulokowanie produktów ma olbrzymie znaczenie. Poza tym przyjemniej robi się zakupy w uporządkowanym otoczeniu. Profesjonalnie wykonany sklep internetowy oznacza dla klienta bezpieczeństwo zakupów, budzi zaufanie.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej