Czy Twoja strona jest dostępna w wersji mobilnej? Sprawdź to!
21 kwietnia 2015 roku Google planuje wprowadzić zmiany, czy będą one miały wpływ na Twój biznes? Przeczytaj i nie daj się zaskoczyć.
Już za kilka tygodni zostanie wdrożony algorytm, który ma sprawdzić zgodność stron z urządzeniami mobile – brak dostosowania będzie miał swoje konsekwencje.
Co możesz stracić?
Po pierwsze klientów – ponad 15 mln Polaków każdego dni korzysta z urządzeń mobilnych, czy nie chcesz aby chociaż cześć z nich odwiedziła Twoją stronę? Nawet jeśli wydaje Ci się, że klienci nie używają wersji mobilnej wcale nie oznacza, że masz rację – cześć użytkowników z pewnością przyzwyczaiło się, że Twoja strona nie jest dostosowana do ich urządzeń i po prostu ją omijają. Strona mobilna z pewnością oferuje więcej możliwości, ułatwi komunikację Twojej firmy, zlokalizowanie biznesu czy sprawdzenie aktualnych promocji.
Po drugie – Google ogłosił, że widoczność wszystkich stron, których wersja mobilna nie będzie gotowa do 21 kwietnia tego roku spadnie w wyszukiwarce mobile, czy możesz sobie na to pozwolić?
Kolejnym ważnym aspektem jest branża – czy Twoi klienci wykonują transakcje internetowe? Twój spadek w wyszukiwarce z pewnością nie ułatwi im zakupu na stronie, może klienci porównują Twoje produkty, ceny z ofertami w sklepach offline? Zadbaj o to aby Twoja praca nie poszła na marne, nakłonienie klienta, który raz zrezygnował z usług do powrotu jest bardzo trudne.
Nie wiesz czy masz wersje mobilną ? Sprawdź to - Google przygotował aplikację, która umożliwia sprawdzenie czy jesteś gotowy na zmiany algorytmu.
Zrób test zgodności mobile: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Niestety, test wyszedł negatywnie, czy zdążysz jeszcze przygotować wersje mobile? Z każdym dniem taka szansa maleje. Przygotowanie strony mobile wymaga dużych nakładów pracy, ale przecież wszystko jest możliwe!
Algorytmy, które maja ocenić zgodność stron z wersją mobile już zbierają informacje, dlatego też może się okazać, że nawet jeśli do 21 kwietnia zdążysz wdrożyć wersję mobile Google zdążył już ocenić stronę i odczujesz spadek zasięgów w pierwszym okresie.
Działaj!
Podążaj z standardami Google – inwestycja w stronę mobilną nie tylko pozwoli utrzymać pozycję, może też okazać się, że był to strzał w 10 i zarejestrujesz wyraźny wzrost klientów korzystających z Twoich usług właśnie dzięki temu zabiegowi. Zadbaj o dobrą konwersję, Twoja inwestycja w mobile może okazać się najważniejszą decyzją roku 2015!
Kilka słów na zakończenie – pamiętaj, że nie ma sensu wdrażać byle jakiej strony mobile tylko po to, żeby zdążyć do 21 kwietnia - zaufaj profesjonalistom. Układ strony, rozmiary tekstu, wielkości plików graficznych i ich skala mają znaczenie! Strona musi być prosta, czytelna i zintegrowana graficznie z Twoim obecnym serwisem.
Strona mobilna czy wdrożenie strony responsywnej? Jaki kierunek wybrać w Twoim biznesie?
Zapytaj naszych specjalistów, którzy doradzą optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu już dzisiaj. Oczekujemy na Twój kontakt pod adresem e-mail: mobi@ti.pl