18 / 03 / 2015

Czy Twoja strona jest dostępna w wersji mobilnej? Sprawdź to!

21 kwietnia 2015 roku Google planuje wprowadzić zmiany, czy będą one miały wpływ na Twój biznes? Przeczytaj i nie daj się zaskoczyć.

Już za kilka tygodni zostanie wdrożony algorytm, który ma sprawdzić zgodność stron z urządzeniami mobile – brak dostosowania będzie miał swoje konsekwencje.

Co możesz stracić?

Po pierwsze klientów – ponad 15 mln Polaków każdego dni korzysta z urządzeń mobilnych, czy nie chcesz aby chociaż cześć z nich odwiedziła Twoją stronę? Nawet jeśli wydaje Ci się, że klienci nie używają wersji mobilnej wcale nie oznacza, że masz rację – cześć użytkowników z pewnością przyzwyczaiło się, że Twoja strona nie jest dostosowana do ich urządzeń i po prostu ją omijają. Strona mobilna z pewnością oferuje więcej możliwości, ułatwi komunikację  Twojej firmy, zlokalizowanie biznesu czy sprawdzenie aktualnych promocji.

Po drugie – Google ogłosił, że widoczność wszystkich stron, których wersja mobilna nie będzie gotowa do 21 kwietnia tego roku spadnie w wyszukiwarce mobile, czy możesz sobie na to pozwolić?

Kolejnym ważnym aspektem jest branża – czy Twoi klienci wykonują transakcje internetowe? Twój spadek w wyszukiwarce z pewnością nie ułatwi im zakupu na stronie, może klienci porównują Twoje produkty, ceny z ofertami w sklepach offline? Zadbaj o to aby Twoja praca nie poszła na marne, nakłonienie klienta, który raz zrezygnował z usług do powrotu jest bardzo trudne.

Nie wiesz czy masz wersje mobilną ? Sprawdź to - Google przygotował aplikację, która umożliwia sprawdzenie czy jesteś gotowy na zmiany algorytmu.
Zrób test zgodności  mobile:  https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Niestety, test wyszedł negatywnie, czy zdążysz jeszcze przygotować wersje mobile? Z każdym dniem taka szansa maleje.  Przygotowanie strony mobile wymaga dużych nakładów pracy, ale przecież wszystko jest możliwe!

Algorytmy, które maja ocenić zgodność stron z wersją mobile już zbierają informacje, dlatego też może się okazać, że nawet jeśli do 21 kwietnia zdążysz wdrożyć wersję mobile Google zdążył już ocenić  stronę i odczujesz spadek zasięgów w pierwszym okresie.

Działaj!

Podążaj z standardami Google – inwestycja w stronę mobilną nie tylko pozwoli utrzymać   pozycję, może też okazać się, że był to strzał w 10 i zarejestrujesz wyraźny wzrost  klientów korzystających z Twoich usług właśnie dzięki temu zabiegowi. Zadbaj o dobrą konwersję, Twoja inwestycja w mobile może okazać się najważniejszą decyzją roku 2015!

Kilka słów na zakończenie – pamiętaj, że nie ma sensu wdrażać byle jakiej strony mobile tylko po to, żeby zdążyć do 21 kwietnia - zaufaj profesjonalistom. Układ strony, rozmiary tekstu, wielkości plików graficznych  i ich skala mają znaczenie! Strona musi być prosta, czytelna i zintegrowana graficznie z Twoim obecnym serwisem.

Strona mobilna czy wdrożenie strony responsywnej? Jaki kierunek wybrać w Twoim biznesie?

Zapytaj naszych specjalistów, którzy doradzą optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu już dzisiaj.  Oczekujemy na Twój kontakt pod adresem e-mail:  mobi@ti.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej