5 czynników wskazujących na replatforming dotychczasowego systemu do 2ClickShop Cloud
Doświadczenia użytkowników w poruszaniu się po platformie B2B mają wpływ na ich decyzje o wyborze partnera biznesowego, u którego realizują zamówienia hurtowe. Jeżeli dotychczasowy serwis nie będzie spełniał ich wymagań, a co za tym idzie, będzie niedostatecznie intuicyjny i skalowalny, użytkownicy przestaną z niej korzystać. Jest to jasny znak dla właścicieli, że jest to czas na replatforming serwisu e-Commerce. Natomiast nie tylko zachowania klienta świadczą o tym, że czas na nową platformę e-Commerce B2B. Poniżej 5 czynników, które wskazują, że platforma handlowa wymaga zmiany.
1. Platforma nie jest prosta i intuicyjna w poruszaniu się po niej.
Zaawansowana wyszukiwarka pełnokontekstowa, intuicyjny Panel Klienta, dynamiczna nawigacja czy przejrzysty katalog produktów wpływają na pozytywne doświadczenia klienta w poruszaniu się po platformie. Serwis powinien być wyposażony w przyjazny i intuicyjny interfejs, co umożliwi łatwiejsze poruszanie się po nim. Użytkownicy korzystający z platformy w łatwy i szybki sposób mogą odnaleźć poszczególne opcje i funkcje, co sprawia, że jej użytkowanie staje się bardziej efektywne. Również dostęp do wszystkich informacji takich jak historia zamówień czy faktur wpływa na zwiększenie sprzedaży. Dzięki temu, że użytkownik posiada wszystkie najważniejsze informacje, w prosty i intuicyjny następuje finalizacja zamówień.
2. Brak możliwości skalowania platformy.
Platformy B2B stają się coraz szybsze i bardziej obszerne. Jeżeli system będzie zbyt przestarzały, nie będzie on w stanie obsłużyć wzrostu liczby produktów, odwiedzających, zamówień czy transakcji. Dlatego ważne jest, aby planując rozwój swojej platformy wybrać taki system, który będzie rósł wraz z rozwojem firmy. Rozwiązania chmurowe pozwolą na dostosowanie zasobów do bieżących potrzeb firmy. Dzięki skalowanej platformie możliwe jest dostosowanie się do zmieniających się warunków i potrzeb na rynku. Rozwiązanie e-Commerce B2B od 2ClickShop Cloud umożliwia pełną automatyzację procesów handlowych, która pozwoli na skalowanie biznesu poprzez maksymalną optymalizację procesów, a co za tym idzie zmniejszenie kosztów czy zwiększenie sprzedaży. W ramach platformy możliwy jest jej rozwój o kolejne moduły i funkcjonalności, a także zmiana interfejsów czy dodawanie kolejnych integracji usprawniających działanie serwisu.
3. Brak integracji z systemami ERP i partnerami zewnętrznymi.
Każda platforma e-Commerce B2B potrzebuje integracji z innymi systemami takimi jak systemy ERP, PIM, CRM. Jeżeli integracja nie będzie działała płynnie, zwiększy to ryzyko błędów w zamówieniach i danych klientów, a także w opisach produktów i informacja o zapasach. Może to również spowodować całkowitą utratę tych ważnych informacji. Dlatego automatyczna i stała synchronizacja jest bardzo ważnym czynnikiem, który musi obejmować każda platforma e-Commerce B2B. Rozwiązanie 2ClickShop Cloud umożliwia gotową i stabilną integrację procesów B2B z większością systemów magazynowych ERP oraz partnerami zewnętrznymi takimi jak kurierzy, płatności, marketplaces, czy marketing automation.
4. Zbyt wolne działanie platformy przy dużym ruchu.
Optymalny system e-Commerce B2B powinien zapewnić dobre cyfrowe doświadczenia użytkownika platformy, czyli ciągłą dostępność strony oraz krótki czas ładowania. W przypadku gdy ładowanie strony przekracza 3 sekundy, istnieje ryzyko, że użytkownicy odwiedzający platformę opuszczą ją. Ma na to wpływ nie tylko samo rozwiązanie e-Commerce, ale również sposób, w jaki jest ono hostingowane. Dzięki automatyzacji procesów biznesowych możliwe jest szybkie i sprawne przetwarzanie dużej ilości danych, co zapewnia wysoką wydajność i niezawodność nawet w przypadku wzmożonego ruchu. W 2ClickShop Cloud korzystamy z Data Center Beyond, które jest pierwszym w Unii Europejskiej i jedynym w Centralnej Europie Data Center z certyfikatem Rated 4 ANSI/TIA-942, które przygotowane jest do obsługi dużej mocy IT, bo aż do 20 kW/rack. Dzięki temu możliwe jest nieprzerwane dostarczanie całej strony wraz z jej komunikacją.
5. Zbyt wysoki koszt dotychczasowej platformy.
Całkowity koszt posiadania nowej platformy może być znacznie niższy niż w przypadku starego systemu. Warto zwrócić uwagę na koszty związane z utrzymaniem i administracją platformy. W przypadku rozwiązań chmurowych wiele takich czynności zostaje zautomatyzowanych i zarządzanych przez usługodawcę. Korzystanie z nich pozwala na znaczne obniżenie wydatków związanych z zakupem i utrzymaniem sprzętu i oprogramowania. Firmy nie muszą inwestować w drogie serwery i licencje, a ponoszą jedynie opłaty za wykorzystanie chmury. Należy również pamiętać o kwestii związanej z wdrożeniem dodatkowych modułów czy funkcjonalności. W przypadku niektórych usług w cenie wdrożenie platformy otrzymujemy pełen zestaw wszystkich modułów i funkcjonalności do zaimplementowania w systemie. W przypadku rozwiązania od 2ClickShop Cloud w ramach niskiej opłaty abonamentowej otrzymujemy rozwiązanie chmurowe gwarantujące dostępność wraz z pełnym zestawem modułów.
Chciałbyś zmienić swój dotychczasowy system na skalowaną i intuicyjną platformę e-Commerce B2B od 2ClickShop, dzięki której zminimalizujesz koszty oraz zwiększysz ruch na swojej stronie? - wypełnij formularz kontaktowy i umów się na bezpłatną konsultację.