Karolina Starczewska-Wasik
Karolina Starczewska-Wasik
20 / 12 / 2022

5 czynników wskazujących na replatforming dotychczasowego systemu do 2ClickShop Cloud

6 min. czytania

Doświadczenia użytkowników w poruszaniu się po platformie B2B mają wpływ na ich decyzje o wyborze partnera biznesowego, u którego realizują zamówienia hurtowe. Jeżeli dotychczasowy serwis nie będzie spełniał ich wymagań, a co za tym idzie, będzie niedostatecznie intuicyjny i skalowalny, użytkownicy przestaną z niej korzystać. Jest to jasny znak dla właścicieli, że jest to czas na replatforming serwisu e-Commerce. Natomiast nie tylko zachowania klienta świadczą o tym, że czas na nową platformę e-Commerce B2B. Poniżej 5 czynników, które wskazują, że platforma handlowa wymaga zmiany.

1. Platforma nie jest prosta i intuicyjna w poruszaniu się po niej. 

Zaawansowana wyszukiwarka pełnokontekstowa, intuicyjny Panel Klienta, dynamiczna nawigacja czy przejrzysty katalog produktów wpływają na pozytywne doświadczenia klienta w poruszaniu się po platformie. Serwis powinien być wyposażony w przyjazny i intuicyjny interfejs, co umożliwi łatwiejsze poruszanie się po nim. Użytkownicy korzystający z platformy w łatwy i szybki sposób mogą odnaleźć poszczególne opcje i funkcje, co sprawia, że jej użytkowanie staje się bardziej efektywne. Również dostęp do wszystkich informacji takich jak historia zamówień czy faktur wpływa na zwiększenie sprzedaży. Dzięki temu, że użytkownik posiada wszystkie najważniejsze informacje, w prosty i intuicyjny następuje finalizacja zamówień. 


2. Brak możliwości skalowania platformy. 


Platformy B2B stają się coraz szybsze i bardziej obszerne. Jeżeli system będzie zbyt przestarzały, nie będzie on w stanie obsłużyć wzrostu liczby produktów, odwiedzających, zamówień czy transakcji. Dlatego ważne jest, aby planując rozwój swojej platformy wybrać taki system, który będzie rósł wraz z rozwojem firmy. Rozwiązania chmurowe pozwolą na dostosowanie zasobów do bieżących potrzeb firmy. Dzięki skalowanej platformie możliwe jest dostosowanie się do zmieniających się warunków i potrzeb na rynku. Rozwiązanie e-Commerce B2B od 2ClickShop Cloud umożliwia pełną automatyzację procesów handlowych, która pozwoli na skalowanie biznesu poprzez maksymalną optymalizację procesów, a co za tym idzie zmniejszenie kosztów czy zwiększenie sprzedaży. W ramach platformy możliwy jest jej rozwój o kolejne moduły i funkcjonalności, a także zmiana interfejsów czy dodawanie kolejnych integracji usprawniających działanie serwisu. 


3. Brak integracji z systemami ERP i partnerami zewnętrznymi.


Każda platforma e-Commerce B2B potrzebuje integracji z innymi systemami takimi jak systemy ERP, PIM, CRM. Jeżeli integracja nie będzie działała płynnie, zwiększy to ryzyko błędów w zamówieniach i danych klientów, a także w opisach produktów i informacja o zapasach. Może to również spowodować całkowitą utratę tych ważnych informacji. Dlatego automatyczna i stała synchronizacja jest bardzo ważnym czynnikiem, który musi obejmować każda platforma e-Commerce B2B. Rozwiązanie 2ClickShop Cloud umożliwia gotową i stabilną integrację procesów B2B z większością systemów magazynowych ERP oraz partnerami zewnętrznymi takimi jak kurierzy, płatności, marketplaces, czy marketing automation.


4. Zbyt wolne działanie platformy przy dużym ruchu.


Optymalny system e-Commerce B2B powinien zapewnić dobre cyfrowe doświadczenia użytkownika platformy, czyli ciągłą dostępność strony oraz krótki czas ładowania. W przypadku gdy ładowanie strony przekracza 3 sekundy, istnieje ryzyko, że użytkownicy odwiedzający platformę opuszczą ją. Ma na to wpływ nie tylko samo rozwiązanie e-Commerce, ale również sposób, w jaki jest ono hostingowane. Dzięki automatyzacji procesów biznesowych możliwe jest szybkie i sprawne przetwarzanie dużej ilości danych, co zapewnia wysoką wydajność i niezawodność nawet w przypadku wzmożonego ruchu. W 2ClickShop Cloud korzystamy z Data Center Beyond, które jest pierwszym w Unii Europejskiej i jedynym w Centralnej Europie Data Center z certyfikatem Rated 4 ANSI/TIA-942, które przygotowane jest do obsługi dużej mocy IT, bo aż do 20 kW/rack. Dzięki temu możliwe jest nieprzerwane dostarczanie całej strony wraz z jej komunikacją.​


5. Zbyt wysoki koszt dotychczasowej platformy.


Całkowity koszt posiadania nowej platformy może być znacznie niższy niż w przypadku starego systemu. Warto zwrócić uwagę na koszty związane z utrzymaniem i administracją platformy. W przypadku rozwiązań chmurowych wiele takich czynności zostaje zautomatyzowanych i zarządzanych przez usługodawcę. Korzystanie z nich pozwala na znaczne obniżenie wydatków związanych z zakupem i utrzymaniem sprzętu i oprogramowania. Firmy nie muszą inwestować w drogie serwery i licencje, a ponoszą jedynie opłaty za wykorzystanie chmury. Należy również pamiętać o kwestii związanej z wdrożeniem dodatkowych modułów czy funkcjonalności. W przypadku niektórych usług w cenie wdrożenie platformy otrzymujemy pełen zestaw wszystkich modułów i funkcjonalności do zaimplementowania w systemie. W przypadku rozwiązania od 2ClickShop Cloud w ramach niskiej opłaty abonamentowej otrzymujemy rozwiązanie chmurowe gwarantujące dostępność wraz z pełnym zestawem modułów. 

Chciałbyś zmienić swój dotychczasowy system na skalowaną i intuicyjną platformę e-Commerce B2B od 2ClickShop, dzięki której zminimalizujesz koszty oraz zwiększysz ruch na swojej stronie? - wypełnij formularz kontaktowy i umów się na bezpłatną konsultację.

Formularz kontaktowy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej