Karolina Starczewska-Wasik
Karolina Starczewska-Wasik

2ClickShop Cloud, niezawodne narzędzie każdego handlowca - 3 wskazówki poprawiające jakość pracy działu sprzedaży w Twojej firmie

3 min. czytania

Rola działu sprzedaży to często kluczowe ogniwo prawidłowego funkcjonowania firmy. Sposób, a często kanał, w jaki obsługiwani są klienci zmienił się bardzo podczas pandemii koronawirusa. Nawet teraz, gdy wydawać się może, że post-pandemiczna rzeczywistość jest czasem powrotu do praktyk przed kryzysem, wiele sił sprzedażowych w firmach odkryło i doceniło potencjał zdalnych metod sprzedaży, odstawiając handel terenowy w czeluści niepamięci. Na co zwrócić uwagę w zmieniających się trendach i jak usprawnić pracę handlowców w Twojej firmie? 

Reaguj na zmiany i śledź doświadczenia zakupowe swoich klientów 

Jeszcze przed kryzysem związanym z koronawirusem działania rynku skierowane były na wprowadzanie cyfrowych rozwiązań sprzedażowych. Kryzys przyspieszył ten proces adaptacji i doprowadził, w krótkim czasie, do wzmożonego korzystania z usług cyfrowych. W związku z tym, że zachowania zakupowe klientów ciągle ewoluują i zmienia się sytuacja geopolityczna, która ma znaczący wpływ na rynkek sprzedaży hurtowej i detalicznej, warto zadbać o optymalną infrastrukturę cyfrową w domu i biurze. Tak, aby osoby odpowiedzialne na sprzedaż w Twojej firmie mogły kontynuować pracę bez względu na czynniki zewnętrzne i nieprzewidywalne sytuacje kryzysowe.

W tym miejscu warto zastanowić się nad wprowadzeniem rozwiązań chmurowych. To nie tylko odciąży zespół IT z konieczności administrowania danymi, ale również zoptymalizuje koszty, poprawi bezpieczeństwo platformy e-Commerce B2B (a tym samym Twoich klientów) i co najważniejsze, umożliwi dostęp osobom upoważnionym do niezbędnych danych z każdego miejsca na świecie z dostępem do internetu. Dzięki temu bez problemu będą mogli kontynuować swoją pracę.

Zadbaj o odpowiednie narzędzia. - Ofertownik 

Jest to niezbędne narzędzie, które wspiera handlowca w tworzeniu ofert, generowanych w formacie PDF, dla klienta końcowego. Ofertownik jest zaawansowanym modułem, który w oparciu o indywidualny szablon, pozwala handlowcom i dystrybutorom na przygotowanie oferty handlowej dla klienta końcowego, na podstawie bazy produktowej i warunków handlowych użytkownika w systemie B2B. Ponadto, np. w przypadku cykliczności zamówień, umożliwia on archiwizowanie wygenerowanych wcześniej ofert, a nawet ich przekształcenie w aktualne zamówienia. Atutem Ofertownika jest również uporządkowanie i usprawnienie procesu ofertowania, a wsparcie jakie oferuje, obejmuje zarówno zakres pracy handlowców, jak i resellerów. Handlowiec na poziomie Panelu Handlowca może wygenerować oferty dla resellerów lub klientów końcowych, a resellerzy, na poziomie Panelu Klienta, mają możliwość wygenerowania ofert dla klientów końcowych.

Automatyzuj sprzedaż. - Panel Handlowca 

Panel Handlowca, zwany również Pulpitem Handlowca, to ogromne wsparcie pracy osób zajmujących się sprzedażą. Jest to źródło informacji o klientach, które umożliwia przeglądanie rozliczeń i złożonych zamówień w imieniu klienta. Panel umożliwia analizowanie zakupów i podgląd wcześniejszych transakcji, a nawet ewidencjonowanie zalegających płatności. Pulpit Handlowca, który dostarczany jest w usłudze chmurowej (SaaS), pozwala na kompleksową obsługę z dowolnego miejsca na świecie z dostępem do internetu (dlatego sprawdzi się również dla handlowców pracujących w terenie), a ponadto oszczędza czas pracowników, co znacząco wpływa na wzrost sprzedaży i jej rentowność. Dzięki danym wprowadzonym do systemu w czasie rzeczywistym, unikniesz opóźnień wynikających z konieczności manualnego zbierania i ewidencjonowania danych. 

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o możliwościach platformy e-Commerce B2B od 2ClickShop Cloud? - wypełnij formularz kontaktowy i umów się na bezpłatną konsultację.

Formularz kontaktowy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej