2ClickShop Cloud, niezawodne narzędzie każdego handlowca - 3 wskazówki poprawiające jakość pracy działu sprzedaży w Twojej firmie
Rola działu sprzedaży to często kluczowe ogniwo prawidłowego funkcjonowania firmy. Sposób, a często kanał, w jaki obsługiwani są klienci zmienił się bardzo podczas pandemii koronawirusa. Nawet teraz, gdy wydawać się może, że post-pandemiczna rzeczywistość jest czasem powrotu do praktyk przed kryzysem, wiele sił sprzedażowych w firmach odkryło i doceniło potencjał zdalnych metod sprzedaży, odstawiając handel terenowy w czeluści niepamięci. Na co zwrócić uwagę w zmieniających się trendach i jak usprawnić pracę handlowców w Twojej firmie?
Reaguj na zmiany i śledź doświadczenia zakupowe swoich klientów
Jeszcze przed kryzysem związanym z koronawirusem działania rynku skierowane były na wprowadzanie cyfrowych rozwiązań sprzedażowych. Kryzys przyspieszył ten proces adaptacji i doprowadził, w krótkim czasie, do wzmożonego korzystania z usług cyfrowych. W związku z tym, że zachowania zakupowe klientów ciągle ewoluują i zmienia się sytuacja geopolityczna, która ma znaczący wpływ na rynkek sprzedaży hurtowej i detalicznej, warto zadbać o optymalną infrastrukturę cyfrową w domu i biurze. Tak, aby osoby odpowiedzialne na sprzedaż w Twojej firmie mogły kontynuować pracę bez względu na czynniki zewnętrzne i nieprzewidywalne sytuacje kryzysowe.
W tym miejscu warto zastanowić się nad wprowadzeniem rozwiązań chmurowych. To nie tylko odciąży zespół IT z konieczności administrowania danymi, ale również zoptymalizuje koszty, poprawi bezpieczeństwo platformy e-Commerce B2B (a tym samym Twoich klientów) i co najważniejsze, umożliwi dostęp osobom upoważnionym do niezbędnych danych z każdego miejsca na świecie z dostępem do internetu. Dzięki temu bez problemu będą mogli kontynuować swoją pracę.
Zadbaj o odpowiednie narzędzia. - Ofertownik
Jest to niezbędne narzędzie, które wspiera handlowca w tworzeniu ofert, generowanych w formacie PDF, dla klienta końcowego. Ofertownik jest zaawansowanym modułem, który w oparciu o indywidualny szablon, pozwala handlowcom i dystrybutorom na przygotowanie oferty handlowej dla klienta końcowego, na podstawie bazy produktowej i warunków handlowych użytkownika w systemie B2B. Ponadto, np. w przypadku cykliczności zamówień, umożliwia on archiwizowanie wygenerowanych wcześniej ofert, a nawet ich przekształcenie w aktualne zamówienia. Atutem Ofertownika jest również uporządkowanie i usprawnienie procesu ofertowania, a wsparcie jakie oferuje, obejmuje zarówno zakres pracy handlowców, jak i resellerów. Handlowiec na poziomie Panelu Handlowca może wygenerować oferty dla resellerów lub klientów końcowych, a resellerzy, na poziomie Panelu Klienta, mają możliwość wygenerowania ofert dla klientów końcowych.
Automatyzuj sprzedaż. - Panel Handlowca
Panel Handlowca, zwany również Pulpitem Handlowca, to ogromne wsparcie pracy osób zajmujących się sprzedażą. Jest to źródło informacji o klientach, które umożliwia przeglądanie rozliczeń i złożonych zamówień w imieniu klienta. Panel umożliwia analizowanie zakupów i podgląd wcześniejszych transakcji, a nawet ewidencjonowanie zalegających płatności. Pulpit Handlowca, który dostarczany jest w usłudze chmurowej (SaaS), pozwala na kompleksową obsługę z dowolnego miejsca na świecie z dostępem do internetu (dlatego sprawdzi się również dla handlowców pracujących w terenie), a ponadto oszczędza czas pracowników, co znacząco wpływa na wzrost sprzedaży i jej rentowność. Dzięki danym wprowadzonym do systemu w czasie rzeczywistym, unikniesz opóźnień wynikających z konieczności manualnego zbierania i ewidencjonowania danych.
Chciałbyś dowiedzieć się więcej o możliwościach platformy e-Commerce B2B od 2ClickShop Cloud? - wypełnij formularz kontaktowy i umów się na bezpłatną konsultację.