Wdrożenie strategii omnichannel w Centrum ogrodniczym Martyna
Centrum Ogrodnicze Martyna to polska, rodzinna firma, która od 5 lat prowadzi Centrum Ogrodnicze w Wągrowcu. Dotychczasowe doświadczenie w sprzedaży, uświadomiło firmie konieczność budowania długofalowej strategii sprzedaży online, do realizacji której niezbędna jest dedykowana platforma e-commerce wspierająca omnichannel.
Wdrożenie strategii omnichannel
Przenikająca się, jednolita komunikacja w różnych kanałach sprzedaży, wpływa na zwiększenie świadomości marki i umożliwia klientom szybsze dotarcie do poszukiwanych produktów, a tym samym wzrost sprzedaży. W ramach strategii omnichannel, Centrum Ogrodnicze Martyna dynamicznie rozwija swoją sprzedaż w oparciu o nową platformę e-commerce, zintegrowaną z systemem ERP Symfonia. Poza standardową wysyłką zamówienia, klienci Centrum mogą również odebrać je w sklepie stacjonarnym, co pozwala klientom z okolic Wągrowca zagwarantować sobie realizację zamówienia produktów limitowanych lub o bardzo dużej rotacji i małych stanach magazynowych. Dodatkowo cały serwis dostosowany jest do wszystkich rozdzielczości ekranów - z naciskiem na szczególnie dopracowany mobile, aż do ekranów o rozdzielczości powyżej Full HD.
Moduł zamówień telefonicznych i e-mailowych
Rozumiejąc potrzeby klienta zarekomendowaliśmy rozwiązanie, które pozwala klientom Centrum Ogrodniczego Martyna, już z poziomu karty produktu na pozostawienie danych kontaktowych. Moduł zapewnia ticketowanie i dalszą sprawną obsługę zgłoszenia z poziomu panelu administracyjnego. Dzięki takiemu rozwiązaniu następuje połączenie sprzedaży online ze sprzedażą bezpośrednią. Dodatkowo zmniejsza to barierę występującą w przypadku zakupów produktów, których użycie wymaga wiedzy i wobec tego klienci potrzebują doradztwa specjalisty.
Akcesoria i części
W przypadku kiedy sklep internetowy posiada akcesoria kompatybilne z głównym produktem, warto pokazać je kupującemu już w karcie produktu. Na stronie produktu w sklepie internetowym Centrum Ogrodniczego Martyna, użytkownik może z łatwością znaleźć inne warianty tego produktu, akcesoria i części z nim powiązane, a następnie dodać je do koszyka. Dzięki temu, w przypadku doboru akcesoriów zmniejsza się szansa na potencjalną pomyłkę ze strony klienta oraz dodatkowo zwiększa się wartość koszyka zakupowego.
Koszty wysyłki
W przypadku wielu branż, w tym także ogrodniczej, ilość zakupionych produktów w sklepie, znacząco determinuje koszty wysyłki jakie faktycznie ponosi firma. Aby umożliwić wyliczanie kosztu wysyłki w czasie rzeczywistym, w koszyku klienta, w zależności od liczby, wagi i rozmiarów produktów, wdrożono moduł, który pozwala na automatyczne wyliczanie ceny dostawy w zależności od przyjętych parametrów.
Administrator systemu, w panelu administracyjnym może wyznaczyć wysokość dopłaty w przypadku przekroczenia ustalonych progów sumarycznej wagi całego koszyka lub liczby produktów. Po ich przekroczeniu, do kosztów dostawy zostanie dodana dodatkowa suma i będzie się ona proporcjonalnie zwiększać według przyjętych parametrów, np. podwajać.
Inspiracje
Unikalną funkcjonalnością rozwiązania 2ClickShop są inspiracje w formie galerii. Moduł ten stanowi integralną część serwisu, wraz z mechanizmem umożliwiającym obsłudze sklepu na łatwe i intuicyjne przypisywanie produktów do konkretnych fotografii. Tym samym, kiedy klient będzie poszukiwał inspiracji dotyczących swojego ogrodu, wystarczy że obejrzy zdjęcia produktów z asortymentu sklepu, w atrakcyjnych aranżacjach i już z tego miejsca doda produkty użyte w inspiracji, bezpośrednio do koszyka.