Kompleksowa realizacja platformy e-commerce B2C oraz B2B dla Nowa Elektro sp. z o.o.
Firma Nowa Elektro, do niedawna kojarzona z nazwą Nowa France, należy do czołówki sieci elektrotechnicznych w Polsce. Założona w 1989 roku przez Mariana Nowaka - obecnego Prezesa spółki, aktualnie skupia 29 oddziałów na terenie całego kraju, zatrudniając ponad 300 - osobową wykwalifikowaną kadrę.
Naszym zadaniem było zaprojektowanie, wdrożenie oraz integracja real-time z systemem ERP Softlab, responsywnej platformy e-commerce skierowanej do klientów B2B oraz B2C wraz z częścią wizerunkową, inspiracyjną oraz poradnikową. Zapraszamy do przeczytania całego case study!
Pierwsze wdrożenie platformy sprzedaży B2B dla Nowa France sp. z o.o. – obecnie Nowa Elektro sp. z o.o. przeprowadziliśmy w 2009 roku. W 2015 roku w związku z podjęciem decyzji prze zarząd spółki o uruchomieniu sprzedaży e-commerce w kanale B2C, rozpoczęliśmy prace koncepcyjne i projektowe, które miały na celu stworzenie nowej centralnej platformy łączącej klientów biznesowych oraz indywidualnych w jednym systemie. Ponadto, w ramach platformy założono realizacje rozbudowanej witryny wizerunkowej firmy, strefy poradnikowej w formie bloga oraz strefy inspiracyjnej.
Responsywna platforma B2C/B2B
Oczekiwania klienta do realizacji całego systemu w okresie niespełna roku, wymuszały zaangażowanie kilku niezależnych zespołów współpracujących przy realizacji poszczególnych sprintów w ramach projektu. Projekt ze względu na oczekiwania przez klienta skrócenie perspektywy czasowej dla zmiany części wizerunkowej spółki, został podzielony na dwa główne etapy.
Etap pierwszy zakładał po 6 miesiącach realizacji – w lutym 2016r. publikację części wizerunkowej firmy z aktywną strefą porad oraz inspiracji. Drugi etap został zaplanowany po 12 miesiącach od rozpoczęcia realizacji. We wrześniu 2016, po zakończeniu testów kompleksowo uruchomiliśmy platformę z systemem sprzedaży B2C oraz B2B pod adresem www.nowaelektro.pl. Tym samym klienci i ich dotychczasowe konta migrowały z systemu zamówień IMZ do nowej platformy. Co istotne prace nad poszczególnymi głównymi obszarami platformy były realizowane równolegle.
Jasno sprecyzowane cele zbliżają do osiągnięcia sukcesu.
Podążając za wymaganiami klienta nowa odsłona mechanizmu zamawiania przez klientów biznesowych umożliwia korzystanie z dedykowanej platformy e-commerce B2B jak z dedykowanego sklepu internetowego skierowanego do klientów B2C. Nowe rozwiązanie jest bardziej intuicyjne, przejrzyste i pozwala w krótszym czasie domknąć procesy zakupowe dla klientów B2B. Ergonomia korzystania z platformy jest tożsama z procesami zakupowymi obecnymi dotychczas tylko w sklepie internetowym.
Dodatkowo funkcjonalności stworzone dla klientów biznesowych to przede wszystkim rozbudowany panel klienta. Oferuje partnerom m.in.: kontrole limitów kupieckich, dedykowane ceny per klient/per produkt/per grupa produktowa/per grupa rabatowa, kontrole salda, dostęp do faktur, podsumowanie rozrachunków, możliwość negocjacji indywidualnych cen poprzez zaimplementowany moduł zamówień w formie zapytań. Polityka cenowa i promocyjna została skorelowana z posiadanym przez firmę Nowa Elektro oprogramowaniem ERP Softlab.
Ekstremalne zaangażowanie obu zespołów, gwarantuje osiągnięcie zamierzonych efektów, w stosunkowo niedługim czasie. Wspólne określenie celów, wyznaczenie obszarów krytycznych oraz ścisła współpraca kluczowych osób przyniosła wymierne korzyści dla realizowanego projektu.Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop
Uruchomienie nowego kanału sprzedaży w ramach struktury dotychczasowego dystrybutora B2B jest potężnym wyzwaniem dla obu zespołów.
Analiza przedwdrożeniowa obejmowała szereg spotkań związanych przede wszystkim z precyzyjnym określeniem zakresu wdrożenia oraz celów biznesowych firmy Nowa Elektro sp. z o.o. Na bazie sprecyzowanych wymagań powstał brief zawierający specyfikacje funkcjonalne, analizę konkurencji oraz analizę dotychczasowych zachowań klientów na podstawie GA, jako punkt wyjścia do dalszych prac projektowych. Innowacyjne podejście do obsługi klienta było początkiem decyzji o wdrożeniu zintegrowanej platformy e-commerce w Nowa Elektro.
Platforma łączy w sobie obsługę klientów biznesowych, detalicznych przy jednoczesnym współdzieleniu strefy poradnikowej oraz inspiracyjnej. Zgodnie z oczekiwaniami klienta, dzięki doświadczeniu i komplementarności kompetencji konsultantów agencji 2ClickShop, dostarczyliśmy klientowi kompleksowe i stabilne rozwiązanie w określonym czasie, wspierające przyjętą strategię sprzedaży wielokanałowej. Począwszy od analizy potrzeb, opracowania dokumentacji technicznej określającej wymagania funkcjonalne, wydajnościowe oraz marketingowe przez makietowanie, kreacje, wdrożenie, oprogramowanie indywidualnych funkcji, po testy analizę powdrożeniową, utrzymanie platformy i wsparcie serwisowe.
Bardzo istotnym i czasochłonnym zadaniem w ramach projektu była oczekiwana wielopoziomowa integracja z systemami zewnętrznymi dystrybutora. Pełna komunikacja w czasie rzeczywistym z systemem magazynowy oraz posiadanym oprogramowaniem ERP Softlab firmy Asseco to indywidualne wdrożenie zgodne z potrzebą klienta. Automatyzacja procesów pomiędzy 2ClickShop a ERP, poprzez integrację to przede wszystkim importowana i aktualizowana lista produktów, nazwy, opisy, zdjęcia, ceny, kody EAN, cechy, cenniki klientów, zamówienia, oferty, faktury, salda oraz stany magazynowe każdego z 29 magazynów w Polsce.
Do realizacji projektu wybrano oprogramowanie 2ClickShop.
Sklepy internentowe B2C oparte o platformę e-commerce 2ClickShop implementowane są poprzez dedykowane wdrożenia dla każdej marki, uwzględniając specyfikację branży, produktu, modelu biznesowego oraz grupy docelowej sklepu.
Rozwiązanie 2ClickShop B2B/B2C prezentuje szerokie zastosowanie aplikacji przy sprawdzonej metodologii wdrożenia. Nowa Elektro otrzymało rozwiązanie, które umożliwia nam większą otwartość na potrzeby klientów poprzez uruchomienie sprzedaży wielokanałowej. Zaprojektowana integracja wszystkich narzędzi e-commerce w jednej witrynie oraz personalizacja rozwiązań do naszych potrzeb, ułatwiły nam podjęcie decyzji w wyborze agencji. Marian Nowak - Prezes Zarządu Nowa Elektro Sp. z o.o.
Panel obsługi klienta B2C dla www.nowaelektro.pl
System B2B udostępniony na platformie to wirtualne centrum obsługi dla klientów biznesowych służące do kompleksowej obsługi relacji handlowych pomiędzy sprzedawcą a klientem biznesowym. Platforma automatyzuje sprzedaż wielokanałową, posiada kilkaset modułów oraz integracji z platformami zewnętrznymi, które są indywidualnie konfigurowane i wdrażane zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta. Przemyślana architektura systemu oraz skalowalność i elastyczność infrastruktury gwarantuje możliwość rozwoju zgodnie z trendami oraz indywidualnie rosnącym zapotrzebowaniem w czasie. Dostarczony system otrzymał indywidualnie zaprojektowaną i responsywną szatę graficzną, powstającą w sprawnym i przemyślanym procesie projektowym ze znaczącym zaangażowaniem zespołu klienta.
Ze względu na potężną bazę produktowa ponad 130 000 SKU produktów zastosowano zaawansowaną wyszukiwarkę opartą na Apache Solr. Została ona zaimplementowana na platformie B2B i B2C firmy Nowa Elektro. Moduł wyszukiwania jest zoptymalizowany dla wysoko wolumenowego ruchu, daje szerokie możliwości dopasowania (zwroty, symbole, elementy nazw produktów) z zastosowaniem Real Time Indexing (indeksacja w czasie rzeczywistym).