Marcin Walczak
Marcin Walczak

Skalowalna platforma e-Commerce B2B od 2ClickShop jako odpowiedź na potrzeby klienta biznesowego

7 min. czytania

Coraz więcej klientów biznesowych (B2B) przenosi proces zakupowy całkowicie do internetu. Zazwyczaj kontakt bezpośredni z klientem odbywa się tylko wtedy, kiedy trzeba wynegocjować umowę - ceny i specyficzne dla danego klienta warunki umowy. Wszystkie inne aspekty sprzedaży B2B wykonywane są za pośrednictwem platform e-Commerce. Jak rozwiązanie 2ClickShop Cloud adaptuje się do zmieniających trendów sprzedażowych i zachowań konsumentów B2B? 

Poznaj potrzeby - struktura klienta B2B 

Biznes opierający się na sprzedaży e-Commerce B2C często oscyluje wokół pików sprzedażowych spowodowanych zbliżającymi się świętami lub wydarzeniami handlowymi, jak np. Boże Narodzenie czy Black Friday. Wtedy też pojawia się wielu nowych, często “jednorazowych”, klientów. W biznesie e-Commerce B2B ekstremalne szczyty sprzedaży są mniej wyraźne, ale wyróżnia je liczba powracających klientów, którzy wracają, aby zamówić te same produkty lub nawet całe, te same, koszyki. 

Dlatego tak ważne jest, aby ułatwić klientom B2B proces składania zamówień. Pomoże w tym panel dla kontrahentów B2B z dedykowanym widokiem karty produktowej dla klienta biznesowego, pozwalający na szybkie tworzenie ofert przez klienta B2B dla klienta końcowego, łączenie i automatyczne dzielenie zamówień czy tworzenie wzorcowych koszyków. Dodatkowo mobilny panel handlowca pozwoli na składanie zamówienia w imieniu klienta. Całość dopełni ułatwione tworzenie ofert w formacie .pdf i generowanie listów przewozowych/etykiet w panelu 2ClickShop Cloud.


Bez względu na zaawansowanie struktury organizacyjnej, zamówienia obsługiwać będą różne osoby z firmy. Wiele kont i różnych poziomów dostępu w ramach jednej firmy znacząco ułatwi pracę, określając zakres kompetencji i autorytetów konkretnych użytkowników platformy. Maciej Synoradzki, senior key account manager 2clickShop


Takie mapowanie na role ma dodatkowy atut - dzięki temu można obsługiwać użytkowników B2C i B2B w jednym sklepie internetowym, z pozycji jednego panelu administracyjnego. Znacząco ułatwi to pracę handlowcom, jednocześnie skupiając wszystkie narzędzia i funkcjonalności w jednym miejscu - na platformie e-Commerce B2B/B2C 2ClickShop Cloud.

Sprzedaż indywidualna 

Istotna w e-Commerce B2B jest indywidualna polityka cenowa i kategorie rabatowe dla wybranych klientów lub grup klientów biznesowych. 2ClickShop oferuje funkcjonalności, które umożliwiają wprowadzanie informacji o cenach dedykowanych dla klienta, generowanie kodów i kuponów rabatowych oraz politykę cenową wg. klientów, grup klientów, rabatów i promocji per klient/grupa klientów/kategoria/marka.

Takie funkcjonalności, połączone z solidnym systemem ERP, PIM i WMS, pozwalają na kompleksową obsługę klienta. Integracja 2Click Real Time Data Exchange gwarantuje wymianę danych pomiędzy systemami w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnym najwyższym poziomie bezpieczeństwa systemów i ograniczeniu do minimum potrzebnych zasobów serwerowych po stronie ERP.

Zaawansowana wyszukiwarka pełnokontekstowa 

Trafne podpowiedzi oraz wyniki wyszukiwania przekładają się na wzrost konwersji zakupowej oraz zadowolenie użytkowników sklepów internetowych i platform B2B. 2ClickShop opracował wyszukiwarkę pełnokontekstową z zaawansowanym systemem podpowiedzi. Wyszukiwarka uwzględnia ewentualne błędy w pisowni - literówki i pominięcia, a także obsługuje synonimy i odmianę wyrazów. Pozwala to na trafniejsze sugerowanie produktów, kategorii i producentów, tym samym zapewniając łatwiejsze dotarcie do poszukiwanego produktu i wzrost konwersji.

Moduł wyszukiwania zoptymalizowany jest dla dużych baz produktowych i wysokowolumenowego ruchu, dzięki zastosowaniu indeksacji w czasie rzeczywistym.


Przede wszystkim - skalowalna platforma e-Commerce B2B 

Czym byłyby wszystkie wyżej wymienione funkcjonalności i moduły, gdyby nie szybka i skalowalna platforma e-Commerce? - Konsumenci przyzwyczajeni są do ekspresowych doświadczeń zakupowych. Każdy czynnik, który pogarsza jakość tego procesu, może oddalać potencjalnego klienta od finalizacji zamówienia. Wolne ładowanie się strony, problemy z rejestracją i płatnościami, a nawet nieprzejrzyste UI/UX wpływa negatywnie na doświadczenia zakupowe.

Możliwość obsługi stale rosnącego ruchu czy nagłych jego wzrostów jest bardzo istotne. Posiadanie witryny, która nie skaluje się dobrze, oznacza, że wszyscy potencjalni klienci napotkają problemy z jej działaniem. Skalowalność to równoległa możliwość rozwoju firmy i platformy sprzedażowej. - Odnoszący sukcesy sklep e-Commerce B2B/B2C będzie rósł z roku na rok. Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop Cloud

Dzięki wdrożeniu skalowalnej platformy e-Commerce B2B od 2ClickShop i Pakietowi Rozwojowemu masz możliwość dostosowania platformy do swoich potrzeb, wdrożenia w określonym czasie nowych modułów, funkcjonalności i integracji wraz z rozwojem biznesu i indywidualnym zapotrzebowaniem. Dodatkowo gwarancja pełnego wsparcia technicznego pozwala na szybką reakcję w przypadku napotkanych problemów i błędów.


Chcesz wiedzieć więcej o naszym rozwiązaniu? - Skontaktuj się z nami już teraz!

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej