Skalowalna platforma e-Commerce B2B od 2ClickShop jako odpowiedź na potrzeby klienta biznesowego
Coraz więcej klientów biznesowych (B2B) przenosi proces zakupowy całkowicie do internetu. Zazwyczaj kontakt bezpośredni z klientem odbywa się tylko wtedy, kiedy trzeba wynegocjować umowę - ceny i specyficzne dla danego klienta warunki umowy. Wszystkie inne aspekty sprzedaży B2B wykonywane są za pośrednictwem platform e-Commerce. Jak rozwiązanie 2ClickShop Cloud adaptuje się do zmieniających trendów sprzedażowych i zachowań konsumentów B2B?
Poznaj potrzeby - struktura klienta B2B
Biznes opierający się na sprzedaży e-Commerce B2C często oscyluje wokół pików sprzedażowych spowodowanych zbliżającymi się świętami lub wydarzeniami handlowymi, jak np. Boże Narodzenie czy Black Friday. Wtedy też pojawia się wielu nowych, często “jednorazowych”, klientów. W biznesie e-Commerce B2B ekstremalne szczyty sprzedaży są mniej wyraźne, ale wyróżnia je liczba powracających klientów, którzy wracają, aby zamówić te same produkty lub nawet całe, te same, koszyki.
Dlatego tak ważne jest, aby ułatwić klientom B2B proces składania zamówień. Pomoże w tym panel dla kontrahentów B2B z dedykowanym widokiem karty produktowej dla klienta biznesowego, pozwalający na szybkie tworzenie ofert przez klienta B2B dla klienta końcowego, łączenie i automatyczne dzielenie zamówień czy tworzenie wzorcowych koszyków. Dodatkowo mobilny panel handlowca pozwoli na składanie zamówienia w imieniu klienta. Całość dopełni ułatwione tworzenie ofert w formacie .pdf i generowanie listów przewozowych/etykiet w panelu 2ClickShop Cloud.
Bez względu na zaawansowanie struktury organizacyjnej, zamówienia obsługiwać będą różne osoby z firmy. Wiele kont i różnych poziomów dostępu w ramach jednej firmy znacząco ułatwi pracę, określając zakres kompetencji i autorytetów konkretnych użytkowników platformy. Maciej Synoradzki, senior key account manager 2clickShop
Takie mapowanie na role ma dodatkowy atut - dzięki temu można obsługiwać użytkowników B2C i B2B w jednym sklepie internetowym, z pozycji jednego panelu administracyjnego. Znacząco ułatwi to pracę handlowcom, jednocześnie skupiając wszystkie narzędzia i funkcjonalności w jednym miejscu - na platformie e-Commerce B2B/B2C 2ClickShop Cloud.
Sprzedaż indywidualna
Istotna w e-Commerce B2B jest indywidualna polityka cenowa i kategorie rabatowe dla wybranych klientów lub grup klientów biznesowych. 2ClickShop oferuje funkcjonalności, które umożliwiają wprowadzanie informacji o cenach dedykowanych dla klienta, generowanie kodów i kuponów rabatowych oraz politykę cenową wg. klientów, grup klientów, rabatów i promocji per klient/grupa klientów/kategoria/marka.
Takie funkcjonalności, połączone z solidnym systemem ERP, PIM i WMS, pozwalają na kompleksową obsługę klienta. Integracja 2Click Real Time Data Exchange gwarantuje wymianę danych pomiędzy systemami w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnym najwyższym poziomie bezpieczeństwa systemów i ograniczeniu do minimum potrzebnych zasobów serwerowych po stronie ERP.
Zaawansowana wyszukiwarka pełnokontekstowa
Trafne podpowiedzi oraz wyniki wyszukiwania przekładają się na wzrost konwersji zakupowej oraz zadowolenie użytkowników sklepów internetowych i platform B2B. 2ClickShop opracował wyszukiwarkę pełnokontekstową z zaawansowanym systemem podpowiedzi. Wyszukiwarka uwzględnia ewentualne błędy w pisowni - literówki i pominięcia, a także obsługuje synonimy i odmianę wyrazów. Pozwala to na trafniejsze sugerowanie produktów, kategorii i producentów, tym samym zapewniając łatwiejsze dotarcie do poszukiwanego produktu i wzrost konwersji.
Moduł wyszukiwania zoptymalizowany jest dla dużych baz produktowych i wysokowolumenowego ruchu, dzięki zastosowaniu indeksacji w czasie rzeczywistym.
Przede wszystkim - skalowalna platforma e-Commerce B2B
Czym byłyby wszystkie wyżej wymienione funkcjonalności i moduły, gdyby nie szybka i skalowalna platforma e-Commerce? - Konsumenci przyzwyczajeni są do ekspresowych doświadczeń zakupowych. Każdy czynnik, który pogarsza jakość tego procesu, może oddalać potencjalnego klienta od finalizacji zamówienia. Wolne ładowanie się strony, problemy z rejestracją i płatnościami, a nawet nieprzejrzyste UI/UX wpływa negatywnie na doświadczenia zakupowe.
Możliwość obsługi stale rosnącego ruchu czy nagłych jego wzrostów jest bardzo istotne. Posiadanie witryny, która nie skaluje się dobrze, oznacza, że wszyscy potencjalni klienci napotkają problemy z jej działaniem. Skalowalność to równoległa możliwość rozwoju firmy i platformy sprzedażowej. - Odnoszący sukcesy sklep e-Commerce B2B/B2C będzie rósł z roku na rok. Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop Cloud
Dzięki wdrożeniu skalowalnej platformy e-Commerce B2B od 2ClickShop i Pakietowi Rozwojowemu masz możliwość dostosowania platformy do swoich potrzeb, wdrożenia w określonym czasie nowych modułów, funkcjonalności i integracji wraz z rozwojem biznesu i indywidualnym zapotrzebowaniem. Dodatkowo gwarancja pełnego wsparcia technicznego pozwala na szybką reakcję w przypadku napotkanych problemów i błędów.
Chcesz wiedzieć więcej o naszym rozwiązaniu? - Skontaktuj się z nami już teraz!