Bartosz Szwak
Bartosz Szwak

E-Commerce 4.0: Platformy e-Commerce B2B/B2C w erze handlu i dystrybucji online

14 min. czytania

Na przestrzeni ostatnich lat, zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0, sprzedaż internetowa przeszła znaczną ewolucję. Coraz więcej firm otwiera się na e-Commerce, zarówno w przypadku sprzedaży detalicznej, jak i biznesowej, lokalnie i transgranicznie…

E-commerce 4.0 czym jest i co nam przyniesie? Pojęcie odnosi się do najnowszych trendów i innowacji w handlu online - pozostaje więc pytanie, jaki wpływ na rozwój sprzedaży online mają skalowalne platformy e-Commerce B2B/B2C?

Co to jest e-Commerce 4.0? 

E-Commerce 4.0 to określenie, które odnosi się do nowej ery handlu elektronicznego, w której technologia odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu doświadczeń zakupowych online. Obejmuje ona wykorzystanie zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych, automatyzacja procesów i IoT (Internet of Things) w celu usprawnienia operacji e-Commerce:

E-Commerce B2B 

Wzrost handlu elektronicznego B2B jest niezwykle widoczny w ostatnich latach. Wg raportu Firmy Gartner z 2022 roku, e-Commerce B2B bardzo szybko rośnie, a wartość tego sektora osiągnęła już ponad 10 bilionów dolarów w 2021 roku. Przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z platform B2B do realizacji swoich transakcji i dostaw, co automatyzuje procesy sprzedażowe, zwiększa dotarcie do potencjalnych klientów i pozwala na obsługę wielu rynków z jednego miejsca. 

Dostawcy platform e-Commerce B2B również stale się rozwijają, dostarczając coraz to bardziej precyzyjne narzędzia do obsługi sprzedaży, mierzenia jej efektów i ustalania kolejnych celów biznesowych. Większość firm poszukuje kompleksowego rozwiązania oferującego zaawansowane funkcje, takie jak personalizowane ceny, zarządzanie magazynem, integracje z systemami ERP oraz narzędzia do analizy danych, co pozwala na efektywniejszą obsługę klientów i systematyzację procesu sprzedażowego. 

E-Commerce B2C 

Wg danych opublikowanych w raporcie Statista, wartość globalnego rynku e-Commerce B2C wyniosła około 3,9 biliona dolarów w 2021 roku, a dotychczasowe dane opublikowane w raporcie Gartnera mówią o wzroście przychodów na rynku platform handlu cyfrowego w 2022 r. o 11,2%, czyli o połowę więcej niż w 2021 r. Klienci indywidualni coraz częściej korzystają z platform e-Commerce do zakupów, zarówno w miastach, jak i na obszarach wiejskich. Przyczyniła się do tego automatyzacja logistyki w e-Commerce oraz rozwój Quick Commerce. Szczególnie warto zwrócić tutaj uwagę na upowszechnienie maszyn paczkowych, tj. paczkomatów, które już dzisiaj znajdują się na “każdym rogu”, oferując sprawne zarządzanie dostawami i przewyższają klasyczne usługi kurierskie.

Rola zaawansowanych technologii 

Jednym z głównych czynników napędzających e-Commerce 4.0 są zaawansowane technologie. Sztuczna inteligencja (SI) i uczenie maszynowe (ML) pozwalają na personalizację ofert produktowych oraz rekomendacje, które dostosowane są do indywidualnych preferencji klienta. Ponadto, automatyzacja procesów logistycznych i obsługi klienta przyczynia się do efektywności operacji handlowych. 

Operacje handlowe i marketingowe wspierają również platformy e-Commerce 2ClickShop Cloud. Poprzez szereg modułów automatyzujących i usprawniających pracę poszczególnych działów w firmie (takich jak np. Panel Handlowca, Ofertownik czy Koszykowe Akcje Promocyjne), dostawcy, handlowcy i resellerzy mogą skuteczniej zarządzać sprzedażą i bardziej świadomie wpływać na doświadczenia, a tym samym decyzje, zakupowe swoich klientów. Ponadto wykorzystanie sztucznej inteligencj do tworzenia np. treści SEO na bloga, znacząco odciąża dział marketingu w codziennej pracy.

2ClickShop Cloud 4.0 

W kontekście e-Commerce 4.0 warto wspomnieć o istocie platform, które oferują zaawansowane rozwiązania zarówno dla sektora B2B, jak i B2C - takich jak platformy e-Commerce B2B/B2C 2ClickShop Cloud.

2ClickShop oferuje zaawansowane narzędzia do personalizacji ofert, automatyzacji procesów sprzedaży oraz zapewnia integrację z większością dostępnych na rynku systemów handlowo-magazynowych. Usługa dostarczana jest w modelu SaaS w elastycznej usłudze abonamentowej. Oznacza to, że platforma jest dostępna online, a klienci nie muszą martwić się o infrastrukturę IT czy aktualizacje oprogramowania. Wszystkie te aspekty są zarządzane przez dostawcę, co pozwala firmom skupić się na swoich głównych działaniach i celach.

Więcej o korzyściach rozwiązania chmurowego w modelu SaaS przeczytasz TUTAJ.

Co można zautomatyzować za pomocą platformy e-Commerce od 2ClickShop? 

Automatyzację za pomocą narzędzi platformy e-Commerce B2B/B2C od 2ClickShop Cloud można wprowadzić w wielu obszarach - zaczynając od czynności administracyjnych i technicznych, aż po działania, które mają bezpośredni wpływ na Twoich klientów:

      • pracę działów sprzedaży i marketingu;

      • masowe aktualizowanie i ustalanie cen produktów

      • aktualizowanie stanów magazynowych

      • integracja z hurtowniami

      • usprawnienie obsługi klienta i wzrost zadowolenia kupujących

      • kampanie marketingowe

      • wysyłka newsletterów

Przeczytaj więcej o automatyzacji w artykule pt. “Szybka i efektywna transformacja cyfrowa sprzedaży B2B z platformą e-Commerce 2ClickShop”.

Ponadto, platforma e-Commerce od 2ClickShop oferuje zarządzanie zarówno sprzedażą B2B i B2C z poziomu jednego panelu administracyjnego, tym samym stając się kompleksowym centrum sprzedaży i obsługi klienta.

Kluczowe moduły wspierające e-handel 

W kontekście platform e-Commerce od 2ClickShop warto wyróżnić dwa kluczowe moduły: Panel Handlowca i Ofertownik.

Ofertownik to niezbędne narzędzie, które skutecznie automatyzuje i wspiera codzienną pracę handlowców i resellerów. Umożliwia on sprawne generowanie ofert w oparciu o indywidualny szablon dla klienta na podstawie bazy produktowej i warunków handlowych użytkownika w systemie B2B.

  • Sprawne generowanie ofert - zdecydowanie skraca czas tworzenia profesjonalnie wyglądającej oferty handlowej, a w konsekwencji okres oczekiwania na nią przez klientów.

  • Personalizacja - umożliwia dodanie do szablonu oferty elementów własnej identyfikacji wizualnej. Pozwala na ustalenie sposobu dostawy, terminu zapłaty i ostateczną datę obowiązywania oferty.

  • Przekształcanie archiwalnych ofert - w przypadku cykliczności zamówień, umożliwia on przekształcenie archiwalnych ofert w aktualne zamówienia dla tych samych lub innych klientów.

Panel Handlowcazwany również Pulpitem Handlowca, to ogromne wsparcie pracy osób zajmujących się sprzedażą. Jest to źródło informacji o klientach, które umożliwia przeglądanie rozliczeń i złożenie zamówień w imieniu klienta. Panel umożliwia analizowanie zakupów i podgląd wcześniejszych transakcji, a nawet ewidencjonowanie zalegających płatności. Pulpit Handlowca, który dostarczany jest w usłudze chmurowej (SaaS), pozwala na kompleksową obsługę z dowolnego miejsca na świecie z dostępem do internetu (dlatego sprawdzi się również dla handlowców pracujących w terenie).

  • Mobilne centrum zarządzania - zawiera najważniejsze informacje m.in. o klientach, rozliczeniach, czy złożonych zamówieniach, a to wszystko z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu.

  • Analityka - pozwala na analizowanie dokonywanych przez klientów zakupów, ale również na wgląd do wcześniejszych transakcji i ewidencjonowania zaległych płatności.

  • Zawsze na czas - dzięki danym wprowadzonym do systemu w czasie rzeczywistym, unikniesz opóźnień wynikających z konieczności manualnego zbierania i ewidencjonowania danych.

Co najważniejsze, każda edycja wdrożeniowa gwarantuje pełen zestaw 80+ modułów wspierających sprzedaż B2B, B2C i działania marketingowe. Pełna lista funkcjonalności znajduje się TUTAJ.

E-Commerce 4.0 przekształca krajobraz handlu online. Zainteresowanie e-Commerce coraz mocniej trenduje, zarówno w sektorze B2B, gdzie platformy automatyzują procesy i usprawniają obsługę klienta, jak i w segmencie B2C, dzięki rosnącym oczekiwaniom klientów i dostępnym innowacjom. Kluczową rolę odgrywają w tym zaawansowane technologie, które idą w parze z platformami służącymi sprzedaży online, takimi jak platformy e-Commerce B2B/B2C od 2ClickShop. Elastyczne rozwiązanie, skalujące się wraz z rozwojem firmy, dostępne w bezpiecznej i niezawodnej usłudze chmurowej w SaaS, to kierunek rozwoju, który wybierają wszystkie prężnie rozwijające się firmy. To era e-Commerce 4.0, gdzie technologia i innowacje kształtują przyszłość handlu i dystrybucji online.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej