Dlaczego potrzebujesz wymiany danych w czasie rzeczywistym w swoim eCommerce?
Marki sprzedające w modelu Omnichannel powinny zadbać o aktualną informację o statusie dostępności towaru w czasie rzeczywistym. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, dlaczego Twój eCommerce potrzebuje wymiany danych w czasie rzeczywistym.
Zawsze aktualne informacje
Klienci oczekują, że informacje, które widzą po wejściu do sklepu internetowego, na temat dostępności produktów (liczby dostępnych sztuk, przewidywany termin dostępności w przypadku braku produktu, data dostawy) są zgodne ze stanem faktycznym, czyli są aktualne. Jeżeli zaistnieje sytuacja, że zamówienie nie może zostać zrealizowane z powodu np. braku towaru, pomimo wcześniejszej informacji o jego dostępności, może to spowodować bardzo negatywne emocje u klientów. Te emocje mogą skutecznie zrazić do kolejnych zakupów, a w konsekwencji możemy stracić dotychczas lojalnego klienta. Wiele firm próbuje rozwiązać ten problem poprzez ręczne nanoszenie zmian związanych ze sprzedażą oraz zwrotami. Może to jednak skutkować wieloma błędami oraz wymaga ciągłego kontrolowania i nanoszenia na bieżąco wszystkich zmian.
Automatyczna wymiana danych
Nawet jeżeli w sklepie dane są automatycznie wymieniane, ale nie są one aktualizowane na bieżąco (sprzedaż-> natychmiastowa zmiana stanów) może przysparzać to tyle samo problemów, co całkowity brak automatyzacji. Szczególnie problematyczne jest to w przypadku akcji promocyjnych obejmujących kilka kanałów sprzedaży, w takim przypadku sprzedaż może być realizowana praktycznie w tym samym momencie i mimo że dane aktualizują się np. w ciągu 24h, jest to niewystarczające dla szeroko zakrojonych promocji, często ograniczonych czasowo.
Jak uniknąć problemów związanych z aktualizacją stanów?
Jedynym optymalnym rozwiązaniem, które zapobiega takiej sytuacji, jest aktualizacja w czasie rzeczywistym m.in. stanów magazynowych, czasu dostawy, terminów kolejnych dostaw, czy rezerwacji towarów w magazynach dostawców. Taki sposób wymiany danych pomiędzy kanałami sprzedaży a magazynami realizowany poprzez platformę sklepową, gwarantuje klientom dostęp do zawsze aktualnych danych.
Jak wybrać bezpieczne i wydajne rozwiązanie?
Należy wziąć pod uwagę, że duża liczba danych wymienianych pomiędzy systemami w czasie rzeczywistym, może niekorzystnie wpływać na ich wydajność. Nieodpowiedni sposób wymiany danych w sytuacji, gdy każda wizyta klienta, każde jego wyszukiwanie oraz każdorazowa odsłona karty produktu, generuje ogromną liczbę zapytań wysyłanych do serwera systemu sprzedażowego, może doprowadzić do przeciążenia tego systemu. To w konsekwencji może utrudnić pracę użytkowników systemu ERP i spowolnić działanie sklepu. Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zastosowanie integracji systemów poprzez jednostkę pośredniczącą np. 2Click Real-Time Data Exchange, przez którą przekazywane są wyłącznie dane, które uległy zmianie. Jednostka ta stanowi bufor pomiędzy serwerami sklepu internetowego i innych systemów (np. systemu ERP, WMS). Dzięki temu niezależnie od natężenia ruchu w sklepie internetowym system handlowo-magazynowy pozostaje nieobciążony, w przeciwieństwie do powszechnie stosowanej komunikacji poprzez API.
Wymiana danych w czasie rzeczywistym na przykładzie rozwiązania eCommerce marki BIZUU
W dotychczasowym sklepie internetowym klientki nie miały możliwości sprawdzenia dostępności towaru w sklepach stacjonarnych BIZUU z poziomu sklepu internetowego. W nowej witrynie bizuu.com przy każdym produkcie prezentowana jest, aktualizowana na bieżąco, jego dostępność w magazynie centralnym oraz butikach stacjonarnych. Za aktualizację i wymianę tych danych odpowiada 2Click Real-Time Data Exchange, czyli zaawansowany moduł integracji danych w czasie rzeczywistym z systemem magazynowo-handlowym.
2Click Real Time Data Exchange
Dzięki 2Click Real Time Data Exchange dane na temat m.in. zamówień, stanów magazynowych i cen produktów, przekazywane są w czasie rzeczywistym w obie strony, pomiędzy sklepem lub systemem B2B a ERP. W ramach tego rozwiązania wymieniane są tylko zmienione dane, dzięki czemu synchronizacja danych nie wpływa na obciążenie serwera ERP. Integracja z hurtowniami danych i import plików xml z poszczególnych hurtowni, pozwala na pełną informację o stanach magazynowych i umożliwia firmie korzystanie z danych w czasie rzeczywistym. Dodatkowe zabezpieczenia w ramach tego rozwiązania umożliwiają klientom dostęp do wszystkich funkcjonalności sklepu internetowego, nawet w sytuacji tymczasowego braku łączności RP z siecią internetową.