Responsywny sklep meblowy dla MebloModa
Główne cele e-commerce, które założyliśmy po szczegółowej analizie:
- Zaprojektowanie sklepu internetowego w Responsive Web Design
- Stworzenie przejrzystej i funkcjonalnej karty produktu dostosowanej do branży
- Przygotowanie dedykowanego konfiguratora wyboru tkanin
- Stworzenie konfiguratora dla materacy
Responsive Web Design
Jednym z najważniejszych zadań było stworzenie layoutu graficznego w Responsive Web Design. Nowy sklep zaprojektowany został w nowoczesnym, minimalistycznym stylu z zachowaniem indywidualnego charakteru marki. Zastosowano kilka sposobów nawigacji; między innymi menu poziome-górne, lewe menu oraz menu obrazkowe jako wyszczególnienie głównych kategorii na stronie głównej. Ponadto użytkownik może wybrać sposób wyszukiwania produktów odpowiednio wg kategorii lub producenta. W serwisie zastosowano również rozbudowane filtry, które pozwalają na trafne wyszukanie produktu wg określonych kryteriów. Administrator ma również możliwość wprowadzenia filtrów liczbowych i przypisanie do nich określonej tolerancji. W sklepie kluczowe miejsce zajmuje również zaawansowana wyszukiwarka z systemem podpowiedzi (zawierająca również zdjęcie produktu), która w łatwy sposób pozwala wyszukać określony produkt.
Responsywny sklep internetowy Meblomoda.pl
Przejrzysta i funkcjonalna karta produktu
Prace zespołu projektowego skoncentrowane były w dużej mierze na stworzeniu przejrzystej, funkcjonalnej karty produktu. Zaprojektowana została tak, aby w czytelny sposób przedstawiała wszystkie niezbędne informacje dotyczące producenta, kosztów dostawy czy realizacji zamówienia. W karcie uwzględniono również informację o możliwości złożenia zamówienia telefonicznego. Niestandardowym rozwiązaniem jest „Konfigurator tkanin i koloru nóg”, który znajduje się w karcie produktu. Umożliwia on wybór odpowiedniej tkaniny z przedstawionego próbnika oraz wybór koloru nóg dla danego mebla. Dodatkowo, tkaniny poszeregowane są w określone grupy, dla których odpowiednio zmienia się cena produktu. W branży meblowej, takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wybór odpowiedniego towaru.
Inne rozwiązanie zastosowano w przypadku materacy. Ze względu na charakter produktu, konieczne było wprowadzenie Konfiguratora, który daje administratorowi możliwość zdefiniowania ceny dla każdego rozmiaru materaca i rodzaju pokrowca. W karcie produktu użytkownik dokonuje wyboru za pomocą wybieraka i wówczas zmienia się cena dla danej konfiguracji. Administrator systemu ma również możliwość ustawienia indywidualnego kosztu przesyłki dla każdego z produktów. Jest to rozwiązanie niestandardowe, jednak niezbędne przy sprzedaży takiego asortymentu.
Obecnie sklep MebloModa spełnia wszystkie najlepsze trendy w projektowaniu sklepów internetowych. Nowa wizualizacja podkreśliła nowoczesność i charakter marki, a dzięki responsywności Klienci mogą, z każdego mobilnego urządzenia, śledzić aktualne trendy meblowe.
Jest to już druga odsłona e-sklepu dla Meblomody zrealizowanego przez zespół 2ClickShop. Przed przystąpieniem do prac nad tym projektem przeprowadziliśmy analizę statystyk odwiedzin, zachowań użytkowników, a także analizę konkurencji. Na tym etapie nieoceniona była wiedza i doświadczenie osób, które mają bezpośredni kontakt z klientami salonu. Na podstawie zebranych informacji zostały stworzone makiety, które w późniejszym etapie pozwoliły na optymalne opracowanie projektu graficznego. Uzupełnieniem i podniesieniem wartości tej realizacji była bezpośrednia współpraca z Właścicielami i zespołem Meblomoda. Wzajemne uzupełnienie wiedzy fachowców z różnych branż pozwoliło na osiągnięcie zamierzonych celów. Paweł Kowalski opiekun marki z ramienia Trol InterMedia