22 / 07 / 2015

Responsywna strona internetowa - wakacyjny must have!

Pamiętacie czasy, kiedy jadąc na urlop trzeba było zabrać ze sobą ciężkiego laptopa żeby raz na kilka dni odebrać pocztę lub sprawdzić najbardziej potrzebne informacje?

Ci którzy go nie mieli, poszukiwali kafejek internetowych lub hotelowych komputerów. Obecnie, w erze mobile, zdecydowana większość posiada telefony albo tablety z dostępem do internetu. Powszechne korzystanie z takich urządzeń wymaga od właścicieli firm i sklepów internetowych wprowadzenia stron mobilnych.

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” laptop nadal przoduje jeśli chodzi o e-zakupy, jednak już 37% użytkowników kupiło coś przez smartfona, a 24% z tabletu. Bardzo popularny obecnie trend to tzw. multichanneling – Klient swój proces zakupowy rozpoczyna na telefonie lub tablecie, a kończy na komputerze stacjonarnym lub laptopie.

Jeden ekran to za mało

Multiscreening- to zjawisko pojawiło się całkiem niedawno. Naukowcy zauważyli, że coraz częściej korzystamy z więcej niż jednego ekranu. Oglądając telewizje sprawdzamy co dzieje się na portalach społecznościowych na telefonie, oglądając film na komputerze robimy zakupy na tablecie. Według raportu IRCenter i SW Research, już 69% użytkowników urządzeń mobilnych pracuje czy odpoczywa, używając co najmniej dwóch ekranów równocześnie.

Czy w dobie takich rozwiązań i trendów nadal się wahasz ?

Zastanów się czy warto tracić Klientów - strona responsywna  (Responsive Web Design) płynnie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu. Jej wygląd i nawigacja zmieniają się wraz z wielkością ekranu tak, aby była możliwie użytkowa i intuicyjna. Bardzo ważne jest to, że wyświetla się nie tylko na tabletach i komputerach, ale również na smartfonach i wszystkich innych urządzeniach z dostępem do internetu.

Kolejny ważny aspekt responsywnej strony sklepu internetowego to jego pozycjonowanie. Google od miesięcy apeluje, że będzie wyróżniać strony które  posiadają wersje mobile, a e-sklepy bez takiego rozwiązania mają docelowo w ogóle zniknąć z wyszukiwarek na urządzeniach mobilnych.

Sprzedaż m-commerce nie można traktować jako trend - wszelkie prognozy potwierdzają, że to zjawisko stale będzie rosnąć. Czy nie lepiej zareagować i od razu dostosować swoją stronę do potrzeb użytkowników? Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów.

Jesteś zainteresowany mobilną lub responsywną wersją e-sklepu, czy strony internetowej? Skontaktuj się z nami: sales(at)2click.pl

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok