24 / 02 / 2014

Responsywna czy mobilna wersja e-sklepu?

Rynek urządzeń przenośnych, na których można przeglądać strony internetowe, rozwija się bardzo dynamicznie. Już co trzeci Polak posiada smartfona. Pojawiły się mobilne i responsywne wersje stron. W którą warto zainwestować w przypadku e-sklepu oraz stron internetowych?

Prawie połowa właścicieli sklepów internetowych zauważa wzrost ilości zamówień generowanych przez urządzenia przenośne. Jeśli e-sklep nie jest dostosowany do wyświetlania treści na takich akcesoriach, to poruszanie się po nim jest dla klienta koszmarem.

Znalezienie informacji oraz nawigacja wymaga bardzo dużo czasu i cierpliwości. Może to zniechęcać odbiorców do zakupów. Dotyczy to również stron internetowych oraz katalogów produktów, do których klienci chcą mieć szybki i łatwy dostęp.

Jeśli zdecydujesz się na dopasowaną wersję sklepu internetowego, czy strony internetowej, musisz podjąć decyzję o wyborze technologii – mobilnej lub responsywnej. Co wybrać?

Na czym polega responsywność?

Na początku określmy, czym się różnią te dwa rozwiązania. Wersja mobilna dotyczy wyłącznie smartfonów, tabletów oraz czytników e-booków. Jest to odrębna strona dla standardowej wersji, ma osobną grafikę, domenę, treści oraz sposób nawigowania.

Drugą możliwością jest strona responsywna (Responsive Web Design), która oznacza płynne dostosowanie treści na stronie do rozdzielczości ekranu. Zmienia się jej wygląd, zawartość oraz nawigacja. Strona responsywna wyświetla się na wszystkich urządzeniach, począwszy od komputerów stacjonarnych, tabletów aż po smartfony i inne dostępne na rynku. W przeciwieństwie do wersji mobilnej adres url jest ten sam. Jest to jedno rozwiązanie dla wszystkich interfejsów.

black-lashes.pl

Główną zaletą tego rozwiązania jest wygoda przeglądania – ta wersja jest spójna, dostosowana, atrakcyjna graficznie i estetyczna. Klient odczuje wygodę w poruszaniu się po stronie, a jej przeglądanie nie wymaga instalacji żadnych dodatkowych aplikacji.

Konsumenci kupują mobilnie

Dostosowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych jest koniecznością. W 2012 r. wzrost odwiedzin e-sklepów ze wspomnianych urządzeń wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku aż o 30 proc., wynika z raportu „M-commerce w praktyce”. Ilość konsumentów robiących zakupy z urządzeń mobilnych stale rośnie. Przykładowo w Wielkiej Brytanii ilość zamówień w 2012 r. w porównaniu do 2011 r. wzrosła o 204 proc.!!! Takie wyniki mogą zachęcać do inwestycji w nową wersję sklepu internetowego.

Warto też wspomnieć o pozycjonowaniu – wyszukiwarka Google będzie wyróżniać e-sklepy oraz strony dostosowane do współczesnych standardów. Wyróżnianie ma polegać na premiowaniu ich pozycji w wynikach.

Sprzedaży m-commerce nie należy traktować jako chwilowego trendu czy drobnego kanału sprzedaży. Prognozy potwierdzają – ilość transakcji zawieranych przez urządzenia mobilne będzie rosła. Posiadanie wersji RWD e-sklepu jest obecnie najbardziej wiodącym trendem. To technologia, która dostosowuje się do użytkownika, a nie odwrotnie!

Jesteś zainteresowany mobilną lub responsywną wersją e-sklepu, czy strony internetowej?

Skontaktuj się z nami: sales@2click.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej