Marcin Walczak
Marcin Walczak
29 / 12 / 2021

Przed nami wykładniczy wzrost interakcji cyfrowych w kanale sprzedaży B2B.

4 min. czytania

Przyszłość niewątpliwie zaczyna się od „e” - e-Commerce, e-Usługi, e-Praca, e-Learning, e-Sport – wszyscy doskonale znamy te pojęcia. Do annałów przejdzie niestety także kolejna fraza rozpoczynająca się na „e” – ech! Będzie to wyraz zniechęcenia i rozgoryczenia wszystkich tych, którym ten pędzący pociąg z napisem ZMIANA trwale odjechał.

Pandemia a eCommerce

Gdyby wywołany przez pandemię lockdown wydarzył się dekadę wcześniej, pewnie mówilibyśmy o dużo większej skali biznesowego tsunami. Bez opartych na dojrzałej infrastrukturze usług w chmurze nie prowadzilibyśmy telekonferencji, zdalnych lekcji, korzystali masowo z platform filmowych czy zakupów online. To zasługa firm zdolnych do szybkiego skalowania istniejących rozwiązań IT, które dostosowały się do nagłego wzrostu ruchu w Sieci.

Znajdujemy się zatem w punkcie zwrotnym. Pandemia wraz z cyfryzacją zmieniają dotychczasowe reguły gry, a rynek e-Commerce już teraz notuje historyczne wyniki. W 2020 roku udział rynku e-Commerce w wartości sprzedaży detalicznej wyniósł 14%. Przewiduje się, że w 2023 roku już 22% sprzedaży będzie dokonywana przez e-Commerce (obie dane dotyczą rynku polskiego). Jeszcze bardziej spektakularne wzrosty notuje się w obszarze e-Commerce B2B, którego wartość w czasie pandemii zwiększyła się o 30 proc., a prognozy na 2021 rok mówią o dalszym wzroście o kolejne 40 proc.

“Linia trendu wyznaczona przez obroty na platformach eCommerce B2B/B2C klientów 2ClickShop, których transakcje roczne opiewają już na kwotę ponad 2 MLD zł, potwierdza szacunki o dynamicznych wzrostach tego kanału w kolejnych latach” Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop

Dług technologiczny

W wielu jednak przypadkach przedsiębiorcy obarczeni byli potężnych długiem technologicznym spowodowanym długimi latami wcześniejszych zaniechań. Tak jak zwiększająca się dziura w budżecie przedsiębiorstwa negatywnie wpływa na jego płynność finansową, tak i nieuregulowany dług techniczny w dłuższej perspektywie przynosi bardzo przykre konsekwencje. Ograniczenie lub brak możliwości sprzedaży produktów i usług w czasie trwania pandemii COVID-19 pokazał jaki wpływ na nasz biznes mogą mieć właściwie rozwijane i zarządzane nowoczesne kanały sprzedaży. W bardzo wielu przypadkach to one umożliwiły utrzymanie źródeł dochodu, stanowiąc fundament pod dalsze istnienie firmy.

Przedsiębiorstwa, które przeprowadziły transformację wcześniej i dodatkowo szybko zareagowały na sytuację związaną pandemią, nie tylko zdobyły nowych klientów i zwiększyły przychody, ale znacząco poszerzyły skalę działalności, zyskując przewagę konkurencyjną. Okazało się, że narzędzia i rozwiązania, których implementacja rozplanowana była na lata, musiały zostać zastosowane niemalże z dnia na dzień.

Systemy eCommerce B2B - 80% interakcji do 2025 roku 

Jednym z trendów, które nie umknęły uwadze Gartnerowi już w roku 2020, są zmiany zachodzące w segmencie sprzedaży B2B. W opublikowanym raporcie Gartner dowodzi, że w ciągu najbliższych czterech lat wykładniczy wzrost interakcji cyfrowych między kupującymi a dostawcami przełamie tradycyjne modele sprzedaży.

Według szacunków już w 2025 roku 80% interakcji sprzedażowych B2B pomiędzy dostawcami i kupujący odbywać się będzie w kanałach cyfrowych. Wyścigu o prym w branży nie wygra ten, kto zdecyduje się na samą zmianę modelu sprzedaży, ale ten, który przeprowadzi ją efektywniej i sprawniej.

Jeśli Twoja firma zajmuje się handlem lub dystrybucją i chcesz sprawnie przeprowadzić proces cyfryzacji obejmującej sprzedaż eCommerce B2B, nasi eksperci pozostają do dyspozycji. 

Już teraz skorzystaj z naszego 20-letniego doświadczenia
w zakresie cyfryzacji sprzedaży B2B - umów bezpłatną konsultację.

Call

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej