08 / 12 / 2015

Platforma e-commerce dla dystrybutora marki Alcatel jako element startegii Omnichannel

Spółka Cyfrowe Centrum Serwisowe jest dystrybutorem firmy Alcatel w Polsce. Zrealizowany sklep internetowy zawiera produkty tej marki, takie jak: telefony, smartfony, zegarki oraz inne produkty firmy Alcatel.

Nowoczesny layout graficzny sklepu internetowego, prezentacja produktów w 3D oraz integracja Real-Time Exchange Data z systemem magazynowym ERP SOFTLAB  od TI i 2ClickShop.

Mobile for Mobile - Innowacyjny projekt graficzny w Responsive Web Design.

Na potrzeby sklepu z urządzeniami mobilnymi, zaprojektowaliśmy nowoczesny sklep internetowy z dużym naciskiem na mobile, poprzez zastosowanie Responsive Web Design. Jest to podwójnie ważne dla sklepu, który oferuje sprzedaż urządzeń mobilnych. Dobrej jakości zdjęcia, przyjazna nawigacja, ciekawy układ karty produktu, prezentacje 3D, to wszystko przekłada się na pozytywne doświadczenia klientów z marką Alcatel.

Responsywny sklep internetowy marki Alcatel

Karta produktu z prezentacją 3D

Ciekawą funkcjonalnością i formą prezentacji jest wizualizacja produktów w 3D. Niestandardowa i bardzo  przejrzysta karta produktu to niewątpliwie jeden z wielu atutów sklepu Alcatel. Mimo obszernej informacji o produkcie i szczegółowych danych technicznych, karta pozostaje czytelna i funkcjonalna. Dodatkowe zdjęcia szczegółów podkreślają atuty produktów marki.

Karta produktuKarta produktu

Moduł zwrotów i reklamacji od Klienta

Ze względu na charakterystykę produktu oraz sposób działania sklepu, na etapie analizy przedwdrożeniowej, zaproponowaliśmy automatyzację obsługi zwrotów i reklamacji wraz z integracją do systemu kurierskiego.  Zaprojektowany i wdrożony moduł zwrotów pozwala na kompleksową obsługę procesu zwrotu z pozycji konta klienta w sklepie internetowym. Moduł obsługuje generowanie listów przewozowych, ponadto umożliwia określenie terminu odbioru paczki oraz  wezwanie kuriera. W trakcie realizacji procesu, reklamujący towar, otrzymał możliwość śledzenia statusu reklamacji w koncie klienta. Przy każdorazowej zmianie stanu wysyłana jest informacja e-mail/SMS poprzez moduł powiadomień w panelu administracyjnym sklepu internetowego.

Moduł reklamacjiModuł reklamacji w koncie klienta

 

Integracja z systemem ERP SOFTLAB w Real-Time Exchange Data

Jednym z priorytetów  jaki został nam postawiony przez klienta na etapie spotkania briefującego  to integracja dwustronna  z systemem ERP ASSECO SOFTLAB w trybie Real-Time. Po analizie założeń projektu wraz z zespołem IT klienta wyodrębniliśmy procesy, które będą wymagały dwustronnej wymiany danych pomiędzy platformą 2ClickShop a systemem ERP SOFTLAB. Procesy, które zostały uwzględnione przy integracji:

  • Aktualizacja cenników dla poszczególnych grup klientów
  • Aktualizacja stanów magazynowych
  • Przesyłanie zamówień, danych klientów oraz adresów wysyłkowych

Ścisła współpraca naszego zespołu wraz z działem IT klienta zaowocowała sprawnym przebiegiem integracji systemów. Dzięki tej implementacji wymiana danych odbywa się w sposób automatyczny,  zgodnie z założeniami projektowymi w czasie rzeczywistym. Zastosowany sposób wymiany danych pozwolił  wyeliminować ryzyko niezgodności stanów magazynowych  online z innymi kanałami sprzedaży.

Efekt realizacji

Wynik wdrożenia to nowoczesna, użyteczna, w pełni mobilna platforma e-commerce, która posiada innowacyjne rozwiązania graficzne i technologiczne, co z kolei przekłada się na doskonałą formę prezentacji produktów firmy Alcatel.

Mobilny, nowoczesny sklep, to efekt współpracy ze specjalistami, którzy w pełni zrealizowali nasze oczekiwania i osiągnęli cel, który zakładaliśmy. Sklep został zaprojektowany i wdrożony zgodnie z najnowszymi trendami w branży e-commerce - mówi Łukasz Skotarek Spec. ds. marketingu firmy, Cyfrowe Centrum Serwisowe
Wdrożenie platformy e-commerce w firmie CCS to wdrożenie kolejnego kanału sprzedażowego. Co istotne, platformy omnichannel automatyzującej sprzedaż, zwroty oraz reklamacje, jednocześnie zintegrowanej z pozostałymi kanałami w firmie. Naszym głównym celem był odpowiedni dobór technologii, kreacji i narzędzi, aby efektywnie zrealizować ambitne założenia projektu oraz oczekiwania firmy CCS.  Istotnym elementem realizacji okazał się moduł umożliwiający w bardzo prosty sposób dokonania zwrotu lub reklamacji towaru przez kupującego. Pomimo wysoko postawionej poprzeczki przez klienta, sprawna komunikacja zespołów po obu stronach, już na etapie makietowania oraz kreacji layoutów graficznych była ukierunkowana  na sukces wdrożeniowy. Jego efektem jest nowoczesny sklep internetowy. Moją główną wewnętrzną satysfakcją jest zadowolenie klienta oraz kupujących na platformie. Paweł Kowalski opiekun marki z ramienia Trol InterMedia

 

Zainteresowaliśmy Cię realizacją?  

Zobacz sklep online

Zapraszamy do kontaktu i przetestowania wersji demonstracyjnej platformy 2ClickShop.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok