Platforma e-commerce dla dystrybutora marki Alcatel jako element startegii Omnichannel
Spółka Cyfrowe Centrum Serwisowe jest dystrybutorem firmy Alcatel w Polsce. Zrealizowany sklep internetowy zawiera produkty tej marki, takie jak: telefony, smartfony, zegarki oraz inne produkty firmy Alcatel.
Nowoczesny layout graficzny sklepu internetowego, prezentacja produktów w 3D oraz integracja Real-Time Exchange Data z systemem magazynowym ERP SOFTLAB od TI i 2ClickShop.
Mobile for Mobile - Innowacyjny projekt graficzny w Responsive Web Design.
Na potrzeby sklepu z urządzeniami mobilnymi, zaprojektowaliśmy nowoczesny sklep internetowy z dużym naciskiem na mobile, poprzez zastosowanie Responsive Web Design. Jest to podwójnie ważne dla sklepu, który oferuje sprzedaż urządzeń mobilnych. Dobrej jakości zdjęcia, przyjazna nawigacja, ciekawy układ karty produktu, prezentacje 3D, to wszystko przekłada się na pozytywne doświadczenia klientów z marką Alcatel.
Responsywny sklep internetowy marki Alcatel
Karta produktu z prezentacją 3D
Ciekawą funkcjonalnością i formą prezentacji jest wizualizacja produktów w 3D. Niestandardowa i bardzo przejrzysta karta produktu to niewątpliwie jeden z wielu atutów sklepu Alcatel. Mimo obszernej informacji o produkcie i szczegółowych danych technicznych, karta pozostaje czytelna i funkcjonalna. Dodatkowe zdjęcia szczegółów podkreślają atuty produktów marki.
Karta produktu
Moduł zwrotów i reklamacji od Klienta
Ze względu na charakterystykę produktu oraz sposób działania sklepu, na etapie analizy przedwdrożeniowej, zaproponowaliśmy automatyzację obsługi zwrotów i reklamacji wraz z integracją do systemu kurierskiego. Zaprojektowany i wdrożony moduł zwrotów pozwala na kompleksową obsługę procesu zwrotu z pozycji konta klienta w sklepie internetowym. Moduł obsługuje generowanie listów przewozowych, ponadto umożliwia określenie terminu odbioru paczki oraz wezwanie kuriera. W trakcie realizacji procesu, reklamujący towar, otrzymał możliwość śledzenia statusu reklamacji w koncie klienta. Przy każdorazowej zmianie stanu wysyłana jest informacja e-mail/SMS poprzez moduł powiadomień w panelu administracyjnym sklepu internetowego.
Moduł reklamacji w koncie klienta
Integracja z systemem ERP SOFTLAB w Real-Time Exchange Data
Jednym z priorytetów jaki został nam postawiony przez klienta na etapie spotkania briefującego to integracja dwustronna z systemem ERP ASSECO SOFTLAB w trybie Real-Time. Po analizie założeń projektu wraz z zespołem IT klienta wyodrębniliśmy procesy, które będą wymagały dwustronnej wymiany danych pomiędzy platformą 2ClickShop a systemem ERP SOFTLAB. Procesy, które zostały uwzględnione przy integracji:
- Aktualizacja cenników dla poszczególnych grup klientów
- Aktualizacja stanów magazynowych
- Przesyłanie zamówień, danych klientów oraz adresów wysyłkowych
Ścisła współpraca naszego zespołu wraz z działem IT klienta zaowocowała sprawnym przebiegiem integracji systemów. Dzięki tej implementacji wymiana danych odbywa się w sposób automatyczny, zgodnie z założeniami projektowymi w czasie rzeczywistym. Zastosowany sposób wymiany danych pozwolił wyeliminować ryzyko niezgodności stanów magazynowych online z innymi kanałami sprzedaży.
Efekt realizacji
Wynik wdrożenia to nowoczesna, użyteczna, w pełni mobilna platforma e-commerce, która posiada innowacyjne rozwiązania graficzne i technologiczne, co z kolei przekłada się na doskonałą formę prezentacji produktów firmy Alcatel.
Mobilny, nowoczesny sklep, to efekt współpracy ze specjalistami, którzy w pełni zrealizowali nasze oczekiwania i osiągnęli cel, który zakładaliśmy. Sklep został zaprojektowany i wdrożony zgodnie z najnowszymi trendami w branży e-commerce - mówi Łukasz Skotarek Spec. ds. marketingu firmy, Cyfrowe Centrum Serwisowe
Wdrożenie platformy e-commerce w firmie CCS to wdrożenie kolejnego kanału sprzedażowego. Co istotne, platformy omnichannel automatyzującej sprzedaż, zwroty oraz reklamacje, jednocześnie zintegrowanej z pozostałymi kanałami w firmie. Naszym głównym celem był odpowiedni dobór technologii, kreacji i narzędzi, aby efektywnie zrealizować ambitne założenia projektu oraz oczekiwania firmy CCS. Istotnym elementem realizacji okazał się moduł umożliwiający w bardzo prosty sposób dokonania zwrotu lub reklamacji towaru przez kupującego. Pomimo wysoko postawionej poprzeczki przez klienta, sprawna komunikacja zespołów po obu stronach, już na etapie makietowania oraz kreacji layoutów graficznych była ukierunkowana na sukces wdrożeniowy. Jego efektem jest nowoczesny sklep internetowy. Moją główną wewnętrzną satysfakcją jest zadowolenie klienta oraz kupujących na platformie. Paweł Kowalski opiekun marki z ramienia Trol InterMedia
Zainteresowaliśmy Cię realizacją?
Zapraszamy do kontaktu i przetestowania wersji demonstracyjnej platformy 2ClickShop.