One Page - sklep internetowy, serwis wizerunkowy i blog dla marki Great Lengths
„Sekretem biznesu jest wiedzieć to, czego nie wiedzą inni.” - Onassis
Kiedy David Goldin syn irlandzkich rolników w 1991 roku wynalazł nową metodę przedłużania i zagęszczania włosów wiedział jakie wymagania mają kobiety względem własnego wyglądu. Innowacyjna metoda łączenia włosów naturalnych sprawiła, że irlandzki biznes rósł w siłę, a sprzedaż na poziomie 1600% doprowadziła do zdobycia pozycji lidera w zakresie przedłużania włosów tworząc trendy w branży mody i beauty. Zmiana nazwiska na Gold była strategicznym posunięciem, które zbudowało markę Great Lengths na rynku międzynarodowym. Metoda GL jest odpowiedzią na potrzeby kobiet z całego świata, a marka Great Lengths wiedziała to, czego nie wiedzieli inni.
Makieta strony internetowej
Zidentyfikowany problem/szansa
Marka Great Lengths oferuje produkty z branży beauty i tym samym komunikacja marketingowa z klientami powinna opierać się na prezentowaniu wizji piękna. Innowacyjne rozwiązania oferowane przez firmę GL są zawsze o krok przed konkurencją. Decydując się na zaprezentowanie jakości oferowanych produktów firma musiała podjąć decyzję o stworzeniu strony wizerunkowej połączonej ze sklepem internetowym. Komunikując ofertę poprzez zdjęcia metamorfoz czy też merytoryczny blog wbudowany w stronę, zwiększona została konwersja oraz potencjał sprzedażowy marki.
Zastosowane rozwiązanie
Zespół 2ClickShop realizując projekt dla Great Lengths zwrócił szczególną uwagę na layout graficzny, który został zrealizowany w technologii Responsive Web Design, tym samym umożliwiając sprzedaż i prezentację na urządzeniach mobilnych. Nowoczesna i minimalistyczna grafika strony oparta o badania UX/UI spowodowała zwiększenie konwersji na stronie sklepu. Budowa sklepu internetowego połączonego ze stroną wizerunkową otworzyła nowy kanał sprzedaży i pozwaliła rozwinąć sprzedaż w kanałach online.
Zaproponowane rozwiązanie
Najnowsze badania na temat użyteczności stron internetowych i sklepów potwierdzają założenia zespołu 2ClickShop dotyczące zaproponowanego rozwiązania dla firmy Great Lengths. Witryna www.greatlengths.pl jest prezentowana jako OnePage - na jednej, długiej stronie. Chcąc realizować założone cele oraz zwiększyć wartość koszyka zakupowego, zaproponowane rozwiązanie jest niezbędnym i zgodnym z oczekiwaniami użytkowników korzystających również z urządzeń mobilnych. Graficzny projekt zespołu Agencji Interaktywnej Trol Intermedia opiera się na zastosowaniu stylu flat design. Minimalizm serwisu oraz dopracowanie w każdym szczególe były głównym zamierzeniem grupy projektowej. Opracowany przez nas projekt strony, realizujący wytyczne użyteczności strony, został uzupełniony o duże, atrakcyjnie wizualnie zdjęcia, które stanowią ważny element zrealizowanego projektu.
Sklep internetowy Great Lengths
Strona GreatLengths.pl podzielona jest na główne działy i strefy informacyjne. Użytkownik podążając za poszczególnym działem, zostaje przekierowany do jednej podstrony, na której znajdzie wszystkie interesujące go wątki. Układ OnePage charakteryzuje się brakiem rozwijanego menu, czy dodatkowych podstron, dlatego też całość potrzebnych informacji znajdziemy przewijając stronę w dół. Zastosowany układ umożliwia korzystanie ze strony na urządzeniach mobilnych, poprawiając tym samym użyteczność względem poprzedniego serwisu GL.
Zaprojektowany blog tematyczny wewnątrz serwisu cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników, a dodatkowo korzystnie wpływa na indeksację w wyszukiwarkach. Brak duplicate content i dbanie o niepowtarzalne treści na blogu czy też przy opisach produktów oferowanych w sklepie, to działania umożliwiające naturalne pozycjonowania serwisu. Kierując uwagę na blog widzimy duże, dobrej jakości zdjęcia, które realizując cele ustabilizowania marki Great Lengths w branży beauty, zachęcają do przeczytania kolejnych wpisów. Tworzenie wartościowego content marketingu na blogu kieruje uwagę na cały serwis i sklep internetowy, zwiększając jednocześnie zaangażowanie potencjalnego klienta.
Karta produktowa sklepu internetowego
Dbając o UX zespół 2ClickShop wdrożył dynamiczne menu umożliwiające pokazanie slajdera w pełnym rozmiarze. Użyta funkcjonalność wraz z responsywnością strony zwiększyła pozytywny odbiór użytkowników oraz ułatwiła poruszanie się w serwisie
Strona to nie tylko serwis wizerunkowy, ale również wbudowany sklep internetowy, w którym użytkownicy mają możliwość zakupu kosmetyków do pielęgnacji, urządzeń i akcesoriów do włosów, jak i włosy do przedłużania dostępne na specjalne zamówienia. Po wybraniu podstrony Produkty, pojawia się dodatkowe menu sklepowe, w którym wyróżnionych zostało 6 głównych kategorii. Automatycznie pod menu pojawia się lista produktów, z której możemy przejść do karty. Ze względu na zakres oferty, nie zastosowano tutaj dodatkowego lewego menu, które jest zasadne w przypadku rozbudowanego asortymentu.
Efekt powdrożeniowy
Przy projektowaniu nowej strony Great Lengths głównym założeniem było stworzenie minimalistycznej, nowoczesnej i jednocześnie intuicyjnej witryny, która będzie łączyła sklep internetowy ze stroną wizerunkową oraz poradami zamieszczanymi na blogu. Efektem jest atrakcyjny i unikatowy OnePage, realizujący cele wizerunkowe oraz sprzedażowe marki.
Wieloletnia współpraca z firmą Trol Intermedia oferującą oprogramowanie 2ClickShop pozwala firmie Great Lengths Polska szybko osiągać postawione cele oraz realizować wizję rozwoju marki, nie skupiając się na poszczególnych procesach sprzedażowych. Otrzymujemy wsparcie w zakresie działań na rynku e-commerce, a uzyskana wiedza procentuje systematycznym wzrostem sprzedaży i uzyskiwaniem najlepszych rozwiązań z dostępnych na rynku.
GreatLengths