Omnichannel dla systemów B2B
Wdrożenia w firmach strategii Omnichannel pokierowane są zmieniającymi się zachowaniami klienta, który aktualnie oczekuje, że we wszystkich kanałach sprzedaży spotka go jednakowe doświadczenie zakupowe. Zgodnie ze strategią omnichannel przedsiębiorstwa zapewniają klientom nie tylko dostępność wielu kanałów, w których mogą oni dokonywać zakupów, ale równocześnie dbają, aby doświadczenia, jakich zaznają klienci w każdym z nich były spójne.
Zalety omnichannel
Jednolita oraz przenikająca się komunikacja w różnych kanałach pozwala marce na zwiększenie jej świadomości i umożliwia klientom szybsze dotarcie do poszukiwanych produktów, a tym samym wpływa pozytywnie na sprzedaż. Dlatego warto podkreślić, że głównym założeniem wdrożenia strategii omnichannel jest zwiększanie przychodów ze sprzedaży, dzięki możliwości oferowania towarów różnym grupom klientów w tożsamy sposób, w takim miejscu, w jakim każda z tych grup tego oczekuje.
W przypadku zakupów B2B firma, wykorzystując wspomnianą strategię powinna umożliwić swoim kontrahentom składanie zamówień w najbardziej dogodny dla nich sposób. Platforma B2B jest więc kolejnym z miejsc zamawiania towarów oprócz klasycznych form jak telefon, e-mail, czy zakupy offline. Dzięki wdrożeniu elastycznej ścieżki zakupowej uwzględniającej charakterystykę procesów i standardów komunikacji marki uwzględniające potrzeby wszystkich grup odbiorców w tym inwestora, dystrybutorów i resellerów można skutecznie wdrożyć kolejny chętnie wykorzystywany kanał sprzedaży.
Wsparcie sprzedaży w omnichannel
Klienci oczekują, że wszystkie informacje, które widzą po wejściu do platformy B2B, na temat dostępności produktów (liczby dostępnych sztuk, przewidywany termin dostępności w przypadku braku produktu, data dostawy) są zgodne ze stanem faktycznym, czyli są aktualne.
Wyzwaniem w przypadku wdrożenia omnichannel jest aktualizacja w czasie rzeczywistym informacji ze wszystkich kanałów sprzedaży offline oraz online. Rozwiązaniem jest ciągła wymiana danych pomiędzy kanałami sprzedaży a magazynami, realizowana poprzez platformę B2B, gwarantująca klientom dostęp do zawsze aktualnych danych.
2Click Real Time Data Exchange
Dzięki 2Click Real Time Data Exchange dane na temat m.in. zamówień, stanów magazynowych i cen produktów, przekazywane są w czasie rzeczywistym w obie strony, pomiędzy sklepem lub systemem B2B a ERP. W ramach tego rozwiązania wymieniane są tylko zmienione dane, dzięki czemu synchronizacja danych nie wpływa na obciążenie serwera ERP. Integracja z hurtowniami danych i import plików xml z poszczególnych hurtowni, pozwala na pełną informację o stanach magazynowych i umożliwia firmie korzystanie z danych w czasie rzeczywistym. Dodatkowe zabezpieczenia w ramach tego rozwiązania umożliwiają klientom dostęp do wszystkich funkcjonalności sklepu internetowego, nawet w sytuacji tymczasowego braku łączności ERP z siecią internetową.