Paweł Kowalski
Paweł Kowalski

Omnichannel dla systemów B2B

7 min. czytania

Wdrożenia w firmach strategii Omnichannel pokierowane są zmieniającymi się zachowaniami klienta, który aktualnie oczekuje, że we wszystkich kanałach sprzedaży spotka go jednakowe doświadczenie zakupowe. Zgodnie ze strategią omnichannel przedsiębiorstwa zapewniają klientom nie tylko dostępność wielu kanałów, w których mogą oni dokonywać zakupów, ale równocześnie dbają, aby doświadczenia, jakich zaznają klienci w każdym z nich były spójne. 

Zalety omnichannel

Jednolita oraz przenikająca się komunikacja w różnych kanałach pozwala marce na zwiększenie jej świadomości i umożliwia klientom szybsze dotarcie do poszukiwanych produktów, a tym samym wpływa pozytywnie na sprzedaż. Dlatego warto podkreślić, że głównym założeniem wdrożenia strategii omnichannel jest zwiększanie przychodów ze sprzedaży, dzięki możliwości oferowania towarów różnym grupom klientów w tożsamy sposób, w takim miejscu, w jakim każda z tych grup tego oczekuje.

W przypadku zakupów B2B firma, wykorzystując wspomnianą strategię powinna umożliwić swoim kontrahentom składanie zamówień w najbardziej dogodny dla nich sposób. Platforma B2B jest więc kolejnym z miejsc zamawiania towarów oprócz klasycznych form jak telefon, e-mail, czy zakupy offline. Dzięki wdrożeniu elastycznej ścieżki zakupowej uwzględniającej charakterystykę procesów i standardów komunikacji marki uwzględniające potrzeby wszystkich grup odbiorców w tym inwestora, dystrybutorów i resellerów można skutecznie wdrożyć kolejny chętnie wykorzystywany kanał sprzedaży. 

Wsparcie sprzedaży w omnichannel

Klienci oczekują, że wszystkie informacje, które widzą po wejściu do platformy B2B, na temat dostępności produktów (liczby dostępnych sztuk, przewidywany termin dostępności w przypadku braku produktu, data dostawy) są zgodne ze stanem faktycznym, czyli są aktualne. 

Wyzwaniem w przypadku wdrożenia omnichannel jest aktualizacja w czasie rzeczywistym informacji ze wszystkich kanałów sprzedaży offline oraz online. Rozwiązaniem jest  ciągła wymiana danych pomiędzy kanałami sprzedaży a magazynami, realizowana poprzez platformę B2B, gwarantująca klientom dostęp do zawsze aktualnych danych.

2Click Real Time Data Exchange

Dzięki 2Click Real Time Data Exchange dane na temat m.in. zamówień, stanów magazynowych i cen produktów, przekazywane są w czasie rzeczywistym w obie strony, pomiędzy sklepem lub systemem B2B a ERP. W ramach tego rozwiązania wymieniane są tylko zmienione dane, dzięki czemu synchronizacja danych nie wpływa na obciążenie serwera ERP. Integracja z hurtowniami danych i import plików xml z poszczególnych hurtowni, pozwala na pełną informację o stanach magazynowych i umożliwia firmie korzystanie z danych w czasie rzeczywistym. Dodatkowe zabezpieczenia w ramach tego rozwiązania umożliwiają klientom dostęp do wszystkich funkcjonalności sklepu internetowego, nawet w sytuacji tymczasowego braku łączności ERP z siecią internetową.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej