19 / 05 / 2015

Omnichannel – sprzedaż wielokanałowa to konieczność!

Obecnie sztywny podział na zakupy offline i online nie istnieje, trend omnichannel opanował rynek. Przeplatające i uzupełniające się płaszczyzny zakupowe zastąpiły tradycyjny liniowy proces zakupów. W tym artykule dowiecie się co to jest omnichannel i jak ten trend wykorzystać dla swojej marki.

Omnichannel shopping to według Darel Rugby wieloaspektowy i wieloskładnikowy proces, którego ostatecznym celem jest zakup produktu przez klienta.

„Successful companies will engage customers through „Omnichannel” retailing: mashup of digital and physical ecperiences” .Darrel Rigby z Bain&CO

Przez wiele lat panowało przekonanie, że zakup np. butów przez Internet nie ma sensu bo na pewno produkt nie będzie pasował, zwrot wymaga wysiłku, a na zamówiony towar trzeba czekać tygodniami. Obecnie oprócz klientów, którzy nie potrafią zrezygnować z zakupów offline mamy ogromną rzeszę konsumentów, którzy kupują wielokanałowo  - np. przed zakupem konkretnej rzeczy najpierw idą obejrzeć, przymierzyć w sklepie stacjonarnym, po czym szukają danego produktu w Internecie za pośrednictwem porównywarki cenowej i znajdując najtańszy produkt, często z darmową przesyłką zamawiają go bezpośrednio do domu. Są też tacy, którzy przed zakupami offline szukają inspiracji w Internecie – oglądają blogi czy przeglądają ofertę danego sklepu w Internecie, idąc później i kupując konkretny produkt w sklepie stacjonarnym.

sprzedaż omnichannel

Omnichannel to konieczność!

Obecna granica miedzy zakupami online i offline jest mniej czytelna – coraz częściej sklepy oferują nam darmowe wifi umożliwiając tym samym sprawdzenie dostępnych rozmiarów w sklepie internetowym czy dokładny opis produktu, który chcemy zakupić. Podobnie jest z aplikacjami zniżkowymi – rabaty, czy kupony rabatowe dostępne są nie na miejscu, a poprzez aplikację Facebooka lub kody w newsletterze, które okazujemy przy kasie - wszystkie te praktyki  stają się coraz częściej normą. Sklepy prześcigają się w promocjach i dodatkowych bonusach, które dostajemy zostawiając swoje dane, e-mail lub biorąc udział w internetowych konkursach.

Powszechny dostęp do Internetu za pomocą smartfonów i innych urządzeń mobilnych spowodował, że brak strony responsywej czy mobilnej może stać się przyczyną utraty wielu klientów – zintegrowana, prosta i czytelna graficznie strona, intuicyjny panel czy transparentny system cenowy spowodują, że klienci z przyjemnością będą powracać na stronę sklepu, korzystać z promocji i oferowanych usług. W dzisiejszych czasach brak strony responsywnej może spowodować spadek zamówień – klienta, który raz zniechęci się do marki bardzo trudno zachęcić do powrotu. Dbajmy o komfort użytkowników naszych stron.

Jeśli przeraża Cię mnogość technologii i możliwych rozwiązań pozwól profesjonalistom stworzyć odpowiednią i dedykowaną dla Twoich potrzeb strategię. Osoby, które na co dzień zajmują się tym tematem z pewnością dobiorą odpowiednie kanały promocji i sprzedaży, sprawdza gdzie są Twoi klienci i w jaki sposób najlepiej zachęcić ich do korzystania z oferty.

Masz już sklep internetowy, jednak ilość zakończonych transakcji jest bardzo niska? Sprawdź, może popełniłeś podstawowe błędy na poziomie budowania struktury sklepu, które zniechęcają  klientów. Pisaliśmy o  tym tu:  https://blog.2click.pl/konwersja-najczesciej-popelniane-bledy/ .

Kolejny ważny element to czas – integracja kilku kanałów jest konieczna, ale czas poruszania się miedzy nimi musi być zminimalizowany. Obecnie, większość platform dostępnych na rynku komunikuje się z programami ERP na zasadzie wymiany plików według ustawionego harmonogramu aktualizacji. Jeśli równolegle sprzedajemy kilkukanałowo staje się to znaczącym problemem – konieczne jest wprowadzenie integracji  w czasie rzeczywistym. Kontrola  nad  aukcjami internetowymi, e-sklepem, a nawet systemami B2B i ERP gwarantuje zadowolenie Klienta. 2Click Real-Time Exchange Data rewolucjonizuje procesy sprzedaży wielokanałowej offline i online, eliminuje pomyłki, automatyzuje procesy od zamówienia do rezerwacji i fakturowania w programie ERP.

e-comnerce

Rozwiązanie e-commerce

Coraz częściej wpływ na decyzje zakupowe i zachęcenie do odwiedzenia klienta w sklepie nie ma ekspozycja towaru, czy zachowanie ekspedienta, coraz częściej sprawdzamy opinie klientów w Internecie, sugerujemy się opinią znajomych na takich portalach jak  Facebook.com czy Foursquer.com sugerujemy się opinią internetowych blogerów i vlogerów.

Idea omnichannel, czyli wielokanałowego handlu oferuje całkowitą dowolność zakupową – klient może w dowolnym momencie zakupić potrzebne mu rzeczy, nie musi stać w kolejkach, a czas spędzony w korku może wykorzystać na zakupy produktów, które zostaną mu dostarczone w czasie i na miejsce, które sobie zaplanuje. Marki coraz częściej oferują zakupy wielokanałowe, promując swoje oferty w niekonwencjonalny sposób.

Sieć Tesco w Korei Południowej stworzyła wirtualne wystawy sklepowe w metrze, na których za pomocą kodów QR można było zamówić towar z dostawą na konkretny adres. Wirtualne  półki stały się mostem między zakupami online, a offline. Podczas, gdy produkty pozostały niedostępne od razu tak jak w aplikacji mobilnej, system prezentacji i sposób zakupów jest zbliżony do tego jak kupujemy w marketach.

Zobaczcie: https://www.youtube.com/watch?v=nJVoYsBym88

omnichannel

Wirtualne półki Tesco

omnichannelKody QR w wirtualnym sklepie Tesco

Via: www.brandexperience.info

Kolejnym przykładem wielokanałowości jest strategia firmy Google, sklep stacjonarny który został otwarty w Londynie świadczy, że sfera offline nie wystarczała aby w pełni zadowolić klientów marki – możliwość testowania sprzętu, fizycznego kontaktu z marką okazała się bardzo ważna.

„Uważamy, że to idealny czas, aby uruchomić ten store-in-store, właśnie teraz, gdy mamy tak wiele niesamowitych urządzeń – chodzi o tworzenie zupełnie nowej jakości i mamy nadzieję wyjątkowego doznania dla naszych klientów, by korzystali z naszych urządzeń i wypróbowali tego, co w sieci najlepsze.” James Eliasz, dyrektor marketingu  Google UK 

omnichannel

Stacjonarny sklep Google

Via: http://klinikaecommerce.pl/pierwszy-sklep-stacjonarny-google/

Podsumowując strategia omnichannel dla Twojej firmy to konieczność, a nie jedynie obligatoryjna możliwość – pamiętaj zawsze lepiej znaleźć się pośród tych którzy nadążają za trendami i wyznaczają pewne standardy niż gonić konkurencję. Stworzenie strony responsywnej, Real Time  Exchange Data i strategia omnichannel – wszystko w zasięgu Twojej ręki na www.2ClickShop.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej