Generator ofert PDF w systemie B2B jako narzędzie wspierające handlowca
Ofertownik jest funkcjonalnością dostępną z poziomu Systemu B2B 2ClickShop umożliwiającą generowanie ofert do PDF.
Jest to zaawansowany moduł, który w oparciu o indywidualny szablon, umożliwia własnym handlowcom i dystrybutorom przygotowanie oferty handlowej dla klienta końcowego, na podstawie bazy produktowej i warunków handlowych użytkownika w Systemie B2B. System B2B archiwizuje wygenerowane oferty i umożliwia ich dalsze, łatwe przekształcenie w zamówienie.
Ofertownik to funkcjonalność, która zdecydowanie skraca czas tworzenia profesjonalnie wyglądającej oferty handlowej, a w konsekwencji okres oczekiwania na nią przez klientów. Ponadto porządkuje i usprawnia proces samego ofertowania.
Komu i co umożliwia ofertownik w systemie B2B 2ClickShop?
Ofertownik to narzędzie dedykowane dla dwóch rodzajów użytkowników platformy B2B:
- Handlowców – na poziomie Panelu handlowca, umożliwia generowanie ofert dla resellerów lub klientów końcowych;
- Resellerom – na poziomie panelu klienta, pozwala generować oferty dla klientów końcowych.
Tworzenie oferty w dwóch krokach:
Krok 1 – po dodaniu ofertowanych produktów do koszyka, użytkownik przełącza koszyk z trybu zamówienia w tryb ofertownika. Na bazie własnych, hurtowych warunków handlowych dokonuje narzutu lub przyznaje rabat od cen katalogowych. W trybie edycji użytkownik zawsze ma podgląd wartości procentowej narzutu pozostałego po udzieleniu rabatu.
Krok 2 – użytkownik wybiera szablon oferty, dodaje do niego elementy własnej identyfikacji wizualnej, ustala sposób dostawy, jej czas, termin zapłaty oraz ostateczną datę obowiązywania oferty. Ostatecznie jednym kliknięciem tworzy końcową, kompleksową ofertę zawierającą wszystkie informacje. Każdą stworzoną ofertę można edytować, usunąć, wygenerować w formacie PDF, oraz przekształcić w zamówienie.
Przykładowa oferta wygenerowana z systemu B2B Active Company
Użytkownik po zalogowaniu, w swoim panelu posiada archiwalne, oraz robocze oferty, co umożliwia ich powielanie lub modyfikację w momencie tworzenia następnych ofert dla tych samych lub innych klientów. Dodatkowo użytkownik ma możliwość kontroli zysków a każdy członek zespołu projektowego posiada dostęp do ofert utworzonych przez współpracowników, dzięki czemu następuje centralizacja dokumentów.
Co zyskuje właściciel platformy B2B?
Najlepiej odczucia po wprowadzonych zmianach oddają słowa Marcina Dyrdy z firmy Active Company, który w swoim systemie B2B posiada moduł ofertownika:
Jeszcze pół roku temu przygotowanie zaawansowanej oferty na poziomie kilkuset indeksów zajmowało kilka godzin wytężonej pracy, dziś taką samą ofertę na bazie produktów z systemu B2B jesteśmy w stanie przygotować w 15 minut. W przypadku pozytywnej decyzji klienta całą ofertę możemy zmienić w zamówienie jednym kliknięciem w systemie.M.Dyrda
Zobacz Case Study wdrożenia dla Marki iSprzęt