13 / 08 / 2015

Multiscreening dla e-commerce, bądź na bieżąco

Multiscreening to stosunkowo nowe zjawisko, które wraz z rozwojem technologii staje się coraz bardziej popularne. Polega ono na równoczesnym korzystaniu z więcej niż jednego ekranu. Jak to wygląda w praktyce?

Zastanówcie się sami,  jak często podczas oglądania filmu sięgacie po telefon lub laptopa. Sprawdzacie powiadomienia, maile, czytacie newslettery, a nóż trafi się jakaś krótka promocja, kuszące last minute czy po prostu odklikujecie powiadomienia na Facebooku.. Według raportu IRCenter i SW Research, już 69% użytkowników urządzeń mobilnych pracuje czy odpoczywa, używając co najmniej dwóch ekranów równocześnie. A ta liczba stale rośnie!

Skoro to takie popularne dlaczego nie wykorzystać tego trendu do stworzenia ciekawej akcji promocyjnej? Zobaczcie jak zrobił to Unicredit Bank. Firma wykorzystując trend multiscreeningu żartobliwie i z humorem zaprezentowała aplikację mobilną, dzięki której klienci banku mogą kontrolować swoje konto. Zobaczcie filmik

 

via: youtube.com

via: youtube.com

Multiscreening to trend, który idealnie można wykorzystać do promocji  sklepu internetowego. Korzystaj z wielokanałowości, wiedząc, że reklama pojawi się w konkretnym czasie antenowym, stwórz alternatywną pojawiającą się na laptopie. W ten sposób poprowadzisz zainteresowanego klienta bezpośrednio do swojego sklepu!

Najważniejsze!

Widząc popularność korzystania z telefonów komórkowych i tabletów, wiedząc jak dużo czasu spędzamy przed ekranami, nie tylko w pracy, ale i w domu zastanów się jak niezbędne staje się posiadanie strony mobilnej. Nie zwlekaj, każdego dnia tracisz klientów, którzy z pewnością nie będą sprawdzali czy już masz stronę, którą mogę ze spokojem przeglądać na telefonie czy tablecie.

Na  koniec ciekawostka, wiesz co to jest meshing, stacking i shifting? Wszystkie trzy pojęcia są bezpośrednio związane z wykorzystaniem dwóch ekranów jednocześnie!

Meshingiem nazywamy sprawdzanie na innym urządzeniu szczegółów dotyczących tego, co oglądamy na innym. Przykładowo – oglądając program o gotowaniu, na tablecie lub telefonie sprawdzamy jaką zawartość kaloryczną ma wykorzystywana w przepisie śmietana lub co tą są owoce Goji.

Stacking, to robimy najczęściej, równocześnie oglądając coś na jednym ekranie, szukamy informacji, wysyłamy maile na drugim. Na przykład oglądając wieczorem filmy, wysyłamy smsa lub robimy listę zakupów w aplikacji mobilnej.

Shiftingiem nazywamy kontynuowanie działania na kolejnym ekranie, np. oglądając film online poza domem, po powrocie do domu kontynuujemy oglądanie na innym ekranie

Multiscreening to znak naszych czasów, jego konsekwencją jest wyzwanie dla właścicieli sklepów internetowych, aby spójnie jednocześnie komunikować na kilku kanałach. Naprawdę warto, a jeśli nie masz jeszcze strony mobilnej czy RWD – nie zastanawiaj się, zakupy na urządzeniach mobilnych każdego dnia zyskują na popularności.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej