13 / 08 / 2015

Multiscreening dla e-commerce, bądź na bieżąco

Multiscreening to stosunkowo nowe zjawisko, które wraz z rozwojem technologii staje się coraz bardziej popularne. Polega ono na równoczesnym korzystaniu z więcej niż jednego ekranu. Jak to wygląda w praktyce?

Zastanówcie się sami,  jak często podczas oglądania filmu sięgacie po telefon lub laptopa. Sprawdzacie powiadomienia, maile, czytacie newslettery, a nóż trafi się jakaś krótka promocja, kuszące last minute czy po prostu odklikujecie powiadomienia na Facebooku.. Według raportu IRCenter i SW Research, już 69% użytkowników urządzeń mobilnych pracuje czy odpoczywa, używając co najmniej dwóch ekranów równocześnie. A ta liczba stale rośnie!

Skoro to takie popularne dlaczego nie wykorzystać tego trendu do stworzenia ciekawej akcji promocyjnej? Zobaczcie jak zrobił to Unicredit Bank. Firma wykorzystując trend multiscreeningu żartobliwie i z humorem zaprezentowała aplikację mobilną, dzięki której klienci banku mogą kontrolować swoje konto. Zobaczcie filmik

 

via: youtube.com

via: youtube.com

Multiscreening to trend, który idealnie można wykorzystać do promocji  sklepu internetowego. Korzystaj z wielokanałowości, wiedząc, że reklama pojawi się w konkretnym czasie antenowym, stwórz alternatywną pojawiającą się na laptopie. W ten sposób poprowadzisz zainteresowanego klienta bezpośrednio do swojego sklepu!

Najważniejsze!

Widząc popularność korzystania z telefonów komórkowych i tabletów, wiedząc jak dużo czasu spędzamy przed ekranami, nie tylko w pracy, ale i w domu zastanów się jak niezbędne staje się posiadanie strony mobilnej. Nie zwlekaj, każdego dnia tracisz klientów, którzy z pewnością nie będą sprawdzali czy już masz stronę, którą mogę ze spokojem przeglądać na telefonie czy tablecie.

Na  koniec ciekawostka, wiesz co to jest meshing, stacking i shifting? Wszystkie trzy pojęcia są bezpośrednio związane z wykorzystaniem dwóch ekranów jednocześnie!

Meshingiem nazywamy sprawdzanie na innym urządzeniu szczegółów dotyczących tego, co oglądamy na innym. Przykładowo – oglądając program o gotowaniu, na tablecie lub telefonie sprawdzamy jaką zawartość kaloryczną ma wykorzystywana w przepisie śmietana lub co tą są owoce Goji.

Stacking, to robimy najczęściej, równocześnie oglądając coś na jednym ekranie, szukamy informacji, wysyłamy maile na drugim. Na przykład oglądając wieczorem filmy, wysyłamy smsa lub robimy listę zakupów w aplikacji mobilnej.

Shiftingiem nazywamy kontynuowanie działania na kolejnym ekranie, np. oglądając film online poza domem, po powrocie do domu kontynuujemy oglądanie na innym ekranie

Multiscreening to znak naszych czasów, jego konsekwencją jest wyzwanie dla właścicieli sklepów internetowych, aby spójnie jednocześnie komunikować na kilku kanałach. Naprawdę warto, a jeśli nie masz jeszcze strony mobilnej czy RWD – nie zastanawiaj się, zakupy na urządzeniach mobilnych każdego dnia zyskują na popularności.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok