Dedykowany sklep fotograficzny - Digital24.pl
"W świecie zmieniającym się naprawdę szybko, jedyną strategią, która jest skazana na porażkę jest niepodejmowanie ryzyka.” - Mark Zuckerberg
Kiedy ponad 10 lat temu Digital24.pl rozpoczynał swoją przygodę z rynkiem e-commerce, ilości oferowanych towarów mieściły się na 10m2 pomieszczenia zaadaptowanego na magazyn. Obecnie sklep internetowy oferujący sprzęt Foto i Video wraz z akcesoriami posiada dwa sklepy stacjonarne oraz nowoczesną centralę magazynową obsługującą zamówienia z całej Polski.
Rosnąca liczba oferowanych produktów, kategorii, zmieniających cen oraz ich aktualna dostępność w magazynie to wyzwanie jakiemu musiało sprostać Digital24.pl, korzystające z jednego magazynu towarów. Dostawcami sprzętu są min. Canon, Olympus, Nikon czy Manfrotto.
Pełna integracja zarówno z systemem Comarch Optima jak i bieżąca wymiana danych między oddziałami i magazynem firmy były kluczowymi składnikami osiągnięcia sukcesu. Dynamika rynku wymusiła na Digital24.pl, chcącym być liderem własnej branży, zmianę obecnego systemu obsługującego sklep internetowy na 2ClickShop.
Przy realizacji platformy e-commerce Digital24.pl, głównym celem było stworzenie unikalnego rozwiązania wyróżniającego się wśród innych sklepów w branży do obsługi klientów B2C oraz B2B, dopracowanej w każdym szczególe pod względem funkcjonalnym oraz użytecznościowym. Kolejnym wyzwaniem była integracja z systemem ERP Comarch Optima oraz systemami partnerów B2B w Real-Time Exchange DataTomasz Kaczmarek, Właściciel firmy Digital24
Zidentyfikowany problem/szansa
Zmieniająca się dynamicznie branża e-commerce wymusiła zmiany używanego obecnie oprogramowania sklepu internetowego, które było odpowiedzialne jedynie za obsługę procesów sprzedażowych na rozwiązanie 2ClickShop. Obsługa bieżących zamówień i zapytań zajmowała zbyt wiele czasu, a pojawiające się możliwości sprzedażowe nie mogły być w pełni wykorzystane. Rozwój Digital24.pl był możliwy dzięki automatyzacji poszczególnych działań przy obsłudze sprzedaży internetowej.
Porada
Uzyskanie przewagi rynkowej w branży jest możliwe tylko będąc krok przed konkurencją. Najnowsze rozwiązania i trendy rynku e-commerce zwracają szczególną uwagę na trafne rozpoznanie potrzeb klienta oraz zrealizowanie zoptymalizowanego koszyka zakupowego, generującego konwersję.
Zaproponowane rozwiązanie
Rozbudowana struktura sklepu oraz mnogość oferowanych kategorii produktów, miały bezpośredni wpływ na sposób zaprojektowania sklepu internetowego Digital24.pl. Głównym celem zespołu projektowego 2ClickShop było usprawnienie procesu wyszukiwania produktów i automatyzacja obsługi sklepu.
Responsywny sklep internetowy Digital24.pl
W serwisie zastosowano wiele ciekawych rozwiązań, między innymi wyszukiwarkę akcesoriów, cross selling z akcesoriami czy też wypożyczalnie sprzętu fotograficznego. Przez cały proces realizacji projektu byliśmy otwarci na sugestie i uwagi zespołu Digital24, co pozwoliło na przygotowanie skutecznej i wydajnej platformy e-commerce zrealizowanej w Responsive Web Design Paweł Kowalski, 2ClickShop
Menu dynamiczne to sprawdzone rozwiązanie, które w Digital24.pl jest narzędziem kierującym klienta bezpośrednio do czterech głównych kategorii i podkategorii produktów, co umożliwia klientowi intuicyjne dotarcie do poszukiwanego towaru, tym samym uzyskując lepszą konwersję sprzedaży. Menu dynamiczne w górnym panelu zostało również wykorzystane jako dodatkowe miejsce sprzedaży innych oferowanych usług kompatybilnych z dostępnymi produktami oraz dodatkową ofertą Digital24.pl.
Wyszukiwarka z systemem podpowiedzi to kolejne ułatwienie dla klienta prowadzące do zwiększonej konwersji sprzedaży. Sklep internetowy Digital24.pl wprowadzając ułatwienie dla użytkowników zyskał szybkość podejmowania trafnych decyzji zakupowych i bezpośrednie przekierowanie uwagi na poszukiwane produkty.
Charakterystyczne parametry produktów takie jak producent, cena, matryca aparatu, czy typ bagnetu to tylko kilka cech branych pod uwagę przy zakupie w Digital24.pl Podstrony kategorii i zastosowane zaawansowane filtry w systemie Ajax to ułatwienie dla użytkownika sklepu. Kategoria produktu generuje odpowiednie filtrowanie, które określa administrator strony, dobierając odpowiednią cechę filtrującą do wybranej grupy produktów. Możliwość kontaktu klienta z administratorem strony w celu wskazania brakującego filtra, to jedno z zaproponowanych i wdrożonych rozwiązań. Bieżący kontakt z użytkownikiem Digital24.pl i nanoszenie odpowiednich zmian daje możliwość ciągłego rozwoju pod oczekiwania grupy docelowej.
W przypadku asortymentu sklepu Digital24.pl jakim są produkty FOTO/VIDEO niezwykle ważne są produkty komplementarne, pozwalające na stworzenie całego zestawu zakupowego. Wdrożenie rozwiązania 2ClickShop pozwala zwiększyć wartość koszyka poprzez propozycje produktów uzupełniających, akcesoriów oraz wirtualnych zestawów produktowych, stworzonych przez administratora sklepu. Tworzone zestawy wirtualne to możliwość skompletowania produktów występujących w sklepie, w poszukiwane i oczekiwane zestawienia, oferując jednocześnie klientowi atrakcyjną cenę. Mimo, iż klient dokonuje zakupu całego zestawu, to system 2ClickShop aktualizuje stany magazynowe pojedynczych produktów wchodzących w skład zestawu.
2ClickShop i oferowana funkcjonalność porównywania i oceny produktów zastosowana w sklepie to przede wszystkim dostęp do porównywalnych parametrów i tym samym możliwość dokonania właściwego wyboru, co w konsekwencji pozytywnie kończy proces zakupowy.
Opinie pozakupowe są istotnym elementem marketingowych działań. Digital24.pl postawił na innowacyjne rozwiązanie oferowane przez 2ClickShop i wdrożył moduł automatyzacji pozyskiwania opinii zintegrowany z systemem mailingowym. Funkcjonalność umożliwia firmie wysyłkę ankiety zadowolenia klienta, a użytkownik opiniując produkt, otrzymuje punkty w programie lojalnościowym, mogąc je wykorzystać na kolejne zakupy w sklepie.
Stosy zapakowanych produktów czekają na wysyłkę, a Digital24.pl, korzystając z pełnej integracji z systemem Paczkomatów, Pocztą Polską oraz firmą kurierską DPD posiada pełną automatyzację procesu wysyłkowego. Do każdego zamówienia administrator sklepu może wygenerować list przewozowy. Numer listu jest wysyłany również do klienta w statusie zamówienia. Dzięki tym udogodnieniom proces logistyczny zostaje skrócony do minimum, co oczywiście ma wpływ na jakość obsługi w sklepie.
Korzystając z oprogramowania ERP Comarch Optima firma zarządza danymi, dzięki którym są wystawiane faktury i wszelkie dokumenty magazynowe. Rozwiązanie 2ClickShop daje możliwość wysyłki zamówień wraz z danymi klientów bezpośrednio do ERP, w ramach wymiany informacji, a stany magazynowe, statusy i ceny są aktualizowane na bieżąco przez system Real Time Exchange Data. Integracja z hurtowniami danych i import plików xml z poszczególnych hurtowni, pozwala na pełną informację o stanach magazynowych i umożliwia firmie korzystanie z danych w czasie rzeczywistym. Pełna integracja to przede wszystkim przyspieszenie procesów sprzedażowych jak i możliwość pozyskania informacji o działalności firmy i reagowaniu na pojawiające się zmiany na rynku.
Podsumowanie wdrożenia oraz najbliższe wyzwania
Dzięki wzajemnej współpracy, powstał responsywny sklep internetowy, który dzięki zastosowanym funkcjonalnościom doskonale wpisuje się w potrzeby Klientów.
Sprawdzone, intuicyjne oprogramowanie 2ClickShop wdrożone w Digital24.pl umożliwiło osiągnięcie przewagi konkurencyjnej, zautomatyzowało procesy sprzedażowe.
Przed nami kolejne wyzwania w postaci ciekawych rozwiązań, które będziemy realizować w najbliższym czasie.
Mimo obaw związanych ze zmianą oprogramowania e-sklepu, jesteśmy bardzo zadowoleni, iż podjęliśmy właśnie taką decyzję. Dedykowana platforma 2ClickShop została dopasowana do potrzeb naszego biznesu. Całość prac wdrożeniowych została przeprowadzona zgodnie z naszymi oczekiwaniami, teraz nadszedł czas dalszego rozwoju platformy.Tomasz Kaczmarek, Właściciel firmy Digital24
Obserwując rozwijający się rynek e-commerce i panujące trendy, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego sklepu w wersji responsywnej, integracji go z naszymi magazynami, ale przede wszystkim zdecydowaliśmy się na zmianę „silnika” na 2ClickShop, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.Tomasz Kaczmarek, Właściciel firmy Digital24