Materacarnia.pl - dobry sklep z dobrymi materacami.
"O jakości można mówić, kiedy tym co do nas wraca są klienci a nie produkty" - motto Siemensa
Wersalka, tapczan czy kanapa to mebel znany każdemu w Polsce, używany w prawie każdym mieszkaniu i domu w latach 80-tych, 90-tych. W pokojach dziecięcych królowały również rozkładane fotele. Zmiana codziennego rytuału w relaksujący odpoczynek to zadanie jakiego podjął się właściciel firmy Materacarnia.pl. Od 1992 roku budował pozycję jednocześnie wykorzystywał potencjał rynku i tworzył trendy.
Firma jest na rynku nieprzerwanie od prawie 25 lat gwarantując swoim doświadczeniem i jakością, że produkty wytwarzane w Polsce są wysokiej klasy. Materacarnia.pl to sklep, który powstał w celu zapewnienia wszystkim klientom produktów dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb.
Widok sklepu materacarnia.pl
Zidentyfikowany problem/szansa
Produkty oferowane przez Materacarnia.pl wyróżniają się wysoką jakością popartą zdobytymi certyfikatami. Metoda produkcji oraz używane materiały gwarantują firmie przewagę konkurencyjną. W porównaniu z wytwarzanymi i importowanymi materacami spoza Europy produkt firmy wyróżnia komfort bezpieczeństwa użytkowania i gwarancja zadowolenia klienta.
Dotarcie do klientów było dotychczas ograniczone tylko do sprzedaży offline. Rozpoczęcie działań w zakresie e-commerce, jak e-marketingu przez responsywny sklep internetowy, umożliwiło wzrost sprzedaży poprzez nowy kanał komunikacji.
Zaproponowane rozwiązanie
Realizacja sklepu Materacarnia.pl przez zespół 2ClickShop rozpoczęła się od wnikliwiej analizy rynku producentów materacy i możliwości wykorzystania przewagi konkurencyjnej firmy. Możliwość zakupu materacy bezpośrednio na stronie producenta to wykorzystanie jakości oferowanej przez firmę, w połączeniu z doświadczeniem jako producenta przy jednoczesnej gwarancji najniższej ceny. Cześć wizerunkowa sklepu internetowego daje możliwość zaprezentowania historii firmy, poszerzonej oferty jak również wskazanie wybranych wartości budujących zaufanie klientów.
Menu produktowe znajdujące się po lewej stronie wdrożonego sklepu internetowego umożliwia szybkie dotarcie z ofertą do poszukujących produktów przez klientów. Czytelny podział na kategorie to ograniczenie ruchu klienta na stronie i przeprowadzenie w kilku krokach transakcji sprzedaży.
Informacja dotycząca oferowanych produktów jest zaimplementowana jako blog na stronie. Informacje na temat doboru rodzaju materaca, stosowanych tkaninach, rodzajach produktów jest niezbędnym elementem prowadzącym do zwiększenia wiedzy o produkcie co bezpośrednio przekłada się na konwersję w sklepie. Publikowane treści na blogu z użyciem słów kluczowych (SEO) kieruje do dedykowanej oferty i poszczególnych produktów.
Lista materacy na stronie została ułożona w dwóch kolumnach. Taki układ strony jest wymuszony specyfiką produktów oraz branży. Widoczność produktów oraz ich cech dodatkowych jest kontynuacją strategii ułatwienia dostępu klientów bezpośrednio do oferty.
Karta produktu jest przemyślanym projektem z zakresu design i UX/UI opartym na badaniach rynku e-commerce. To rozwiązanie pozwala wybrać model, a następnie konkretny rozmiar. W przypadku problemów z wyborem konkretnego materaca czy też dodatkowymi pytaniami dotyczącymi produktu został stworzony panel Zamówienia przez telefon. Stworzone pole zamówienia telefonicznego umożliwia pozostawienie przez klienta numeru kontaktowego, tak aby Dział Obsługi Klienta mógł skontaktować się bezpośrednio w celu doprecyzowania zamówienia. Zalety zostały przedstawione w postaci symboli, które w uproszczony sposób prezentują cechy danego produktu.
Efekt powdrożeniowy
Dzięki wdrożeniu sklepu internetowego producent Materacarnia.pl poszerzył grono swoich klientów o nowy kanał sprzedaży, stając się w niedługim czasie, jednym z liderów sprzedaży internetowej materacy. Klienci indywidualni poszukujący jakościowych polskich produktów mogą dokonywać zakupów bezpośrednio u producenta 24/7. Dostępność porad na blogu oraz szeroka oferta wraz z dopasowaniem indywidualnym produktów i doradztwem sprzedawcy, daje znaczącą przewagę konkurencyjną, która przekłada się na zwiększający udział w rynku.
Nasze materace wyróżnia innowacyjność technik wykonania nakierowana na zdrowotny wpływ snu, a zespół Trol Intermedia wyróżnia innowacyjność i jakość wdrożenia oprogramowania 2ClickShop. Wkroczenie na rynek e-commerce i czerpanie z niego korzyści to był strzał w dziesiątkę.
Materacarnia.pl