Marka Curver realizuje międzynarodową strategię sprzedaży w e-commerce
Producent Curver Poland Sp. z o.o. to krajowy oraz światowy lider oferujący produkty do wyposażenia wnętrz oraz produkty ułatwiające aranżację przydomowej przestrzeni ogrodowej. Współpraca TI z firmą Curver rozpoczęła się 2 lata temu, w okresie w którym marka Curver potrzebowała drastycznej zmiany swojego wizerunku oraz dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
Nasza oferta i zakres usług idealnie wpisały się w nową strategię rozwoju, której głównym założeniem było stworzenie spójnego i nowoczesnego wizerunku firmy, zwiększenie znaczenia sprzedaży online na rynku krajowym, przygotowanie nowoczesnej i stabilnej platformy e-commerce do sprzedaży online na rynkach zagranicznych (głównie Europa Środkowo-Wschodnia) oraz promocja produktów firmy przy wykorzystaniu e-marketingu, w tym kanałów społecznościowych.
Pierwszy etap zmian objął marki z działu Indoor, czyli Petlife www.petlife.pl oraz Curver Style www.curverstyle.pl . Obie linie produktów zaprezentowane zostały w nowym designie graficznym podkreślającym jakość i wyjątkowość oferowanych produktów. Ponadto wdrożone zostały nowoczesne platformy do sprzedaży internetowej zbudowane w oparciu o autorski system 2clickShop. Dodatkowo rozpoczęliśmy kampanię e-marketingową marek Indoor w google.pl oraz w kanałach społecznościowych – Facebook, blog ekspercki.
Curver Lifestyle
Najciekawsze i najbardziej pracochłonne zadanie pozostało jednak przed nami:
Kolejnym etapem zmiany wizerunku oraz szerszej ekspansji w e-commerce była przebudowana linii Outdoor – meble ogrodowe oraz akcesoria i zabawki ogrodowe, czyli Curver Lifestyle oraz copywriting - opracowane zostały opisy do wszystkich produktów z oferty firmy.
Jaka była strategia działania, skąd decyzje związane z ekspansją firmy Curver w e-commerce?
Zmierzamy w kierunku sprzedaży wielokanałowej, to konieczność w najbliższym okresie. Ekspansja na nowe rynki zagraniczne oraz dynamiczny rozwój sprzedaży produktów w szczególności linii produktów Outdoor, czyli Curver Lifestyle spowodował, że nowoczesna platforma sprzedaży online stała się priorytetem naszej strategii rozwoju. Naszym celem jest pozycja lidera na rynku krajowym oraz zagranicznym; by osiągnąć ten cel potrzebowaliśmy doświadczonego i zaufanego partnera z rynku e-commerce, dlatego zdecydowaliśmy się na współprace z firmą Trol Intermedia. Otrzymaliśmy pełną kompleksowość usług, od analizy rynku przez dobór modułów oraz integracji przez kreacje i wdrożenie platformy sklepowej aż do obsługi e-marketingowej.
Widzimy jak ważna jest dywersyfikacja kanałów sprzedaży i jak szybko rozwija się rynek e-commerce, dlatego podążamy za tymi trendami mając na uwadze nasze potrzeby oraz potrzeby naszych Klientów.
Założenia e-commerce dla Curver Lifestyle:
- Nowoczesny design, podkreślający walory estetyczne linii Curver Lifestyle oraz oferowanych produktów.
- Mobilność – layout stworzony w oparciu o rozwiązania RWD – responsive web design.
- Nowoczesna i stabilna platforma e-commerce umożliwiająca integrację m.in. z system ERP, płatnościami online, firmami kurierskimi.
- Wielojęzykowość – prezentacja oferty w różnych językach.
- Ekspansja zagraniczna – wdrożenie kolejnych rozwiązań e-commerce dedykowanych do sprzedaży zagranicznej na wybranych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
- Stabilne i bezpieczne zaplecze techniczne – wdrożenie dedykowanego serwera.
Co wyróżnia platformę 2ClickShop?
Rozwiązanie 2ClickShop spośród rozwiązań dostępnych na rynku wyróżnia jego skalowalność, kompleksowa usługa wdrożeniowa oraz możliwość automatyzacji procesów logistycznych i sprzedażowych. To już trzeci sklep z powodzeniem zrealizowany z agencją Trol InterMedia oparty o rozwiązanie 2ClickShop.
Pierwszy etap prac dotyczył kreacji graficznej. Głównym celem było stworzenie nowoczesnego i przyjaznego w odbiorze designu. Jasny podział kategorii oraz podkategorii produktowych ułatwia poruszanie się po sklepie oraz filtrację oferty. Administrator sklepu w prosty sposób może rozbudowywać poszczególne działy produktów w oparciu o ustaloną strukturę serwisu w systemie 2clickShop.
Kluczowym zadaniem była czytelna prezentacja wielu informacji w karcie produktu tj. zdjęcia, opis, parametry, różnorodna kolorystyka mająca wpływ na cenę, dostępność, wymiary, numerację SAP oraz EAN. Moduły zastosowane w systemie 2ClickShop umożliwiają pełną edycję treści, oferty produktowej, jej wyróżnienia i dopasowania do klienta oraz uruchomienia cyklicznych akcji promocyjnych.
Automatyzacja procesów sprzedaży została wsparta wdrożonymi integracjami m.in. z system ERP oraz płatnościami online. Integracja z systemem ERP w trybie 2clickShop Real-Time Exchange Data umożliwia bieżącą kontrolę stanów magazynowych oraz cen, dostępności produktów w sklepie oraz wymianę online danych dotyczących zamówień oraz Klientów. Zastosowanie rozwiązania 2ClickShop Real-Time Exchange Data eliminuje pomyłki, automatyzuje procesy, skraca czas realizacji zamówienia i pozwala na nieograniczony rozwój biznesu poprzez połączenie różnorodnych kanałów sprzedaży online.
Informacje o produkcie
Liczne odnośniki na stronie ułatwiają nawigację i intuicyjne poruszanie się między podmiotami, a przyjęta struktura kodu oraz linków serwisu gwarantuje poprawną indeksację przez wyszukiwarki. Każda podstrona posiada własne indeksy i słowa kluczowe, co sprawia, że serwis jest przyjazny dla wyszukiwarek.
Sklep został zrealizowany w wersji responsywnej. Co Pani sądzi o mobilnym kanałach sprzedaży?
Naszym celem było stworzenie sklepu internetowego dostępnego z każdego miejsca oraz urządzenia. Dlatego standard RWD idealnie wpisuje się w strategię sprzedaży wielokanałowej w tym mobilnej. Transakcje mobilne obecnie pomimo niewielkiej skali, wykazują w naszych sklepach duży potencjał wzrostowy, a klienci mobilni są bardziej zadowoleni.
Zastąpienie dotychczasowego serwisu autorskim rozwiązaniem 2ClickShop pozwoliło w sposób przejrzysty ukazać ofertę, a co najważniejsze dostosować ją do wszystkich urządzeń mobile. W pełni kompatybilna storna curver-lifetyle.pl powstała w standardzie responsywnym - Responsive Web Design – co pozwoli klientom na użytkowanie z każdego urządzenia mobilnego – telefonu, tabletu itp.
Dodatkowe funkcjonalności
Nowy sklep www.curver-lifestyle.pl dostępny jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej oraz rosyjskiej (w trakcie publikacji). Oferta produktowa wzbogacona została o materiały wideo oraz instrukcje obsługi, wdrożone w różnych wersjach językowych.
Promocja produktów odbywa się poprzez wyróżnienie produktów w dziale Promocje, Nowości, Wyprzedaże oraz poprzez cykliczną komunikację z subskrybentami sklepu. Wdrożony moduł newslettera umożliwia spersonalizowanie wysyłki do określonej grupy Klientów oraz wewnętrzny monitoring zasięgu dotarcia z wybraną informacją do klienta – z poziomu panelu 2clickShop można przeanalizować m.in. statystyki analizy wysyłki newslettera oraz kliknięć w poszczególne wpisy.
Sklep www.curver-lifestyle.pl to nie tylko sprzedaż produktów online, ale również platforma do komunikacji z dystrybutorami. W tym celu wdrożyliśmy dedykowany panel dla dystrybutorów dostępny po zalogowaniu. Panel umożliwia grupowanie dystrybutorów, publikację wybranych informacji, komunikację wewnętrzną z dystrybutorami oraz informowanie w trybie online o nadchodzących wydarzeniach. Dodatkowo wdrożyliśmy mapę dystrybucji pokazująca zasięg działania oraz obecność na rynkach zagranicznych.
Bezpieczeństwo
Stworzenie stabilnego oraz bezpiecznego zaplecza technicznego to jeden z ostatnich jednak niezwykle istotnych etapów wdrożenia. W celu usprawnienia procesów informatycznych zastosowany został dedykowany serwer, którego kolokacja jest w poznańskim Beyondzie. Celem jest obsługa ruchu krajowego związanego głównie ze sprzedażą online oraz ruchu zagranicznego, związanego z ekspansja na rynki Europy Środkowo- Wschodniej.
Rezultaty wdrożenia. Czy są Państwo zadowoleni z efektu?
Efekt współpracy jest widoczny na stronie curver-lifetyle.com to już kolejna realizacja z agencją Trol InterMedia. Czujemy, że jesteśmy traktowani indywidualnie, a rozwiązania są szyte na miarę naszych oczekiwań i możliwości. Tak, z pewnością są to profesjonaliści. Obecnie widzimy znaczny wzrost zamówień i unikalnych wejść na stronę – również z urządzeń mobilnych i to nas bardzo cieszy.
Ekspansja na rynki zagraniczne
Obecnie prowadzimy prace nad wdrożeniem dedykowanych sklepów internetowych na określone rynki sprzedaży Europy Środkowo- Wschodniej. Zakres prac będzie obejmował:
- opracowanie panelu 2clickShop w wersji angielskiej
- wdrożenie do końca 2015 roku czterech niezależnych sklepów internetowych funkcjonujących na rynkach zagranicznych oraz ich dopasowanie do wymogów danego kraju.
- w 2016 roku dalsza ekspansja sprzedaży online na rynkach zagranicznych.
Jakie są Państwa plany rozwoju na najbliższy okres?
Na podstawie doświadczeń na rynku polskim, wiążemy plany rozwoju marki Curver na kolejne rynki, za które odpowiadamy w sprzedaży tradycyjnej. Przed nami realizacja kolejnych dedykowanych sklepów internetowych na większość krajów regionu Europy wschodniej. Prace w tym kierunku są już na znaczącym poziomie zaawansowania.
Prezentacja 2ClickShop związana z wdrożeniem sklepów internetowych na rynkach zagranicznych
W dniach 23-24.07.2015 odbyło się w Budapeszcie spotkanie z dystrybutorami i przyszłymi Operatorami sklepów zagranicznych. Na spotkaniu zaprezentowane zostały założenia projektu wdrożeń e-sklepów na rynki zagraniczne, prezentacja przemiany serwisów firmy Curver od początku współpracy z TI oraz demonstracja systemu 2ClickShop i jego kluczowych funkcjonalności.
Pierwsze wdrożenia są już w trakcie realizacji!