Małe B2B, czyli metamorfoza firmy Tribecco
Sklep.tribecco.pl to lider w swojej branży, oferujący wyposażenia i akcesoria do placów zabaw. Za krótką obecnością marki Tribecco.pl na rynku stoi ponad 30 letnie doświadczenie przedstawicieli firmy, którzy w 2013 roku dostrzegli potencjał do rozwoju i wydzielili z dotychczasowego przedsiębiorstwa nowy brand.
Dziś Tribecco.pl to firma, która swoje produkty dostarcza do klientów w Polsce i w Europie.
W ofercie marki dominują systemy zamocowań do drewnianej architektury ogrodowej, siłownie zewnętrzne oraz elementy mocujące i akcesoria do placów zabaw. To chociażby takie produkty jak kotwy do placów zabaw, elementy do akrobacji i wspinania, czy różnego rodzaju elementy konstrukcyjne. Dostęp do bogatego parku maszyn sprawia, że firma często wprowadza nowości i ulepszenia do swojej oferty.
Wyzwania w e-commerce
Poszukiwaliśmy rozwiązania, które usprawni współpracę B2B i jednocześnie pozwoli opracować ofertę 1:1 dla dedykowanego odbiorcy poprzez stworzenie spersonalizowanego cennika dla konkretnych klientów Magdalena Kozłowska, właściciel marki.
Do tej pory marka nie dysponowała narzędziem, dzięki któremu klienci widzieli ofertę dedykowaną. Tego typu automatyzacja procesów biznesowych zachodzących między firmą, a klientem końcowym okazała się wyzwaniem możliwym do realizacji. Dodatkowo sklep.tribecco.pl za kolejny cel postawiło sobie wdrożenie podproduktów do produktów, dzięki czemu na jednej karcie produktów można zaprezentować kilkadziesiąt wersji tego produktu.
Cieszy fakt, że w Tribecco szybko zrozumiano potrzebę zmian. Współpraca z klientem zdecydowanym oznacza, że sukces przyjdzie szybciej i po raz kolejny, tym razem na przykładzie Tribecco, doskonale to widać Maciej Synoradzki, opiekun marki z ramienia Trol InterMedia.
Efekty działań
Można powiedzieć, że po wdrożonych zmianach nasza marka „wczoraj” i „dziś” to dwa inne światy. Zauważamy wymierne korzyści z przeprowadzonej przez nas inwestycjiM. Kozłowska z Tribecco.
Zaproponowaliśmy klientowi konkretne rozwiązania. To, co zostało wdrożone to też duża zasługa Tribecco. W firmie zrozumiano doskonale potrzeby, nastawienie na realizację celów i możliwość ich osiągnięcia poprzez konkretne działania.M. Synoradzki z TI.
Integracja e-sklepu z Allegro
Dwukierunkowa integracja sklepu z Allegro
Jedno z wprowadzonych rozwiązań to dwukierunkowa integracja z Allegro. Całość odbywa się z poziomu panelu administracyjnego sklepu, przez co zarządzenie e-sklepem jest wygodniejsze i szybsze w porównaniu z obsługą aukcji z poziomu platformy Allegro. Dwukierunkowa integracja z Allegro dla Tribecco oznacza:
- szybkie wystawianie aukcji jednym kliknięciem,
- wystawianie dużych ilości produktów do jednej kategorii,
- obsługa kilku kont Allegro w sklepie,
- możliwość pracy na nieograniczonej ilości szablonów aukcji wraz z ich podglądem,
- wstawienie automatyczne zdjęć pod treścią aukcji bez ponoszenia kosztów Allegro,
- możliwość ustawienia progu zmiany ceny w górę z hurtowni, po której następuje automatyczne zamknięcie aukcji,
- ponawianie aukcji po ich zakończeniu,
- eksport danych z karty produktu w e-sklepie do Allegro ze wszystkimi zdjęciami i opisami,
- edycja wszystkich opcji aukcji w tym parametrów specyficznych dla różnych kategorii Allegro,
- automatyczne generowanie zamówień w panelu administracyjnym po złożeniu oferty kupna na Allegro i zabezpieczenie stanów magazynowych (zamówienie takie jest specjalnie oznaczone i zawiera wszystkie dane kupującego),
- kontrola kosztów Allegro przed wystawieniem aukcji pojedynczej oraz masowych (szacunkowy koszt wszystkich aukcji).
Nie bez znaczenia jest również wygoda przy realizacji zamówień. Dwukierunkowa integracja Allegro umożliwia także realizowanie zakończonych aukcji dokładnie tak samo jak zamówienia w sklepie, łączenie zamówień, a także automatyczne księgowanie dokonanych płatności w serwisie Allegro.pl.
Responsive Web Design w sklepie internetowym tribecco.pl
RWD w sklepie internetowym i funkcjonalności usprawniające codzienne procesy.
Nowa, responsywna strona www jest odpowiedzią na dzisiejsze wyzwania rynku. Witryna w wersji responsywnej umożliwia wyświetlania strony internetowej na każdym urządzeniu w dopasowanej rozdzielczości. Dzięki witrynie RWD można dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów, a także wzmocnić swoją obecność w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.
Witryna Tribecco zyskała nowoczesny, przejrzysty layout wraz z innowacyjną kartą produktu. Inne zalety wdrożenia elementów B2B na witrynie RWD to:
- możliwość ustawienia specjalnej ceny dla wybranego produktu w łatwy sposób,
- możliwość przypisywania rabatu albo do kategorii albo do Partnera Handlowego,
- segregacja produktów widocznych tylko dla konkretnego Partnera Handlowego.

Wygenerowany katalog w formacie PDF z sytemu B2B
Katalog produktów z możliwością generowania oferty B2B
W ramach współpracy z marką Tribecco zespół TI zaprojektował katalog elektroniczny. Sam projekt i wdrożenie katalogu umożliwia generowanie do pliku PDF kompletnej oferty, jak i wybranych kategorii. Można również generować katalog do pliku PDF, który nie zawiera cen. Dowolność rozwiązań ułatwia przygotowanie oferty na konkretnego klienta, dział handlowy Tribecco znacznie szybciej może przygotować dedykowaną ofertę dla swoich klientów.
Pozostałe działania
Wiele osób twierdzi, że wysyłka newsletterów to często chybiony pomysł. – Do pewnego momentu uważaliśmy, że newsletter to nieefektywne działanie marketingowe. Zmieniliśmy podejście Magdalena Kozłowska, właściciel marki.
Zaprojektowany newsletter posiada możliwość generowania dynamicznej oferty z poziomu oprogramowania sklepu poprzez import produktów do wysyłki mailowej. Dodatkowo, TI stworzył projekt graficzny szablonu newslettera wraz z narzędziem, które umożliwia generowanie newslettera z wybranymi produktami z systemu. Dodatkowo w ramach prac stworzono narzędzie, dzięki któremu klient ma możliwość w samodzielny sposób opracować politykę rabatową dla partnerów handlowych. Tego typu rozwiązanie ułatwia i przyśpiesza prace poprzez automatyzację procesów biznesowych.
Wdrożono również podprodukty do produktów w sklepie internetowym, dzięki czemu na jednej karcie towarów można zaprezentować kilkadziesiąt wersji konkretnego produktu. Klient w przejrzysty sposób może zapoznać się z szeroką ofertą marki. Rozbudowana karta produktu, zaprojektowana została zgodnie z zasadami User Experience w taki sposób, aby klienci szybko i łatwo mogli zamówić konkretne wymiary konkretnego produktu.
Zauważyliśmy dłuższy czas spędzony przez użytkownika na konkretnych podstronach, a także większą konwersję M. Kozłowska.
Firma Tribecco – lider branży systemów zamocowań
Firma Tribecco posiada własny zakład zlokalizowany w okolicach Kalisza w Wielkopolsce. W opinii wieloletnich partnerów to jakościowy lider branży systemów zamocowań do drewnianej architektury ogrodowej i placów zabaw. Kotwy i inne elementy złączne cechują się starannością wykonania, która zapewnia długotrwałe użytkowanie.