Konwersja – najczęściej popełniane błędy
Zacznijmy od początku, co to jest KONWERSJA?
Właściciele sklepów internetowych, portali i stron internetowych oczekują określonych działań ze strony potencjalnego klienta odwiedzającego stronę. Czy będzie to zakup, ściągnięcie treści czy zamówienie usługi – wszyscy oni liczą na określoną reakcję odbiorcy działań reklamowych jakie tworzą. Konwersja to właśnie to przewidziane i oczekiwane działanie klienta, które zostało spowodowane konkretną kampanią reklamową.
A jak sprawdzić efektywność swoich działań reklamowych? Do tego służy właśnie wskaźnik konwersji – możemy go bardzo prosto wyliczyć!
Wskaźnik konwersji
Co jeśli wskaźnik konwersji jest bardzo niski?
Coraz wyższe wymagania polskich konsumentów sprawiają, że sklep musi być nie tylko maksymalnie spersonalizowany, ale i inteligentny. Prosty w obsłudze, przejrzysty koszyk, spersonalizowany newsletter, e-mail remarketing stworzony na podstawie wcześniejszych zakupów danego klienta oraz jego zainteresowań spowodują, że prawdopodobieństwo zakończenia wizyty zakupem w naszym sklepie będzie wysokie, a tym samym wzrośnie jego konwersja.
Jakich błędów nie należy popełniać
Po pierwsze pamiętajmy, że budując koszyk starajmy się stworzyć jak najmniej kroków do realizacji transakcji, aby koszyk był funkcjonalny, przejrzysty i przyjemny w użyciu. Jeśli koniecznie chcemy budować bazę do newslettera, zbierać logujących się stałych klientów możemy ich do tego bardzo prosto nakłonić – dawajmy im rabaty za dodatkowy wysiłek. W ten sposób osoby, które chcą transakcję ukończyć szybko i bez zbędnych formalności oraz te, które kolekcjonują rabaty będą zadowolone.
Kolejna rzecz zmniejszająca konwersję to słabej jakości zdjęcia czy zbyt ogólnikowy opis produktu. Jeśli przeglądając oferowane przedmioty klient zauważy, że większość opisów jest podobnych zniechęci się – klient chce zakupić produkt unikatowy, wyjątkowy, a nie masową produkcję.
Koszyk, który będzie nieczytelny, chaotyczny i zbyt pstrokaty spowoduje, że z obaw przed niewłaściwym zakupem klient opuści stronę. Pamiętajcie, że ważna jest możliwość usunięcia poszczególnych produktów, klarowna cena i wartość przesyłki. Każda niesfinalizowana transakcja to zmniejszenie konwersji w Waszym sklepie.
Otwórzcie Wasze sklepy internetowe i spróbujcie przejść cały proces zakupu - czy aby na pewno jest on prosty i przejrzysty? Powtarzajcie tą czynność raz na jakiś czas - czasem w gąszczu aktualizacji i modernizacji łatwo zagubić prostotę i sens.