23 / 10 / 2015

Kilka rad dla właścicieli sklepów internetowych

Dzisiaj przedstawiamy Wam przykłady dobrych praktyk, które bezpośrednio przełożą się na zadowolenie kupujących w Twoim sklepie. Jest kilka podstawowych zasad, które nie tylko ułatwią znalezienie Twojej marki w Internecie ale i sprawią, że zakupy na stronie sklepu będą przyjemne i proste.

Po pierwsze stwórz serwis czytelny, w którym łatwo się poruszać. Każdy z nas był w sklepie internetowym, w którym bardzo trudno było odnaleźć potrzebne informacje. Szukanie koszyka czy regulaminu nie tylko zniechęca do sprzedawcy, ale również do jego produktów. Postaraj się, aby twój sklep był możliwie przejrzysty i intuicyjny. Prosty url podstron, wyraźne dane kontaktowe i podsumowania zakupów oraz koszyk - maksymalnie uprość proces kupowania! Pisaliśmy  o tym tutaj 

Nie zostawaj w tyle, możliwości jakie dają social media są ogromne. Nie ma klientów, których nie znajdziesz na którymś kanale social media. Ważne jest jednak to, aby precyzyjnie określić swojego klienta i to właśnie na niego skierować kampanie. Snapchat, Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter – masz wiele możliwości, zastanów się i wypromuj swój sklep przy pomocy nietypowych środków. A może warto rozpocząć współpracę z blogerem?

Obsługa klienta

Pokaż zainteresowanym, że łatwo jest się z Tobą skontaktować i skonsultować zakup. Nie wszyscy są zdecydowani i potrafią bez problemu korzystać z zakupów online. Jeśli masz telefon kontaktowy musi być do niego dedykowana osoba. Nie pozwól, aby klienci dzwonili w próżnię. Sam wiesz jakie to jest denerwujące. Zrób wszystko by być pomocnym podczas decyzji i doradzić klientowi w razie wątpliwości. Sama forma - czy będzie to przy pomocy formularza kontaktowego, maila czy infolinii nie jest tak istotna jak szybki i ekspercki kontakt.

A co w razie reklamacji? Kontakt w przypadku reklamacji i niezadowolonych klientów musi być również sprawny i klarowny. To jedyna opcja, aby niezadowolony klient powrócił na Twoją stronę i postanowił przeprowadzić transakcję ponownie.

Pokaż klientom, że to właśnie ich opinia liczy się dla Ciebie najbardziej – dodaj miejsce na stronie sklepu, gdzie klienci mogą komentować transakcje, umieść na fanpage'u możliwość oceny strony, korzystaj z wyszukiwarek cenowych i pozwól, aby użytkownicy komentowali jakość Twojej obsługi i produktów. Klienci nie tylko poczują się docenieni, ale i potraktowani sprawiedliwie. Potencjalni klienci poznają Twoje mocne i słabe strony. A może okaże się że jakiś dział zdecydowane zawodzi i nie miałeś o tym pojęcia? Szybko naprawisz błędy i pokażesz jak zmieniasz się, aby było jeszcze lepiej.

RWD

Tak, pisaliśmy o  tym wielokrotnie, ale nie ma nic gorszego jak zdecydowany klient, który nie może przeprowadzić transakcji. Co za różnica czy jest w samochodzie, na konferencji czy po prostu poza domem? W momencie gdy dostrzega produkt którego potrzebuje, pozwól zrealizować transakcje natychmiast, a nie czekać aż wróci do komputera – strona na urządzenia mobilne to w dzisiejszych czasach podstawa.

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej