23 / 10 / 2015

Kilka rad dla właścicieli sklepów internetowych

Dzisiaj przedstawiamy Wam przykłady dobrych praktyk, które bezpośrednio przełożą się na zadowolenie kupujących w Twoim sklepie. Jest kilka podstawowych zasad, które nie tylko ułatwią znalezienie Twojej marki w Internecie ale i sprawią, że zakupy na stronie sklepu będą przyjemne i proste.

Po pierwsze stwórz serwis czytelny, w którym łatwo się poruszać. Każdy z nas był w sklepie internetowym, w którym bardzo trudno było odnaleźć potrzebne informacje. Szukanie koszyka czy regulaminu nie tylko zniechęca do sprzedawcy, ale również do jego produktów. Postaraj się, aby twój sklep był możliwie przejrzysty i intuicyjny. Prosty url podstron, wyraźne dane kontaktowe i podsumowania zakupów oraz koszyk - maksymalnie uprość proces kupowania! Pisaliśmy  o tym tutaj 

Nie zostawaj w tyle, możliwości jakie dają social media są ogromne. Nie ma klientów, których nie znajdziesz na którymś kanale social media. Ważne jest jednak to, aby precyzyjnie określić swojego klienta i to właśnie na niego skierować kampanie. Snapchat, Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter – masz wiele możliwości, zastanów się i wypromuj swój sklep przy pomocy nietypowych środków. A może warto rozpocząć współpracę z blogerem?

Obsługa klienta

Pokaż zainteresowanym, że łatwo jest się z Tobą skontaktować i skonsultować zakup. Nie wszyscy są zdecydowani i potrafią bez problemu korzystać z zakupów online. Jeśli masz telefon kontaktowy musi być do niego dedykowana osoba. Nie pozwól, aby klienci dzwonili w próżnię. Sam wiesz jakie to jest denerwujące. Zrób wszystko by być pomocnym podczas decyzji i doradzić klientowi w razie wątpliwości. Sama forma - czy będzie to przy pomocy formularza kontaktowego, maila czy infolinii nie jest tak istotna jak szybki i ekspercki kontakt.

A co w razie reklamacji? Kontakt w przypadku reklamacji i niezadowolonych klientów musi być również sprawny i klarowny. To jedyna opcja, aby niezadowolony klient powrócił na Twoją stronę i postanowił przeprowadzić transakcję ponownie.

Pokaż klientom, że to właśnie ich opinia liczy się dla Ciebie najbardziej – dodaj miejsce na stronie sklepu, gdzie klienci mogą komentować transakcje, umieść na fanpage'u możliwość oceny strony, korzystaj z wyszukiwarek cenowych i pozwól, aby użytkownicy komentowali jakość Twojej obsługi i produktów. Klienci nie tylko poczują się docenieni, ale i potraktowani sprawiedliwie. Potencjalni klienci poznają Twoje mocne i słabe strony. A może okaże się że jakiś dział zdecydowane zawodzi i nie miałeś o tym pojęcia? Szybko naprawisz błędy i pokażesz jak zmieniasz się, aby było jeszcze lepiej.

RWD

Tak, pisaliśmy o  tym wielokrotnie, ale nie ma nic gorszego jak zdecydowany klient, który nie może przeprowadzić transakcji. Co za różnica czy jest w samochodzie, na konferencji czy po prostu poza domem? W momencie gdy dostrzega produkt którego potrzebuje, pozwól zrealizować transakcje natychmiast, a nie czekać aż wróci do komputera – strona na urządzenia mobilne to w dzisiejszych czasach podstawa.

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok