06 / 09 / 2014

Jak zwiększyć liczbę wejść do sklepu internetowego i na stronę?

Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że założenie a następnie prowadzenie bloga firmowego jest coraz łatwiejsze i powszechniejsze. To jedna z najskuteczniejszych metod na przekierowanie internautów do e-sklepu czy nawet na firmową stronę. Poza tym poprawia pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.

Jak zacząć?

Najgorsze są początki, kiedy blog trzeba stworzyć – przemyśleć grafikę, układ, funkcjonalności, kategorie. W przypadku wielu firm brakuje specjalistów, którzy mogą  zająć się zaprojektowaniem i wdrożeniem bloga a następnie tworzeniem ciekawych i regularnych treści. Najlepiej pozostawić tę kwestię profesjonalistom, którzy zapewnią wysoką jakość. Nie przejmuj się, jeśli na początku wpisy mają niewielu czytelników. Publiczność potrzebuje czasu, musi autorowi zaufać, przekonać się do jego wiedzy, doświadczenia. Poza tym na blogu musi powstać większa baza wpisów, bo pojedynczy tekst nie wygeneruje wielu wejść.

O czym pisać?

Możesz zacząć od krótkich wpisów na temat firmy czy e-sklepu – czym się zajmujecie, jak używać danych produktów, następnie warto pisać o nowościach, co się dzieje w branży, o osiągnięciach, nietypowych rozwiązaniach.  Blog to doskonałe narzędzie do informowania klientów o zmianach w firmie, nowych ofertach, promocjach. Jednak największym zainteresowaniem cieszą się teksty, które inspirują czytelników.

Tematyka wpisów zależy także od tego, czym zajmuje się firma czy co sprzedaje sklep internetowy. Przykładowo sklep oferujący akcesoria kuchenne może przedstawiać przepisy kuchenne, praktyczne rozwiązania do małych kuchni czy propozycje dekoracji stołu kuchennego.

Jakie zalety dla sklepu internetowego i firmy ma blogowanie?

Blogowanie oznacza większy ruch na stronie – na blogu umieszczane są linki do strony. Łatwiej wygenerować wejścia do ciekawych, przydatnych treści niż na stronę produktu. Później czytelników można przekierować w odpowiednie miejsce, czyli do e-sklepu czy na stronę www.

Z kolei sam wpis na blogu może zostać podlinkowany, polecony w innym kanale np. na branżowych stronach www czy w social mediach. Wpływa to także na poprawę pozycjonowania strony. Każdy post pomaga Twojej stronie pod kątem SEO.

Dużą zaletą blogowania jest możliwość dwustronnej komunikacji. Internauci mogą zostawić swoją opinię w komentarzu. Pozwala to na prowadzenie dialogu z klientami oraz daje informacje na temat zadowolenia konsumentów z obsługi.

Blogowanie pozwala na kreowanie wizerunku eksperta – dzielenie się swoją wiedzą. Ciekawe treści sprawią, że wpisami mogą się zainteresować m.in.  liderzy opinii – media, wpływowi blogerzy, znani partnerzy z branży. To wszystko przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki, kreowanie wizerunku ale także na zwiększenie liczby wejść na stronę internetową czy do e-sklepu.

Blog jest doskonałym narzędziem do zwiększenia ruchu w sklepie internetowym. Dodatkowymi atutami jest także promocja e-sklepu, kreowanie i wzmacnianie wizerunku oraz poprawa pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej