Jak wykorzystać zmysł wzroku do angażowania kupujących?
Na decyzje zakupowe klientów w sklepie internetowym wpływa wiele czynników, a jednym z kluczowych, szczególnie w branży fashion, jest wzrok - uważany przez neurologów i psychologów za najważniejszy zmysł, który dostarcza nam największej ilości informacji z naszego otoczenia. Dopiero umiejętne wykorzystanie w sklepie internetowym wiedzy dotyczącej połączenia wzroku z emocjami, bez wątpienia przełoży się na wzrost sprzedaży.
Zdjęcie na modelce - czy to ma znaczenie?
Fotografia ubrania w sklepie internetowym, bez pokazania go na modelce przypomina sytuację, gdy w sklepie stacjonarnym klientka widzi produkt tylko na wieszaku. W takim przypadku dopiero przymiarka przed lustrem pozwala ocenić czy ubranie faktycznie dobrze “leży”. Funkcję lustra ze sklepu stacjonarnego, w sklepie internetowym spełniają zdjęcia produktu na modelce. Warto pomyśleć o fotografiach tego samego produktu na różnych sylwetkach, także plus size, dlatego że trudno z rozmiarem XL porównać się do modelki, która na fotografii w sklepie internetowym ma rozmiar XS - szczególnie dotyczy to bielizny. Posiadaczka dużego biustu i rozmiaru szybciej zakupi model chociażby biustonosza pokazany na kobiecie o podobnych do niej kształtach.
Lookbook, czyli “buy the look”!
W branży fashion (jak i w innych branżach, w których wygląd produktów ma kluczowe znaczenie dla wzbudzenia chęci zakupowej) inspiracje świetnie sprawdzają się do up-sellingu. Szczególnie atrakcyjną formą wizualizacji produktów są lookbooki, które pozwalają na sprzedaż innych produktów ze sklepu poprzez stworzenie całych outfitów.
żródło: Lookbook na stronie e-kaskada.pl
Co jeżeli klientka chciałaby mieć dokładnie takie same dodatki wraz z outfit'em jak na zdjęciu? Jeśli cały zestaw produktów podoba się klientce to potrzebuje ona w takiej sytuacji prostego mechanizmu, aby zamówić całość stylizacji. Jedną z możliwości jest umożliwienie przy pomocy kliknięcia w jeden przycisk “dodaj wszystkie produkty do koszyka” wrzucenie do koszyka całego zestawu produktów wykorzystanych przy tworzeniu danej “kreacji” . Dodatkowo warto dodać do stylizacji widget Facebook Post, który pozwoli na komentowanie stylizacji przez użytkowniczki.
źródło: Branża kosmetyczna, sklep www.neonail.pl. Klientka może dodać do koszyka wszystkie produkty użyte w stylizacji poprzez kliknięcie w jeden przycisk.
Jak zaangażować klientki sklepu internetowego?
W procesie wyboru i podejmowania decyzji o zakupie, jedną z pierwszych myśli jaką zadaje sobie klientka jest “Czy ten produkt będzie faktycznie wyglądał tak jak na zdjęciu?” Twoje klientki mogą pomóc Ci rozwiązać ten problem! Zachęć je na firmowym fan page’u do przesyłania swoich fotografii w produktach Twojej firmy, które następnie wykorzystasz do potwierdzenia faktycznego ich wyglądu. Pamiętaj jednak, aby dobrze przeczytać regulamin Facebooka a same zdjęcia nie mogą być wyzywające. W innym razie Facebook zablokuje Twoją stronę firmową. Dodatkowo w sklepie powinna znaleźć się możliwość dodawania opinii o produkcie, co potwierdzi jakość produktu oraz rozmiarówkę, która w przypadku zakupu produktów z branży fashion przez internet stanowi jedną z największych barier.
źródło: Opinie o produktach w e-kaskada.pl
Blog w sklepie fashion = połączenie treści z obrazem.
Blog, a na nim atrakcyjne treści z pewnością pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie, ale mogą także podnieść sprzedaż w sklepie. Najbardziej angażujące treści blogowe tworzone są w koncepcji storytelling'u, czyli opowieści, które posiadają elementy: opis sytuacji, problemu i jego rozwiązanie. Aby cała historia była bardziej wiarygodna warto opatrzyć wpis fotografiami, które mocniej wpływają na emocje niż tekst.
W całą historię wpleć swój produkt i pokaż jak pomógł rozwiązać problem. Kiedy wpis blogowy będzie opowiadał historię o poszukiwaniu idealnej bielizny ślubnej, wystarczy pod wpisami połączyć produkty z oferty sklepu nawiązujące do tematyki ślubnej poruszanej w artykule. Tym samym czytelnik może intuicyjnie przejść do karty produktu w sklepie internetowym i dokonać jego zakupu. Idealnie kiedy silnik Twojego sklepu pozwala na proste sparowanie produktów z postem, dzięki temu klienci będą widzieć wyłącznie aktualnie dostępne produkty.
Wykorzystaj potencjał sprzedażowy Instagrama!
źródło: Moduł zaimplementowany w www.e-kaskada.pl, który łączy sklep internetowym z profilem marki na Instagramie.
Medium, które sprzedaje poprzez piękne zdjęcia jest z pewnością Instagram. Możesz wykorzystać go do przekierowania ruchu do swojego sklepu i poprzez atrakcyjne fotografie produktowe wzbudzić chęć zakupową w kliencie. Jak więc, mimo możliwości dodania tylko jednego linka do profilu, sprzedawać produkty z Instagrama w sklepie internetowym? Rozwiązaniem może być zaimplementowanie w sklepie modułu, który poprzez integrację z Instagramem pozwoli Ci przekierować klientów do Twojego profilu firmowego poprzez kliknięcie w dane zdjęcie. To świetny sposób na promocję i zwiększenie liczby followersów, czyli w konsekwencji potencjalnych klientów.
Zadbaj o atrakcyjność sklepu.
Wszystkie opisane wcześniej działania i wpływ wzroku na decyzje zakupowe klienta mogą nie przynieść pożądanych rezultatów, jeżeli pierwsze wrażenie jakie odniesie użytkownik po wejściu na nasz sklep, będzie negatywne. Warto więc zadbać o estetykę, ład oraz przejrzystość ścieżki zakupowej. W innym przypadku mimo atrakcyjnych fotografii, ostatecznie produkt może nie trafić do koszyka zakupowego klienta.