04 / 04 / 2014

Jak dobrać budżet kampanii AdWords oraz sprawdzić jej efektywność?

Na jakim poziomie ustalić budżet reklamowy kampanii AdWords dla sklepu internetowego? Jak sprawdzić efektywność kampanii AdWords? Jak obliczyć konwersję w sklepie internetowym? - To najczęstsze pytania pojawiające się u prowadzących sklepy internetowe.

Poniżej udostępniamy bezpłatny kalkulator budżetu oraz konwersji zakupowej kampanii Google Adwords, który ułatwi podjęcie decyzji, co do koniecznego budżetu oraz obliczenie efektywności kampanii. Kalkulator został opracowany w postaci pliku Excel, dzięki temu możesz wprowadzić dane wejściowe oraz wydrukować przygotowaną symulacje.

W kalkulatorze w łatwy sposób obliczysz:

  •  poziom budżetowy dla kampanii - konwersję zakupową w Twoim sklepie
  •  ilość wizyt w danym budżecie
  •  ilość zamówień w ramach budżetu
  •  koszt pozyskania jednego zamówienia

Kalkulator budżetu kampanii AdWords do pobrania pod adresem: Kalkulator_kampanii_adwords.xls  

Kampanie Adwords są obecnie już stałym elementem każdej kampanii marketingowej. Dlaczego? Ponieważ są efektywne i przynoszą wymierne korzyści. Z wyszukiwarki Google korzysta aż 97 proc. internautów, wynika z badania gemiusTraffic. Poza tym kampania reklamowa AdWords to dość prosty sposób na dotarcie do odbiorców.

Zasady działania wyszukiwarki wydają się oczywiste – ludzie wpisując frazę tym samym zadają pytanie, a Google przedstawia odpowiedzi, możliwie jak najbardziej precyzyjne. Przy tworzeniu kampanii ważne jest stawianie się w roli tych poszukujących pewnych informacji, produktów i prezentowanie internautom odpowiedzi na ich pytania. Słowa kluczowe są ważne, ale to jedynie połowa sukcesu. W pełni skuteczna kampania AdWords powinna zawierać zarówno słowa klucze, jak i najpopularniejsze zapytania.

Nie należy jednak zapominać, że równie ważna jest strona docelowa, do której kierowani są internauci. Jeśli jest mało atrakcyjna, mało użyteczna i niedopasowana do zapytania, oczekiwań odbiorców i aktualnych trendów, bardzo wysoki będzie współczynnik odrzuceń. Mimo skutecznej kampanii AdWords, konwersja będzie bardzo niska.

Dopiero uwzględnienie tych wszystkich czynników zapewnia nam generowanie satysfakcjonującej konwersji.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok