Platforma eCommerce B2B i B2C dla lidera branży dziecięcej - GRUPY IKS2
100% zamówień do Grupy IKS2 trafia przez system eCommerce B2B. Podnosi to rangę znaczenia stabilności i wysokiej dostępności systemu zamówień B2B.
Grupa IKS2 jest jednym z liderów na rynku artykułów dziecięcych w Polsce. IKS2 rozpoczęła swoją działalność w 1991 roku jako firma rodzinna. Dziś rozrosła się do kilkudziesięciu specjalistów, ekspertów i młodych entuzjastów, których doświadczenie, pasja i zaangażowanie przekładają się na sukces firmy.
Platforma B2B/B2C Grupy IKS2
O firmie IKS2
Portfolio produktowe Grupy IKS2 składa się z szerokiego asortymentu światowych marek artykułów dla dzieci. Natomiast od 2009 roku firma systematycznie rozwija ofertę marek własnych. Stawiając na połączenie dobrych cen z wysoką jakością, w krótkim czasie firma stworzyła jedne z najbardziej rozpoznawalnych marek dziecięcych: Caretero, Toyz, Camini i Sensillo. Firma zaopatruje hurtownie artykułów dziecięcych, sklepy stacjonarne i internetowe na terenie całej Polski oraz Europy, w tym m.in. w: Czechach, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Rosji, Hiszpanii, Norwegii, Finlandii, na Węgrzech, Ukrainie, we Włoszech i w wielu innych krajach.
W związku z dalszym, dynamicznym rozwojem firmy, Grupa IKS2 podjęła decyzję o wdrożeniu systemu e-commerce B2B nowej generacji. Po skrupulatnej analizie dostępnych rozwiązań na polskim rynku, IKS2 wybrało rozwiązanie 2ClickShop, które spełniało wszystkie stawiane przed platformą oczekiwania oraz gwarantowało wsparcie posprzedażowe doświadczonego zespołu dostawcy rozwiązania. W celu weryfikacji doświadczenia firma IKS2, na etapie wyboru dostawcy, przeprowadziła badanie zadowolenia klientów.
Platforma eCommerce skierowana jest dla dwóch grup klientów IKS2
Jedna grupa to klienci hurtowi dla których udostępniony został system zamówień B2B w trzech wersjach językowych (PL, EN, DE) oraz obsługą wielowalutowości (PLN, EUR). Druga natomiast to klienci indywidualni, dla których został udostępniony sklep internetowy z markami własnymi Grupy IKS2.
Sklep internetowy jak i platforma B2B posiadają wspólny panel administracyjny umożliwiający zarządzanie treścią, zamówieniami, reklamacjami oraz bazą produktową obu witryn, poprzez wewnętrzny system PIM (Product Information Management), będący integralną częścią platformy 2ClickShop.
Integracja z Comarch ERP XL w czasie rzeczywistym
Platforma została zintegrowana z systemem Comarch ERP XL poprzez 2Click Real-Time Data Exchange w zakresie wymiany danych klientów, opiekunów handlowych, zamówień, rozliczeń, dokumentów sprzedaży, cenników klientów, stanów magazynowych, terminów dostępności i parametrów logistycznych oraz informacji produktowych.
Pełna zgodność ze standardem WCAG 2.0
Platforma została w pełni dostosowana do potrzeb użytkowników niepełnosprawnych, w tym do osób niewidomych i słabowidzących, głuchych i niedosłyszących, nadwrażliwych na światło oraz osób starszych.
Dodatkowo platforma jest w pełni dostępna na urządzeniach mobilnych poprzez wdrożenie technologii Responsive Web Design.
Optymalizacja procesów handlowych i windykacji
Dotychczas ze względu na brak odpowiednich narzędzi, każde nowe zamówienie klienta wymagało konsultacji pracownika działu handlowego z działem finansowym w celu potwierdzenia statusu rozliczeń klienta i dostępnego limitu kupieckiego. Obecne rozwiązanie ze względu na integrację z Comarch ERP XL w m.in. zakresie danych o rozliczeniach klientów, pozwala na automatyczne procesowanie zamówień. Aktualnie w systemie B2B dostarczonym przez 2ClickShop, pracownicy działu handlowego mają pełen wgląd w historię rozliczeń, wysokości wykorzystanego limitu kupieckiego i bieżący stan należności swoich klientów. Natomiast klienci, oprócz łatwego dostępu do informacji w panelu B2B o swoich rozliczonych i nierozliczonych fakturach, otrzymują automatyczne powiadomienia o przeterminowanych płatnościach. Umożliwiło to firmie IKS2 skrócenie czasu uregulowania należności przez klientów i zwiększenie skuteczności egzekwowania zaległych zobowiązań.
Automatyzacja procesów:
- Składanie i obsługa zamówień
- Obsługa reklamacji i zwrotów
- Zarządzanie należnościami i windykacją
- Zarządzanie bazą produktową
- Wysyłka i tworzenie newsletterów produktowych
Inne wybrane funkcjonalności systemu eCommerce IKS2:
- Automatyczny podział zamówienia, a tym samym procesu logistycznego dla zamówień zawierających towary z różnych magazynów
- Przypisanie opiekuna handlowego do klientów
- Zapisywanie wielu list zakupowych przez klientów
- Tworzenie indywidualnej polityki cenowej
- Obsługa reklamacji klientów końcowych
- Zarządzanie w jednym panelu bazą produktową w dwóch kanałach sprzedaży B2B/B2C
- Wnioskowanie i przyznawanie kredytów kupieckich
- Podgląd i pobieranie faktur PDF
- Szybkie zamówienia poprzez integrację koszyka z wewnetrzną wyszukiwarką i import plików
- Wyszukiwanie z systemem podpowiedzi
Integralne części platformy e-commerce IKS2:
- Panel klienta systemu B2B
- Mobilny panel handlowca
- Blog/poradnik w sklepie