dpCraft - kreatywny sklep internetowy
dpCraft to marka należąca do firmy Dalprint Sp. z o.o. sp. k. Firma od 10 lat skupia się na branży kreatywnej. Marka DpCraft obejmuje produkty do scrapbookingu, cardmakingu, quillingu, decoupage, home decor czy tworzenia ozdobnych elementów garderoby oraz artykuły kreatywne i edukacyjne dla dzieci.
Dotychczas firma nie prowadziła sprzedaży detalicznej, a jedynie skupiała się na rynku B2B. Obserwując rozwój rynku e-commerce i dostrzegając dynamikę handlu detalicznego w internecie postanowiła poszerzyć swoją sprzedaż o ten kanał dystrybucji. Na bazie dokładnej analizy rynku oraz potrzeb Klienta wspólnie wypracowaliśmy rozwiązanie.
Responsywność - wyzwanie przy koncepcji i kreacji
Głównym założeniem kreacji, była realizacja nowoczesnego sklepu w standardzie Responsive Web Design, aby umożliwić wygodne korzystanie poprzez urządzenia mobilne. Wyzwaniem przy realizacji, ze względu na specyfikę branży „craftowej” była koncepcja wizualizacji oraz kreacji, na który został położony ogromny nacisk. Została ona dopracowana w każdym nawet najmniejszym szczególe.
Widok kategorii
„Jesteśmy dumni z efektu jaki został osiągnięty. W efekcie wdrożyliśmy serwis w pełni spójny z charakterem branży, podkreślający walory estetyczne i atrakcyjność oferowanych produktów. Sandra Czerniak
Dwustronna integracja sklepu z systemem ERP - Comarch CDN XL
Oprogramowanie sklepu dpCraft zostało zintegrowane z systemem klasy ERP – Comarch CDN XL poprzez 2Click Real-Time Exchange Data. Dzięki przeprowadzonej integracji osiągnęliśmy pełną automatyzację procesów i usprawniono obsługę sklepu internetowego. Wdrożone rozwiązanie zapewnia bieżącą kontrolę nad stanami magazynowymi, rezerwacjami w systemie ERP, cenami i dostępnością produktów. Ponadto realizuje wymianę danych dotyczącą zamówień oraz Klientów z dodatkowych kanałów sprzedaży. Z poziomu ERP kontrolowana jest też widoczność produktów w sklepie, nowości i rezerwacje.
Strona główna na tablecie
Sprzedaż przez inspiracje
Produkty DpCraft, a tym bardziej to co można z nich stworzyć, są miłe dla oka – ładne i poza funkcją rozwijania kreatywnych umiejętności mogą stanowić element dekoracyjny. Dlatego firma ma swój własny zespół projektantów, który między innymi tworzy przeróżne inspiracje i przykłady zastosowania oferowanych produktów. To element, którym z pewnością warto się pochwalić i przyciągnąć Klienta, dlatego w sklepie internetowym inspiracje stanowią jeden z głównych obszarów – na równi z produktami. Każdy produkt osobno nie jest tak atrakcyjny, jak kilka dopasowanych do siebie i połączonych w jedną całość. W dodatku zainteresowany daną inspiracją, nie musi szukać w sklepie poszczególnych produktów, tylko jednym kliknięciem może dodać do koszyka wszystkie produkty niezbędne do jej wykonania.
Dodatkowo, aby zapewnić wsparcie i doradztwo w serwisie umieściliśmy tutoriale w postaci graficznej, jak również filmy instruktażowe. Wszystkie powyższe elementy stanowią bardzo dużą wartość dodaną, ponieważ Klient otrzymuje nie tylko sam produkt, za który płaci, ale również szereg wskazówek, inspiracji, ciekawych pomysłów i gotowych rozwiązań.
Blog inspiracyjny DpCraft zintegrowany ze sklepem
W celu wzmocnienia działań e-marketingowych opracowaliśmy i wdrożyliśmy również bloga dla tej marki. Jest on w pełni spójny ze sklepem internetowym i stanowi jego nieodłączny element. Najnowsze wpisy na blogu są automatycznie widoczne w sklepie, dzięki czemu Klient dokonujący zakupów ma do dyspozycji kolejne źródło inspiracji, porad i innych wartościowych treści oraz przykuwających wzrok zdjęć.
Dodatkowe funkcjonalności i integracje
Newsletter - komunikacja z klientami oraz subskrybentami odbywa się przez zaimplementowany system mailingowy 2ClickNews w platformie 2ClickShop oparty o dedykowane szablony graficzne. System umożliwia szczegółowe raportowanie skuteczności przeprowadzanych kampanii między innymi raportuje klikalność, ilość otwarć oraz konwersję. Wszystko odbywa się w obrębie jednej platformy sklepu internetowego.
Kupony rabatowe - to kolejna zaawansowana funkcjonalność, która działa w wielu wariantach założeń, automatyzując działania marketingowo-sprzedażowe. Zastosowany moduł kodów rabatowych pozwala na elastyczne generowanie dla określonych grup produktowych, producentów z określeniem czasu ich ważności czy krotności użycia. Automatycznie generowane kupony przyjmują postać procentową lub kwotową, mogą być dystrybuowane automatyczne np. premiując zapisanie do newslettera oraz eksportowane do zewnętrznego pliku csv lub pdf.
Promocje czasowe - w celu pobudzenia emocji Klienta umożliwiliśmy wprowadzenie promocji czasowych czy też zapowiedzi poprzez określenie terminu, w którym dana nowość pojawi się w sprzedaży.
Integracja z API Google Analytics – integracja z narzędziem do analizy statystyk, udostępniona w panelu administracyjnym sklepu 2ClickShop umożliwia raportowanie danych w czasie rzeczywistym w jednym panelu. Dane przenikają z zewnętrznego narzędzia raportującego. Zestawienia danych sprzedażowych sklepu z danymi Google Analytics daje rzeczywisty obraz skuteczności i opłacalności poszczególnych akcji czy kampanii reklamowych w jednym miejscu. Funkcjonalność znacząco skraca, upraszcza proces analityczno-decyzyjny. Daje to dostęp do kolejnych raportów, w tym realnych konwersji oraz statystyk e-commerce.
Raportowanie Google Analytics w 2ClickShop
Stworzyliśmy sklep szyty na miarę oczekiwań Klienta, w pełni odpowiadający aktualnym standardom w e-commerce. Silny nacisk na warstwę wizualną oraz spersonalizowane funkcjonalności spowodowały, że sklep jest nie tylko niezwykle intuicyjny, dostosowany do potrzeb organizacyjnych firmy, ale również przyjemny dla oka. Integracja sklepu z systemem ERP optymalizuje procesy sprzedaży, a zastosowanie technologii RWD ułatwia procesy zakupowe z urządzeń mobilnych. Wykorzystując szeroki wachlarz narzędzi marketingowych tj. blog czy moduł, inspiracje zostały zaprezentowane zastosowania produktów na przykładach DIY, a np. promocje czasowe czy też kupony rabatowe podkreślają atrakcyjność oferty.
Sklep dostępny pod adresem: http://www.dpcraft.pl/