Badanie Gemius i PayPal: darmowy zwrot towarów zachęca 83% Polaków do zakupów w sieci!
Zwyczaje zakupowe Polaków to temat, który warto śledzić uważnie. Jeden z naszych partnerów, PayPal, postanowił przyjrzeć im się bliżej.
Z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie PayPal wynika, że polski e-konsument w 2014 nie tylko coraz częściej kupuje (40% z nas dokonuje 1-2 zakupów w sieci raz na 2-3 miesiące, a 20% kupuje częściej niż raz miesięcznie), lecz także oswoił się już z tą formą zakupów i nauczył się czerpać z niej korzyści. Jednak aby kupować jeszcze chętniej, potrzebuje większego poczucia bezpieczeństwa oraz światowych standardów.
Jednym z nich jest możliwość bezpłatnego zwrotu towaru. Mając zapewnioną taką opcję, zdecydowana większość, bo aż 83% respondentów badania, rozważyłaby kupowanie więcej online. W obliczu faktu, że same koszty przesyłki przedmiotu są w stanie zniechęcić do zakupu 43% z nas, odciążenie kupujących w kwestii kosztów zwrotu towaru wydaje się sprawą kluczową.
Warto pamiętać, że możliwość bezpłatnego zwrotu to nie tylko ukłon w stronę e-konsumenta, ale kolejna okazja dla sprzedawców, by zebrać informacje zwrotne na temat jego doświadczenia zakupowego. Wszystkie decyzje kupującego, także to, że coś nie spełnia jego oczekiwań, to wskazówki, jak poprawić ofertę sklepu.
Cieszy więc fakt, że PayPal wprowadził w Europie Środkowo-Wschodniej, a więc także w Polsce, zwrot kosztów odesłania kupionego przedmiotu. Każdy, kto kupi produkt za pomocą PayPal, może odesłać go, zatrzymać dowód wysłania i otrzymać zwrot kosztów przesyłki – nieważne, czy kupił go od polskiego czy zagranicznego sprzedawcy, oraz bez względu na powód. Dzięki temu kupujący są chronieni w trakcie całego procesu zakupowego, a ich satysfakcja z transakcji wzrasta.
Cała infografika:
Badanie Gemius przeprowadzono na zlecenie PayPal we wrześniu 2014 w Polsce, na Wegrzech i w Czechach. Badanie zostało zrealizowane za pomocą internetowych wywiadów kwestionariuszowych (metoda CAWI) wśród 1200 internautów 18+, którzy w ciagu ostatniego roku przynajmniej raz dokonali zakupu produktu przez internet. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich, węgierskich i czeskich internautów pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.
Bliższe informacje o zwrocie kosztów odesłania przedmiotu PayPal znajdziesz na stronach: https://www.paypal.pl/zwroty/ (dla Polski), oraz: https://www.paypal.eu/returns/ (dla reszty Europy Środkowo-Wschodniej)
PayPal to globalna platforma, pozwalającą użytkownikom na 203 rynkach otrzymywać płatności w ponad 100 walutach, wypłacać na rachunki bankowe w 57 walutach i utrzymywać saldo na kontach PayPal w 26 walutach. PayPal daje użytkownikom możliwość wysyłania pieniędzy bez udostępniania danych finansowych innym, oferując zarazem swobodę wyboru formy płatności: z salda konta PayPal, kartą kredytową, a także z rachunku bankowego. 157 milionów aktywnych użytkowników dokonuje każdego dnia niemal 10 milionów płatności.
Poznaj bliżej PayPal na stronach: www.paypal.com i www.paypal-media.com, w mediach społecznościowych: Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn i na blogu: PayPal-Forward.
----------
Więcej o zwyczajach konsumenckich Polaków, a konkretnie tych używających urządzeń mobilnych, dowiesz się z innego raportu PayPal oraz Ipsos na temat e-commerce oraz m-commerce.