Cross-selling, up-selling a koszykowe akcje promocyjne. - Jak zwiększyć wartość koszyka klienta B2B?
Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży online, powinieneś znać dwie niezawodne techniki sprzedażowe pozwalające na podbicie wartości koszyka Twojego klienta biznesowego - cross- i up-selling. Wykorzystanie ich w praktyce, wbrew pozorom, jest niezwykle łatwe, szczególnie gdy użyjesz do tego modułu koszykowych akcji promocyjnych od 2ClickShop Cloud. Jak wykorzystać pełen potencjał cross- i up-sellingu, aby klient chciał dołożyć do koszyka dodatkowe produkty i tym samym zwiększyć jego wartość?
Cross- i up-selling, co to jest?
Cross-selling, czyli wybór komplementarnej oferty, to nic innego, jak zaproponowanie klientowi sprzedaży dodatkowego produktu lub usługi. Z metodami cross-sellingu spotykamy się praktycznie codziennie, ale nie zdajemy sobie z tego sprawy. Metody sprzedaży krzyżowej spotkamy chociażby korzystając z kiosków samoobsługowych w barach szybkiej obsługi znanych marek czy w sieciach drogeryjnych. Stosowanie sprzedaży wiązanej w sektorze B2B, może być trochę bardziej skomplikowane. - Jeżeli mówimy o powiązaniu głównego produktu z innym i podniesieniu kwoty transakcji, dobrym pomysłem jest jego uzależnienie użytecznościowe np. od dodatkowego osprzętu. Jeżeli klient dodał do koszyka dany produkt, system wyświetli mu propozycję dobrania niezbędnych dodatków - często w korzystnej cenie promocyjnej.
Podobnie działa up-selling - jego zadaniem jest zwiększenie przychodu samej transakcji. Cross-selling uwzględniał dodatkowe produkty dopasowane do upodobań i zainteresowań klienta, tutaj za to celem jest zwiększenie wartości poprzez zaproponowanie lepszej oferty w porównaniu do tej wybranej już wcześniej przez klienta. Zazwyczaj taka propozycja pojawia się tuż przed finalizacją zakupu. Up-selling obejmuje też sprzedaż produktów w zestawach, czy zakupów zbiorczych.
Koszykowe akcje promocyjne - niezawodne wsparcie sprzedaży
Jedną z ciekawszych form tworzenia promocji w platformie e-Commerce B2B od 2ClickShop Cloud są tzw. koszykowe akcje promocyjne, czyli prezentowanie specjalnych ofert w sytuacji, gdy klient wykona określone działanie. Komunikat o promocji może wyświetlać się zarówno podczas finalizacji zakupu, z pozycji koszyka, ale też wcześniej, już na etapie wyboru produktu w karcie produktowej. To odpowiedź na wcześniej wspomniane techniki cross- i up-sellingu, udostępnione w przystępnym, intuicyjnym panelu, pozwalają na łatwe zarządzanie promocjami. W takiej sytuacji kupującemu natychmiast po dodaniu produktu do koszyka wyświetlana jest informacja o tym, że określone produkty może kupić teraz w promocyjnych cenach lub wybrać jeden z prezentowanych gratisów. Moduł umożliwia również dynamiczne dostosowywanie promocji w zależności od dodanych produktów do koszyka lub jego wartości.
Dobre praktyki akcji promocyjnych
Istnieje kilka dobrych, ponadczasowych praktyk, które warto mieć na uwadze tworząc akcje promocyjne. Wspominaliśmy o nich już wcześniej na naszym blogu, a zaliczyć do nich można 4 kroki:
-
Wykluczenie nadużyć
Ustal, ile razy użytkownik może skorzystać z danej promocji.
-
Ustawienie aktywacji promocji
Ustal próg aktywacji promocji, czyli moment, w którym użytkownik będzie mógł z niej skorzystać.
-
Ustawienie czasu promocji
Zadecyduj, czy promocja uruchomiona zostanie automatycznie, czy manualnie, a następnie zaplanuj jej początek i koniec.
-
Testy
Przed uruchomieniem wykonaj test stworzonej akcji promocyjnej. Zwróć szczególną uwagę na promocje wyświetlane po dodaniu produktu do koszyka.
Kluczem do sukcesu sprzedaży B2B jest dobre zarządzanie promocjami
Dzięki panelowi administracyjnemu platformy e-Commerce B2B od 2ClickShop Cloud możesz zaplanować swoje promocje na kilka sposobów, a dodanie promocji dedykowanej konkretnej grupie produktów zajmie tylko kilka kliknięć. Ciekawym udogodnieniem, z którego najczęściej korzystają nasi klienci zajmujący się sprzedażą B2B, jest moduł promocji koszykowych, dzięki któremu możesz dodać gratisowe produkty w zależności od wielkości złożonego zamówienia. Ustawienia można dostosować także do dostaw, aby obniżyć koszty lub zapewnić darmowy dowóz.
Każda akcja ma ustaloną strukturę i opcje. Konfiguracja jest niezwykle łatwa i polega na dodaniu reguły. Następnie w jej obrębie możesz określić warunki i wynikający z nich benefit. Reguł może powstać kilka w obrębie jednej akcji promocyjnej - robi się to, aby zróżnicować benefity dla coraz to wyższych progów zakupowych. Co istotne, nie musisz określać warunków. Wtedy zostaje określona prosta akcja promocyjna, która wyznaczona jest np. na dany termin, dzień, godzinę i obejmuje rabat na dany asortyment lub darmową dostawę.
Przed uruchomieniem wykonaj test stworzonej akcji promocyjnej. Zwróć szczególną uwagę na promocje wyświetlane po dodaniu produktu do koszyka.
POZNAJ DOBRE PRAKTYKI PRZY TWORZENIU AKCJI PROMOCYJNYCH
Nie pozwól, żeby klient porzucił koszyk - down-selling
Gdy klient chce porzucić zamówienie, skuteczny okazać się może down-selling, którego zadaniem jest nakłonienie do zmiany decyzji. Down-selling sprawdza się, gdy kupujący porzuca koszyk ze względu na np. cenę zamówienia, wtedy system proponuje podobny produkt, o podobnych walorach i specyfikacji, ale tańszy. Dobrze, gdy pojawiający się komunikat o tańszych, alternatywnych produktach uwzględnia kilka opcji wyboru.
Cross- i up-selling to skuteczne metody sprzedaży, które dzięki modułowi koszykowych akcji promocyjnych od 2ClickShop Cloud, niezwykle ułatwia proces dodawania i zarządzania produktami. Bogata forma customizacji promocji, umożliwiająca dynamiczny dobór promocji do wartości zamówienia, możliwość dodania gratisowych produktów do koszyka, dostosowanie promocji do określonej grupy produktowej czy klienckiej, zapewnia kompleksową obsługę każdej akcji promocyjnej. Zwiększa również współczynnik konwersji i wznosi sprzedaż na zupełnie nowy, wyższy poziom. Jednocześnie ciągle dbając o najwyższy standard doświadczeń zakupowych klientów B2B.
Chciałbyś dowiedzieć się więcej o możliwościach platformy e-Commerce B2B od 2ClickShop Cloud? - wypełnij formularz kontaktowy i umów się na bezpłatną konsultację.