Active Company – Lider z branży wyposażenia gastronomii wdrożył platformę B2B
Firma Active Company to marka obecna na rynku od prawie 20 lat. Pomimo różnych uwarunkowań rynkowych i zmian trendów firma z niewielkiego Okuniewa na Mazowszu jest jedną z czołowych firm na rynku sprzedaży profesjonalnego wyposażenia gastronomii.
Czas startu firmy, 1998 rok, to okres, kiedy Internet w Polsce raczkował. Sieć dla wielu była czymś futurystycznym, nierealnym, a powszechny dostęp do Internetu nastał około 7 lat później. Active Company czujnie monitorowała to, co dzieje się na polskim rynku internetowym, łącznie z początkującym e-commerce, posiadała również własną witrynę internetową, co w tamtym okresie stawiało firmę wysoko w porównaniu z konkurencją i budowało jej prestiż. To jednak nie wystarczyło, aby sprostać wyzwaniom i ambicjom.
Osoby z szeroko pojętej branży internetowej doskonale wiedzą, jak na przestrzeni ostatnich lat, rozwinął i wciąż rozwija się rynek e-commerce w Polsce. Firmy, których kanałem sprzedaży jest Internet, chcąc się rozwijać mają niejako wpisane w swoje wytyczne uważne śledzenie tego, co dzieje się na rynku, jak i wdrażanie tych najważniejszych trendów. Jeszcze bardziej dotyczy to marki Active Company – firmy, która świadczy usługi przede wszystkim dla klientów biznesowych, gdzie wiodącą gałęzią działań jest sektor HoReCa (hotele, restauracje, catering), który w Active Company jest obsługiwany kompleksowo.
Platforma B2B w wersji responsywnej
Active Company zapewnia kompleksową obsługę - od projektu technologicznego do zainstalowania sprzętu i przeszkolenia obsługi. Mało profesjonalna witryna internetowa w przypadku takiej marki jest jak przysłowiowy gwóźdź do trumny.
Badamy opinie klientów, sami dużo analizujemy, stawiamy sobie wysoko poprzeczkę. Biorąc pod uwagę fakt oczekiwań klientów, którzy niezwłocznie po pomiarach i rozmowach oczekują dobrej oferty oraz stałego i pełnego dostępu do produktów z poziomu systemu B2B, stanęliśmy przed nie lada wyzwaniemTomasz Walendowicz
Jak agencja sprostała wyzwaniom Active Company
Zespół powołany przez zarząd Active Company przez długi czas analizował rynek pod kątem wyboru odpowiedniego oprogramowania oraz agencji, która będzie w stanie wykonać wdrożenie systemu, którego baza obejmuje kilkanaście tysięcy produktów. O tym jak przebiegał wybór mówi Tomasz Walendowicz, przedstawiciel spółki:
Wybór był bardzo trudny, na rynku występuje duże zróżnicowanie pomiędzy jakością rozwiązań oraz ich ceną. Trudnym zadaniem jest znaleźć zaawansowane oprogramowanie, które sprosta określonym zadaniom i jednocześnie nie będzie wymagało potężnego dofinansowania. Zdecydowaliśmy się na system 2ClickShop wdrażany kompleksowo przez Agencję Interaktywną Trol InterMedia ocenia T. Walendowicz.
Zadania, jakie przedstawiciele Active Company postawili ekipie Trol Intermedia:
- Połączenie dużej ilości informacji znajdującej się przy produktach z bazą kilkunastu tysięcy kodów produktowych,
- Podział kodów produktowych, dzieląc je na poszczególnych czołowych producentów dla rynku gastronomicznego,
- Zbudowanie platformy, którą wesprze zespół Active Company w obsłudze klienta biznesowego.
Całość prac to wstępne analizy potrzeb, ustalenie zakresu obowiązków, konsultacje, wreszcie analiza przedwdrożeniowa, makietowanie, kreacja, wdrożenie narzędzi oraz analiza powdrożeniowa. Na podstawie wskazanych wyżej zadań, w analizie przedwdrożeniowej znalazły się następujące propozycje:
- Intuicyjna nawigacja serwisu i katalogu produktów,
- Zaawansowane filtry w technologii „ajax” umożliwiające błyskawiczne dotarcie do poszukiwanej grupy produktów w kategorii,
- Bezpośredni podział na producentów,
- Możliwość elastycznego rabatowania produktów w systemie B2B dla poszczególnych partnerów handlowych w zakresie określonych kategorii lub wybranych producentów,
- Zaawansowany system ofertownika umożliwiający przygotowanie oferty na bazie produktów znajdujących się w bazie platformy z generowaniem do pdf na różnych szablonach graficznych.
Proces realizacji platformy: makietowanie i kreacja, kodowanie, wdrożenie
Podzieliliśmy cały proces na następujące etapy: opracowanie projektu funkcjonalnego, makietowanie, kreacja, kodowanie, wdrożenie oprogramowania oraz testy powdrożeniowe. Pozwoliło nam to na konsekwentne wdrożenie narzędzi. Oczywiście nasz klient w Active Company był na bieżąco informowany o pracach, łącznie z wglądem do aktualnego stanu faktycznego - opowiada Maciej Synoradzki, przedstawiciel Trol InterMedia odpowiedzialny za współpracę z Active Company.
Zaangażowanie obu stron projektu
W projekt zaangażowany był też dział handlowy Active Company. Pracownicy firmy opracowali katalog produktów zawierający kompleksową ofertę kluczowych producentów z branży gastronomicznej umożliwiający stworzenie generatora ofert.
Reszta obowiązków to praca zespołu Trol InterMedia.
Mając na uwadze zapotrzebowanie spółki Active Company, celem efektywnego wykorzystania zasobów magazynowych, zostały zaangażowane dodatkowe kanały sprzedaży. Dziś – po działaniach przeprowadzonych przez Trol InterMedia - bezpośrednio z systemu B2B możliwe jest:
- Zarządzanie aukcjami oraz transakcjami Allegro w panelu sklepu - wystawienie automatyczne produktów na platformie aukcyjnej Allegro, importowanie transakcji do panelu. Dzięki czemu klient nie musi logować się do panelu Allegro, aby wystawić i kontrolować aukcje czy obsłużyć transakcje.
- Realizacja zamówień partnerów handlowych w systemie z uwzględnieniem polityki rabatowej,
- Innowacyjne rozwiązanie zamówień telefonicznych dla użytkowników, których zainteresowały konkretne produkty i chcieliby dodatkowo skorzystać z porady ekspertów odpowiadających za fachowy dobór urządzeń dla gastronomii, jednocześnie składając zamówienie telefonicznie u konsultanta.
Mocno widoczne efekty
Najlepiej odczucia po wprowadzonych zmianach oddają słowa Marcina Dyrdy z Active Company: Jeszcze pół roku temu przygotowanie zaawansowanej oferty na poziomie kilkuset indeksów zajmowało kilka godzin wytężonej pracy, dziś taką samą ofertę na bazie produktów z systemu B2B jesteśmy w stanie przygotować w 15 minut. W przypadku pozytywnej decyzji klienta całą ofertę możemy zmienić w zamówienie jednym kliknięciem w systemie.ocenia M. Dyrda
Automatyzacja procesu przygotowania i generowania oferty
Przykładowa oferta wygenerowana z systemu B2B Active Company
Obsługa klientów na najwyższym poziomie
Obecny system B2B, dzięki automatyzacji obsługi procesów zapytań, ofert oraz zamówień daje nam możliwość obsługi partnerów na zdecydowanie wyższym poziomie. Wybór dedykowanego rozwiązania 2clickB2B w połączeniu z zaangażowaniem zespołu zarówno po naszej stronie jak i zespołu Trol InterMedia doprowadził do wspólnego sukcesu i zadowolenia z wdrożenia dodaje Tomasz Walendowicz
System dostępny jest pod adresem: http://www.active-company.pl/