28 / 11 / 2014

5 KREATYWNYCH SPOSOBÓW NA PROMOCJĘ SKLEPU

Promocja sklepu online to wyzwanie. Do dyspozycji mamy klasyczne narzędzia marketingowe, takie jak np. AdWords, reklamy outdoorowe, spoty w telewizji czy radio... i tak dalej.

Ale to nie o nich będzie ten wpis. Dziś będzie o tym, jak wpuścić do swojego e-sklepu powiew świeżości i przykuć uwagę potencjalnego klienta za pomocą bardziej niestandardowych działań. Oto 5 kreatywnych sposobów na to, by Twój sklep internetowy rósł w siłę.

1. POSTAW NA ANIMACJĘ!

Niech na Twojej stronie coś się dzieje – ruch przykuwa uwagę bardziej niż statyczna grafika. Wystarczy, że stworzysz kilka prawie identycznych banerów, różniących się jednym lub kilkoma elementami, a następnie ustawisz, by zmieniały się bardzo szybko. Odwiedzający na pewno nie przegapi tego, co masz mu do powiedzenia.

Jak podoba Ci się baner na stronie głównej sklepu Westelm?

2. ZAŁÓŻ BLOGA 

O czym pisać? O tym, co bliskie sercu Twoim klientom. Pisz o trendach, twórz własny, miły dla oka content (np. krótkie wideo tutoriale czy tablice inspiracji, np. zestaw ubrań i dodatków na określoną okazję), rozbawiaj i rób to regularnie. Twoi klienci oderwą się na chwilę od rzeczywistości, a Ty w nienachalny sposób zareklamujesz swoje produkty.

3. BĄDŹ TAM, GDZIE NIKT SIĘ CIEBIE NIE SPODZIEWA

Wydaje Ci się, że media społecznościowe nie są dla Ciebie? Skąd ten pomysł? Przełamuj stereotypy! Konkurs na niekonwencjonalne użycie grabi, czy selfie z wężem ogrodowym w tle nie tylko rozbawi, ale także będzie miłą odskocznią od sztampowych akcji. Może stworzysz wyrazistego i dowcipnego brand hero, który będzie „w Twoim imieniu” komunikował się z fanami marki? Użyj wyobraźni. Cel: zapaść w pamięć!

4. UMIEŚĆ LINK LUB KOD QR NA TORBACH/PUDEŁKACH

Koszt nie jest duży, a potencjał marketingowy ogromny. Link lub kod może kierować do strony głównej sklepu, możesz też pokusić się o specjalną ofertę dla klientów. Jeśli skierujesz ich na specjalny landing page informujący o specjalnej promocji, nie tylko pozyskasz ich lojalność i zachęcisz ich do regularnego kupowania, lecz także umocnisz pozytywny wizerunek marki.

5. DOŁĄCZAJ KUPONY DO PACZEK

Mała rzecz, a cieszy. Wydrukowany kupon nadal działa lepiej na wyobraźnię niektórych kupujących i sprawia wrażenie bardziej godnego zaufania. Jeśli dodatkowo dodasz do niego imię kupującego, poczuje się on wyjątkowo doceniony. Przygotuj prosty wzór kuponu z miejscem na wstawienie imienia oraz wysokość zniżki… a potem tylko drukuj i wysyłaj. Koszt i nakład czasu nie jest duży, a efekt z pewnością Cię zaskoczy.

A Wy, do jakich niestandardowych działań uciekacie się w promocji swojego sklepu?

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej