5 KREATYWNYCH SPOSOBÓW NA PROMOCJĘ SKLEPU
Promocja sklepu online to wyzwanie. Do dyspozycji mamy klasyczne narzędzia marketingowe, takie jak np. AdWords, reklamy outdoorowe, spoty w telewizji czy radio... i tak dalej.
Ale to nie o nich będzie ten wpis. Dziś będzie o tym, jak wpuścić do swojego e-sklepu powiew świeżości i przykuć uwagę potencjalnego klienta za pomocą bardziej niestandardowych działań. Oto 5 kreatywnych sposobów na to, by Twój sklep internetowy rósł w siłę.
1. POSTAW NA ANIMACJĘ!
Niech na Twojej stronie coś się dzieje – ruch przykuwa uwagę bardziej niż statyczna grafika. Wystarczy, że stworzysz kilka prawie identycznych banerów, różniących się jednym lub kilkoma elementami, a następnie ustawisz, by zmieniały się bardzo szybko. Odwiedzający na pewno nie przegapi tego, co masz mu do powiedzenia.
Jak podoba Ci się baner na stronie głównej sklepu Westelm?
2. ZAŁÓŻ BLOGA
O czym pisać? O tym, co bliskie sercu Twoim klientom. Pisz o trendach, twórz własny, miły dla oka content (np. krótkie wideo tutoriale czy tablice inspiracji, np. zestaw ubrań i dodatków na określoną okazję), rozbawiaj i rób to regularnie. Twoi klienci oderwą się na chwilę od rzeczywistości, a Ty w nienachalny sposób zareklamujesz swoje produkty.
3. BĄDŹ TAM, GDZIE NIKT SIĘ CIEBIE NIE SPODZIEWA
Wydaje Ci się, że media społecznościowe nie są dla Ciebie? Skąd ten pomysł? Przełamuj stereotypy! Konkurs na niekonwencjonalne użycie grabi, czy selfie z wężem ogrodowym w tle nie tylko rozbawi, ale także będzie miłą odskocznią od sztampowych akcji. Może stworzysz wyrazistego i dowcipnego brand hero, który będzie „w Twoim imieniu” komunikował się z fanami marki? Użyj wyobraźni. Cel: zapaść w pamięć!
4. UMIEŚĆ LINK LUB KOD QR NA TORBACH/PUDEŁKACH
Koszt nie jest duży, a potencjał marketingowy ogromny. Link lub kod może kierować do strony głównej sklepu, możesz też pokusić się o specjalną ofertę dla klientów. Jeśli skierujesz ich na specjalny landing page informujący o specjalnej promocji, nie tylko pozyskasz ich lojalność i zachęcisz ich do regularnego kupowania, lecz także umocnisz pozytywny wizerunek marki.
5. DOŁĄCZAJ KUPONY DO PACZEK
Mała rzecz, a cieszy. Wydrukowany kupon nadal działa lepiej na wyobraźnię niektórych kupujących i sprawia wrażenie bardziej godnego zaufania. Jeśli dodatkowo dodasz do niego imię kupującego, poczuje się on wyjątkowo doceniony. Przygotuj prosty wzór kuponu z miejscem na wstawienie imienia oraz wysokość zniżki… a potem tylko drukuj i wysyłaj. Koszt i nakład czasu nie jest duży, a efekt z pewnością Cię zaskoczy.
A Wy, do jakich niestandardowych działań uciekacie się w promocji swojego sklepu?