22 / 07 / 2015

Responsywna strona internetowa - wakacyjny must have!

Pamiętacie czasy, kiedy jadąc na urlop trzeba było zabrać ze sobą ciężkiego laptopa żeby raz na kilka dni odebrać pocztę lub sprawdzić najbardziej potrzebne informacje?

Ci którzy go nie mieli, poszukiwali kafejek internetowych lub hotelowych komputerów. Obecnie, w erze mobile, zdecydowana większość posiada telefony albo tablety z dostępem do internetu. Powszechne korzystanie z takich urządzeń wymaga od właścicieli firm i sklepów internetowych wprowadzenia stron mobilnych.

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” laptop nadal przoduje jeśli chodzi o e-zakupy, jednak już 37% użytkowników kupiło coś przez smartfona, a 24% z tabletu. Bardzo popularny obecnie trend to tzw. multichanneling – Klient swój proces zakupowy rozpoczyna na telefonie lub tablecie, a kończy na komputerze stacjonarnym lub laptopie.

Jeden ekran to za mało

Multiscreening- to zjawisko pojawiło się całkiem niedawno. Naukowcy zauważyli, że coraz częściej korzystamy z więcej niż jednego ekranu. Oglądając telewizje sprawdzamy co dzieje się na portalach społecznościowych na telefonie, oglądając film na komputerze robimy zakupy na tablecie. Według raportu IRCenter i SW Research, już 69% użytkowników urządzeń mobilnych pracuje czy odpoczywa, używając co najmniej dwóch ekranów równocześnie.

Czy w dobie takich rozwiązań i trendów nadal się wahasz ?

Zastanów się czy warto tracić Klientów - strona responsywna  (Responsive Web Design) płynnie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu. Jej wygląd i nawigacja zmieniają się wraz z wielkością ekranu tak, aby była możliwie użytkowa i intuicyjna. Bardzo ważne jest to, że wyświetla się nie tylko na tabletach i komputerach, ale również na smartfonach i wszystkich innych urządzeniach z dostępem do internetu.

Kolejny ważny aspekt responsywnej strony sklepu internetowego to jego pozycjonowanie. Google od miesięcy apeluje, że będzie wyróżniać strony które  posiadają wersje mobile, a e-sklepy bez takiego rozwiązania mają docelowo w ogóle zniknąć z wyszukiwarek na urządzeniach mobilnych.

Sprzedaż m-commerce nie można traktować jako trend - wszelkie prognozy potwierdzają, że to zjawisko stale będzie rosnąć. Czy nie lepiej zareagować i od razu dostosować swoją stronę do potrzeb użytkowników? Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów.

Jesteś zainteresowany mobilną lub responsywną wersją e-sklepu, czy strony internetowej? Skontaktuj się z nami: sales(at)2click.pl

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej